بوکاشی و باغبانی

کمپوست سازی یک فعالیت خوب است که می شود آن را با بچه ها تمرین کرد. مطمئنا، آن ها چرخه زندگی را از "شاه شیر" یاد می گیرند. با این حال، آن ها تا وقتی بزرگ شده و در زندگی خود این چرخه را بازی نکنند، مفهوم آن را یاد نمی گیرند. بچه ها پر از سوالند! شرح اینکه بعد از مرگ چه اتفاقی برای گیاهان و جانوران می افتد و وقتی آن ها خورده و تجزیه می شوند چه می شود، حتی برای بزرگسالان، موضوع مشکل و پیچیده ای است. قرار دادن مفاهیم پیچیده در قالب هایی که بچه ها آن ها را درک می کنند می تواند یک چالش جدی باشد. اغلب، در اموزش بچه ها بهتر است یک مثال نشان دهیم، تا اینکه موضوع را شفاهی برای آن ها توضیح دهیم.

به همین دلیل است که کمپوست سازی می تواند یک موضوع آموزشی خوب برای بچه ها باشد.

KIDSBUKASHI

کمپوست سازی، به ویژه کمپوست سازی بوکاشی، یک وظیفه مهم در قبال بچه ها است و با این کار آن ها یاد می گیرند از محیط زیست مراقبت کنند و جایگاه خود را در آن درک نمایند. آن ها می توانند داخل کل فرآیند بوکاشی شوند و شما حتی می توانید کل پروژه را به باغبانی گره بزنید تا بچه ها با گل ها، میوه ها و سبزیجات خودشان سورپرایز شوند!

مزایای آموزش کمپوست سازی به بچه ها

بچه ها می توانند در باره خاک یاد بگیرند و اینکه چطور کیفیت خاک در سلامتی گیاهان نقش دارد و آن هم به نوبه خود غذای سالم می سازد.

چرخه زندگی

بچه ها سوال کننده های طبیعی هستند و مدام در باره زندگی، حیوانات، گیاهان، جایی که ازش آمده اند و جایی که قرار است بروند می پرسند. خب! کمپوست سازی پاسخ و توضیح خیلی از این سوالات است. در فرایند کمپوست سازی واقعیت مرگ و تولد دوباره صورت می گیرد؛ به گونه ای که برای بچه ها قابل درک است و لذا والدین ناچار نخواهند بود شرح ناراحت کننده ای در باره این وقایع بدهند.

بحث در مورد غذاها و گیاهان معمولاً کمی آسان‌تر از مرگ حیوان خانگی خانواده است، و با رسیدن به قسمتی که در آن خاک تجدید می‌شود و قادر به پرورش گیاهان جدید و غنی میگردد، این ایده‌ها می‌توانند آرامش زیادی به ارمغان بیاورند؛ شادی و درک.

هنگام آموزش کمپوست به کودکان، یاد دادن اینکه با مصرف گیاهان و حیوانات، باقیمانده آن ها به خاک برگشته و در خاک فرآیند می شود و زندگی جدیدی برای گیاهان و حیوانات جدید ایجاد می کند یک کار با شرح آسان است.

کمپوست سازی بوکاشی با بچه ها

KIDSBUKASHI2

کمپوست سازی بوکاشی یک انتخاب ویژه خوب برای آموزش کمپوست سازی به بچه ها است. دلیل این امر این است که کار، نسبتا تمیز است و نیاز به حداقل کار با مواد مرطوب، لجنی و چمنی دارد که اغلب در توده های مقیاس بزرگی همانند سطل های کمپوست یافت می شوند. کمپوست سازی بوکاشی می تواند در داخل و بیرون انجام شود، و عموما نیاز به وسایل باغبانی از قبیل بیل و چنگک و امثالهم ندارد.

علاوه بر این، بچه ها، اغلب، با صبر و حوصله میانه چندان خوبی ندارند. سرعت بوکاشی آن را نامزد خوبی برای "استفاده بچه ها" می کند. فقط 4 تا 6 هفته طول می کشد تا خرده های غذایی تبدیل به کمپوست قابل استفاده گردد.

بعد از تمیز کردن شام، می‌توانید از بچه‌هایتان بخواهید که کمپوست را در ظرف مناسب (همراه با بازیافت، زباله و همه اینها) قرار دهند و سبوس بوکاشی مورد نیاز را به مخلوط اضافه کنید. با کمپوست بوکاشی، بو معمولاً آنقدرها که در سطل های کمپوست در فضای باز وجود دارد... قوی نیست، و مقیاس آن به طور کلی کوچکتر از بیشتر سطل های کمپوست در فضای باز است.

حتی اگر در آپارتمان هستید و فقط یک فضای بیرونی کوچک دارید می توانید این کارها را انجام دهید!

دانشگاه میکروب

با یاد دادن کمپوست سازی به بچه ها، شما فرصت این را به دست می آورید که به بچه ها در باره میکروب ها و اینکه کدام میکروب ها کار فرایند و تجزیه زائدات غذایی را انجام می دهند آموزش دهید. همانطور که سطل بوکاشی فرآیند کمپوست سازی خود را طی می کند، بچه ها تجزیه غذاها و در نهایت اضافه شدن مواد بوکاشی به خاک را برای تکمیل مشاهده خواهند کرد.

قسمت دوم