کرم ندارید!؟ کرم دوست ندارید!؟ این کمپوست ساز، خاص شماست!

حتما در باره کمپوست سازی در آپارتمان با کرم( ورمی کمپوست) چیزهایی شنیده اید! گونه هایی هم هستند که شما را قادر می سازند در حیاط پشتی و پاسیو کمپوست درست کنید. اما با باقیمانده گوشت و لبنیات که کمپوست سازهای دیگر عاجز از قبول و فرآیند آن ها هستند چه می کنید؟ بوکاشی، راه حل کاملی است.

بوکاشی مخلوطی از میکروارگانیزم هایی است که به عنوان "سبوس بوکاشی" شناخته می شود. این سبوس دارای مبدا و سرچشمه "شرق دور" می باشد. ریشه بوکاشی در روش های کشاورزی سنتی کره پیدا شده است، اما میکروارگانیزم های اساسی آن توسط دکتر ترو هایوای ژاپنی در 1980 پیدا شدند.

مخلوط ویژه دکتر هایوا از میکروارگانیزم های موثر از مطالعه راههایی که میکروارگانیزم ها برای رشد گیاهان موثر بودند به دست آمد. مخلوط او ابتدا در 1982 در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در 120 کشور دنیا بازار دارد.

شما می توانید "سبوس" را خودتان درست کنید. البته این کار آسان نیست و نیاز به جستجوهای اینترنتی دارد.

بوکاشی بی بو و بدون آفت است، زیرا فرآیند تخمیر بدون حضور هوا و در ظرف در بسته صورت می گیرد. سطل بوکاشی باید کاملا هوابند باشد و یک شیر در کف داشته باشد تا "چای" از آن خارج شود.

"چای بوکاشی" یک مایع غنی از مواد مغذی است که در ته سطل بوکاشی تشکیل می شود، زیرا نتیجه گرمای ایجاد شده توسط فرآیند کمپوست سازی است.

چیز مهم در باره کمپوست سازی بوکاشی این است که شما می توانید گوشت و لبنیات در سطل بریزید؛ چیزهایی که با روش های دیگر به سختی کمپوست می شوند. مورد دیگر، سرعت کمپوست سازی بوکاشی است. فقط دو هفته طول می کشد تا کل زائدات غذایی سطل کمپوست شود. علاوه بر این، فقدان بو و طبیعت هوابند ظروف، این نوع کمپوست سازی را برای استفاده داخلی و کمپوست سازی آپارتمانی ایده آل می سازد.

اگر مایل هستید کمپوست سازی را مستمرا ادامه دهید، بهترین کار این است که دو سطل داشته باشید. در این مسیر شما می توانید یک سطل را با زائدات پر کنید و سپس شروع به پر کردن سطل دیگر نمایید، در حالی که به سطل اول اجازه می دهید که چرخه تخمیر 14 روزه خود را کامل نماید.

به هر طریقی که تصمیم به کمپوست بگیرید، می توانید مطمئن باشید که با دور نگه داشتن زباله ها از محل های دفن زباله، سهم خود را برای مهار مشکل ضایعات مواد غذایی در آمریکا( یا هر جای دیگر) انجام می دهید. تقریبا 40 درصد زائدات امریکایی ها از غذایی که می خرند تشکیل شده است. پس علاوه بر کمپوست سازی، مطمئن باشید که فقط چیزی که نیاز دارید می خرید و هر چیزی که در یخچال دارید می خورید.