نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

تغذیه لاله ها: کی و چطور؟

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

بهترین بارورکننده های لاله

لاله ها می توانند هر سال شکوفا شوند؛ اگر بخوبی کود داده شوند. به ما اجازه دهید بهتان بگوییم کی به آن ها کود بدهید.

لاله ها نیاز به جذب مواد مغذی خاک دارند تا گل بدهند.

TULIP1

برای مدت طولانی تصور می شد که گلهای پیازی مانند گل لاله می توانند بدون کوددهی عمل کنند. این ممکن است برای چند سال اول درست باشد، اما به مجرد اینکه منابع خاک ته کشیدند، این قدرت گل دهی به سرعت کاهش می یابد. به ویژه گونه های لاله با عمر طولانی که هر ساله گل های متعددی تولید می کنند، باید به طور منظم بارور شوند تا بتوانید مواد ذخیره کافی را برای فصل گلدهی آینده در پیازها ذخیره کنید. بطور کلی، گل‌های لاله از نظر موقعیت مکانی خیلی حساس نیستند، اما اگر به خوبی از موارد مورد علاقه خود مراقبت کنید، تضمین می‌شود که با دریایی درخشان از گل‌ها پاداش بگیرید.

محتویات

برای اطمینان از اینکه لاله‌های شما شکوه خود را از دست نمی‌دهند، باید از همان ابتدا با یک منبع مناسب از مواد مغذی از رشد آنها حمایت کنید. به من اجازه دهید که بگویم کی به لاله ها کود بدهید و آن ها از کدام کود بهترین استفاده را می کنند.

کی به لاله ها کود بدهیم؟

بطور کلی، بسیاری از لاله ها در مکان های ضعیف از لحاظ مواد مغذی و با خاک های با زهکشی خوب گرسنه می مانند. ولی اگر مایل هستید چیز خوبی به گیاهان خود برسانید، می توانید موقع کاشت پاییزه( سپتامبر/ اکتبر) مقداری کمپوست را با خاک مخلوط نمایید. این از همان ابتدا شرایط بهینه ای را فراهم می آورد. وابسته به زمان کاشت، گل ها در بهار بعدی، بین آخر مارس و اوایل می، باز می شوند. کوددهی منظم در قبل و در طی گل دادن بهاره بصورت بهینه از رشد لاله حمایت می کند. به سادگی هر دو هفته یک بار کود آلی را به آرامی وارد خاک کنید. برای این منظور بهتر است از کودهای دارای خاصیت رها سازی آهسته مانند غذای گل پلانتورا استفاده کنید. این امر زندگی فعال خاک را تسریع می کند و بطور اساسی ساختار خاک را بهبود می بخشد.

آیا با محصولات پلانتورا آشنا هستید؟

TULIP2

کودهای دانه ای استفاده آسان داشته و تعیین دز آن ها راحت است.

در دوره ای قبل از گل دهی، کوددهی بیشتر مورد نیاز نیست. شما می توانید به لاله هایتان یک دز نهایی کود در پاییز بدهید.( سپتامبر) دانه‌های کود سپس توسط میکروارگانیسم‌های خاک تجزیه می‌شوند و برای مدتی مواد مغذی کافی را در اختیار گیاهان قرار می‌دهند؛ قبل از اینکه آنها یک تعطیلات زمستانی شایسته داشته باشند. به دیگر گونه، شما می توانید لاله هایتان را با لایه هایی از کمپوست پوشش دهید. این فقط یک محافظ زمستانه ایده آل نیست، بلکه بلافاصله پس از شروع تجزیه در ماه های زمستان، مواد مغذی کافی را فراهم می کند و برای جوانه های جدید در بهار آماده می شود.

کی به لاله ها کود بدهیم؟

موقع کاشت شما می توانید یک کمی کود یا کمپوست به خاک اضافه کنید.

( آیا می دانید در خانه و حیاط هم می توانید کود کمپوست تهیه کنید؟)

قبل از گل دهی، هر دو هفته یکبار، کود را داخل خاک قاطی کنید.
تغذیه نهایی در پاییز( سپتامبر)
اگر لازم بود، در زمستان با کمپوست پوشش دهید.

TULIP3

به ویژه قبل از گل دهی، لاله ها خوشحال خواهند بود که مقدار فراوانی از مواد مغذی را دریافت نمایند.

نکته مفید: بعد از چند سال، خاک می تواند از "لاله خسته شود". بنابراین، بهترین کار این است که لاله ها در موقعیت های مختلف کاشته شوند و یا بستر هر چند سال یکبار با بستر تازه خاک تجهیز گردد.

بهترین کود لاله چیست؟

یک واریته گسترده از مواد و محصولات وجود دارند که برای تغذیه لاله ها در دسترس هستند. ما مزایای استفاده از کودهای آلی و دیگر اختیارات فراهم کننده منبع مواد مغذی برای لاله های شما را توضیح می دهیم. این ها عبارتند ازک

کامل هستند برای گل دادن گیاهان باغ و بالکن
برای گیاهان سالم تر با شکوفه های زیبا و ماندگار
کود با دوام که فاقد محصولات حیوانی است؛ مناسب برای کودکان و حیوانات خانگی

قسمت دوم