زائدات زیستی بیشتر| سبوس بیشتر| مرطوب نبودن زائدات| زهکشی منظم

"بوکاشی" را آموزش ببینید و "بوکاشی" را بخرید!

بگذارید حدس بزنم! تازه شروع به کمپوست سازی خانگی کرده اید! حالا هم متوجه یک بوی عجیب شده اید که از کمپوست ساز بوکاشی شما بیرون می آید. نگران نباشید: بوی سطل بوکاشی کاملا نرمال است و این تا زمانی است که بوی غذای گندیده ندهد!

فرآیند تخمیر در کمپوست ساز بوکاشی توسط میکروارگانیزم هایی که در سبوس بوکاشی پیدا می شوند و شما آن ها را به هر لایه زائدات زیستی افزوده اید ایجاد می شود. این فعالیت کاملا ارگانیک باید یک بوی مشخص ترش شیرین را ساطع کند که هر زمان که در سطل را باز می کنید حسش نمایید.

هرچند، وقتی سطل بخوبی هوابند باشد، بوی بوکاشی در آشپزخانه احساس نخواهد شد. اگر اینطور نبود، ممکن است چیز غلطی اتفاق افتاده باشد. اجازه دهید نگاهی به چیزی بیندازیم که ممکن است سبب بوی نامطلوب سطل بوکاشی شده باشد.

آیا سطل بوکاشی بوی تخم مرغ گندیده می دهد؟

بوهای ناگواری که ازسطل های کمپوست ساز بوکاشی می آیند، به احتمال بسیار قوی از فرآیند تخمیر تولید نشده اند. اگر آشپزخانه شما بوی تخم مرغ گندید، گوشت فاسد و یا کلم گندیده بدهد می تواند نشانگر این باشد که یک چیز غذایی تجزیه نشده و فاسد شده است.

چه می توانید بکنید؟ قبل از همه کنار گذاشتن نگرانی است. این یک اشتباه صادقانه است که می تواند برای هر مبتدی سبک زندگی "پسماند صفری" اتفاق بیفتد. چیزی از دست نمی رود، زیرا فرآیند فساد می تواند به سرعت تبدیل به تجزیه شود. اجازه بدهید ببینیم چه ممکن است در اولین جا باعث گندیدگی غذای شما شده باشد.

به کمپوست ساز بوکاشی خود زائدات زیستی بیشتر اضافه کنید

متذکر می شویم که مقادیر بزرگتر زائدات آلی بهتر از مقادیر کوچکتر تخمیر می شوند. تجزیه با هوای کمتر ظرف کارآمدتر خواهد بود، زیرا این فرآیند نیاز به حداقل مقدار اکسیژن یا نبود اکسیژن دارد. این یک اشتباه ساده است که کمپوست سازهای خانگی در شروع کار مرتکب می شوند.

کاری که باید انجام دهید این است که پایه محکم تری برای توده تخمیر خود تهیه کنید. مطمئن باشید که کار کمپوست سازی را با حداقل یک یا دو لیتر زائدات زیستی آغاز کرده اید. بیست میلی لیتر سبوس بوکاشی اضافه کرده و آن را واقعا خوب فشار دهید. این باید ترفند را صورت دهد.

سبوس بوکاشی بیشتر اضافه کنید

دلیل دیگر محتمل که چرا سطل بوکاشی شما بو گرفته است به مقدار سبوس اضافه شده ربط دارد. به خاطر داشته باشید که میکروارگانیزم هایی که در سبوس بوکاشی پیدا می شوند برای انجام فرآیند تخمیر حیاتی هستند و بدون آن ها زائدات آلی فاسد می شوند وتجزیه نمی شوند.

مطمئن باشید که سبوس بوکاشی کافی اضافه کرده اید؛ به ویژه در آغاز پروژه کمپوست سازی داخلی. بعد، باید آن را بعد از هر لایه زائدات زیستی پخش نمایید. اگر از مقدار سبوسی که باید اضافه کنید مطمئن نیستید، ما توصیه به مقدار سخاوتمندانه تر آن می کنیم. بعد، وقتی تجربه به دست آورید، می توانید با مشاهده فرآیند تخمیری که خوب جلو می رود، دز را کمتر کنید.

مطمئن باشید که زائدات زیستی خیلی تر نیستند

یک سطح بالای رطوبت در سطل را می توان سومین عاملی دانست که باعث بوی بد سطل بوکاشی می شود. این می تواند از رشد و تکثیر میکروارگانیزم ها پیشگیری نماید، که( همانطور که تا الان می دانید) برای فرآیند ایده آل تخمیر بسیار مهم هستند.

اگر سبزی و میوه ای که درسطل کمپوست بوکاشی می اندازید در آب خیس خورده باشند، ما توصیه می کنیم که آن ها را در سینک برای مدتی قرار دهید تا خشک شوند. این نوع باقیمانده ها همیشه تا حدودی مرطوب هستند. پس وقتی آن ها را در سطل می اندازید نگران نباشید که کاملا خشک نیستند. فقط مطمئن باشید که آن ها به اندازه ای که طبیعتشان اقتضا می کند خشک هستند.

به ویژه در ماه های تابستان، ممکن است متوجه قطرات آب ناشی از تراکم و تقطیر درسطل بوکاشی شده باشید. نگران نباشید! موضوع می تواند براحتی و با قرار دادن یک تکه روزنامه در لایه بالایی حل و فصل گردد. روزنامه رطوبت را جذب کرده و باعث می شود کمپوست سازی داخلی حتی موثرتر جلو برود.

 

ادامه دارد