علم پشت سر کمپوست

قسمت اول

قسمت دوم

10 ژانویه 2022

بیوپلاستیک ها و آلات و ادوات آشپزی قابل کمپوست شدن چه هستند؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

دیدن قاشق چنگال ها، بشقاب ها و فنجان هایی که برچسب "قابل کمپوست شدن" خورده اند، در بسیاری مکان های عمومی، عادی است؛ اما متخصصین بر این باورند که همیشه نمی توان آن ها را در سطل کمپوست انداخت.

ابوت لوم می گوید: "تعداد زیادی از بیوپلاستیک ها برای تجزیه نیاز به رطوبت و حرارت بالا دارند. شاید این شرایط در سایت های کمپوست سازی صنعتی وجود داشته باشد، اما شما هرگز نمی توانید در توده کمپوست حیاط پشتی به این شرایط نائل گردید."

سیلور اخیرا قاشق چنگال های آشپزی را در توده کمپوست برای 11 هفته قرار داد. او توضیح داد که هر چند داغی توده آنقدر بالا رفت که با دست کاملا حس می شد، قاشق چنگال های قابل کمپوست شدن نسبتا دست نخورده بیرون آمدند.

سیلور می گوید: "در تئوری، ظروف قابل کمپوست عالی هستند، اما در تحقیقات ما، چیزهایی مانند چنگال های قابل کمپوست و پلاستیک های سیب زمینی یا ذرت به خوبی در توده های کمپوست تجزیه نمی شوند. این آیتم ها احتمالا در نهایت در لندفیل ها تجزیه می شوند، اما در این نقطه، آن ها احتمالا بطور بی هوازی تجزیه می شوند و تولید متان می کنند؛ یک گاز گلخانه ای قوی و خطرناک که ما سعی داریم از آن اجتناب نماییم."

سیلور توصیه می کند که به عنوان اشخاص، ما از آلات و ادوات قابل کمپوست شدن اجتناب کنیم و در عوض از قاشق چنگال ها، فنجان ها و بشقاب های قابل استفاده مجدد استفاده کنیم و وقتی کارمان تمام شد آن ها را به سادگی بشوییم.

اگر یک فرد معمولی نگران ضایعات مواد غذایی باشد و در مورد کمپوست کردن کنجکاو باشد، چه کاری می تواند انجام دهد؟

متخصصین ما بر این باور هستند که به عنوان فرد، ما می توانیم مسئولیت بیشتری در قبال کاهش زائدات غذایی و دور نگه داشتن زائدات آلی از لندفیل ها داشته باشیم.

ابوت لوم می گوید: " اولویت شماره 1 ما باید کاهش زائدات غذایی بالادستی باشد. چگونگی خرید و اینکه چطور غذا مصرف کنیم خیلی مهم است. آیا اصلا لیست خرید دارید؟ آیا برنامه ای برای مصرف غذاهایی که باقی می مانند در طول هفته دارید؟ سعی کنید شکاف‌هایی را در عادات روزمره خود پیدا کنید و آن‌ها را پر کنید که در نهایت باعث می شوند مقداری که واقعاً برای کمپوست نیاز دارید محدود شود.

سیلور پیشنهاد می‌کند که هر کسی که علاقه‌مند به کمپوست‌سازی است، باید کمی تحقیق آنلاین انجام دهد تا مشخص کند که به کدام ابزار و منابع نیاز دارد و به او کمک می کند.

سیلور می گوید: " من دوست دارم کمپوست‌سازی را به عنوان دارویی در نظر بگیرم که دروازه‌ای از آگاهی بیشتر در باره ردپای کربن در اختیار ما می گذارد. هنگامی که شروع به کار کردید، ممکن است متوجه شوید که شروع به جستجوی اطراف خانه و محل کار خود برای بقیه عمر خود خواهید کرد تا راه هایی برای کمک به حل بحران آب و هوا داشته باشید."

ابوت لوم هم همین باور را دارد.

ابوت لوم می گوید:" "کمپوست کردن یک عمل روزانه جهت تولید یک کالای محسوس زیست محیطی است که می توانید به معنای واقعی کلمه آن را با پوند اندازه گیری کنید. آسان انجام می شود، مفرح است و شادی بخش و نشاط آفرین!"

یال چه می کند؟

یال برنامه ای برای اهدای غذاها و نوشیدنی های باقیمانده دست نخورده به بانک غذای محلی دارد. آشپزخانه سوپ عصر پایین شهر و پروژه اجرایی مردم گرسنه و بی خانمان غذای مورد نیاز را تامین می کنند. کلیه مواد غذایی فاسد نشدنی و نگهداری شده به موقع در یخچال پذیرفته می شود.

تمام ضایعات غذایی از سالن های غذاخوری کالج ییل به یک مرکز هضم بی هوازی می رود. گزینه هایی برای یک مرکز کمپوست در محوطه دانشگاه در حال مطالعه است. لطفاً این فهرست جامع از موادی را که تا سال 2021 در جریان های کمپوست ما قابل قبول و غیرقابل قبول هستند، بررسی کنید.

اعضای جامعه یال که خارج از محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند می‌توانند فرصت‌هایی را برای ارسال کمپوست خود به یک میکروحمل‌کننده نیوهیون با هزینه ماهیانه کمی پیدا کنند.

پایان