بوکاشی و باغبانی

قسمت اول

باغبانی با بچه ها

البته، هنگامی که فرآیند کمپوست بوکاشی را برای یک دسته کامل کردید، می‌توانید کودکان خود را تشویق کنید تا سبزیجات، گل‌ها، میوه‌ها و غیره را برای کاشت با خاکی که تولید و غنی‌سازی کرده‌اند انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند به رشد گیاهان کمک کنند و از بهره گیری از نتایج آزمایش‌های علمی زندگی خود به وجد خواهند آمد.

این می‌تواند یک راه فوق‌العاده برای متقاعد کردن کودکان سبزی‌هراسی باشد تا غذاهایی را امتحان کنند که معمولاً تمایلی به خوردن آن‌ها ندارند. وقتی آنها رشد و میوه دادن آن بادمجان ها (یا هر چیز دیگری) را که کاشته و پرورش داده اند تماشا می کنند، اغلب از پختن و خوردن آنها هیجان زده می شوند.

چرخه دیگر چرخ

هنگامی که غذاها یا گل هایی که آنها رشد کرده اند مصرف می شوند یا می میرند، این فرصت را خواهید داشت که یک بار دیگر چرخ را بچرخانید و بقایای این گیاهان و میوه ها را به خاک برگردانید. کمپوست سازی، دوباره، با یک سطل بوکاشی  کل فرآیند را دوباره شروع خواهد کرد و مفهوم چرخه های زندگی را در سر کوچک بچه ها تقویت می کند.

نتیجه گیری

کمپوست اغلب به عنوان کم جذاب ترین بخش فرآیند باغبانی در نظر گرفته می شود. به هر حال، این شامل فساد و تجزیه چیزهاست. هیچ گل، هیچ رنگ زیبا، هیچ بو و مننظره لذت بخشی در کمپوست سازی وجود ندارد. ولی وقتی بچه ها یاد می گیرند چطور خاک را غنی کنند، می‌توانید به آنها نشان دهید که کمپوست با کیفیت بالا از فرآیند بوکاشی می‌تواند میوه‌ها، گیاهان و گل‌های خوشمزه و پر جنب و جوش را به همراه داشته باشد.

احتمالا کل فرآیند یک پروژه علمی فوق العاده برای بچه ها است و اگر شما بچه ها را تشویق به مستند سازی کنید، حتی ممکن است غنی سازی و جایزه بیشتری را نصیب آن ها نمایید.

یک نمره الف امیدوارانه!

پایان