بوکاشی و گرمای جهانی!

به سبب افزایش گرمایش جهانی، در بسیاری از جاهای 4 فصل دنیا، زمستان ها دارای سرمایی کمتر از گذشته شده اند. هرچند، به ویژه در شب هنگام، درجه حرارت ها هنوز زیر صفر می رود. در نتیجه، خاک هم یخ می زند و گیاهان زیادی وارد یک جور خواب عمیق می شوند. همین اتفاق برای باغ ها و کمپوست سازی سنتی هم می افتد. اگر شما یک توده کمپوست در فصل زمستان دیده باشید، می دانید که فرآیند تجزیه تقریبا بطور کامل متوقف می شود. خوشبختانه، ما می توانیم از کمپوست سازی بوکاشی استفاده کنیم تا حتی در زمستان،مسئولانه، زائدات زیستی خود را مدیریت نماییم. هرچند، حتی استفاده کنندگان ارگانکو بوکاشی می توانند در طی سردترین بخش های سال متاثر شوند. در نتیجه، اجازه دهید از نزدیکتر ببینیم که چه اتفاقی در کمپوست سازی بوکاشی در زمستان می افتد.

کمپوست سازی بوکاشی در زمستان

همچنانکه در بالا گفته شد، کمپوست سازی بوکاشی در زمستان استمرار می یابد تا زائدات غذایی را تخمیر نماید؛ با فرض اینکه شما دستورالعمل ها را درست رعایت کرده باشید. اول، شما نیاز دارید که کمپوست ساز بوکاشی کیفیت بالا داشته باشید. بعد، مهم است که آن را در داخل خانه نگهداری نمایید. البته، در طی ماه های گرمتر، شما می توانید ارگانکو بوکاشی را به بالکن، تراس و یا حتی باغ منتقل نمایید. هرچند، از آنجا که درجه حرارت های بیرون همیشه نوسان دارد، اینجاها را نمی توان جاهای بهینه برای ارگانکو بوکاشی به حساب آورد.

به علاه، درجه حرارت بهینه برای فرآیند تخمیر حدود 24 درجه سانتیگراد است که اصطلاح "کمپوست سازی درونی" را کاملا برازنده "کمپوست ساز بوکاشی" می نماید. هرچند، اساسا به دلایل تجربی، اغلب استفاده کننده ها ترجیح می دهند سطل کمپوست را جایی در آشپزخانه قرار دهند. با این گفته، به احتمال زیاد از کمپوستر شهری خود به همان روشی که معمولا استفاده می کنید استفاده خواهید کرد و تحت تأثیر زمستان قرار نخواهید گرفت.

کمپوست سازی بوکاشی در زمستان- مایع تخمیر

BUKWIN1 

اگر قبلا ازکمپوست ساز بوکاشی استفاده کرده اید، می دانید که به عنوان یک محصول جانبی، یک مایع تخمیر تولید می کنید که مایع بوکاشی نام دارد. در طی ماه های زمستان، به احتمال قوی گیاهان زیادی برای بارور کردن ندارید. لذا، شما می توانید برای تمیز کردن زهکش های خود از بیشتر این ماده جانبی استفاده کنید. بنابراین، مطمئن شوید که نمی خواهید به خراب کردن گیاهان داخلی خود با مایع تخمیر بوکاشی ادامه دهید (به یاد داشته باشید آن را به نسبت 1:200 رقیق کنید).

علاوه بر این، می توانید تا یک ماه، مایع را در ظرف هوابند ذخیره سازی نمایید. این تنها زمانی معنا پیدا می کند که دوست یا آشنای داشته باشید که باغ گلخانه ای یا تعداد زیادی گیاهان داخلی داشته باشد و بتواند از این کود ارگانیک استفاده کند. اگر تصمیم به رفتن به آن مسیر دارید، مطمئن شوید که آن را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

کمپوست سازی بوکاشی در زمستان- توده تخمیر شده

استفاده از توده تخمیر شده جایی است که کمپوست بوکاشی در زمستان بیشترین تأثیر را می‌پذیرد. این بستگی به ترجیح شما و دسترسی به لندفیل ها دارد؛ هرچند، بطور ایده آل، شما کیک بوکاشی را در خاک دفن می کنید یا آن را در طی ماه های گرمتر به توده کمپوست سازی هوازی اضافه می کنید. در این راه، آن تبدیل به درست کننده خاک غنی از مواد مغذی می شود. هر دو این اختیارات در زمستان در دسترس هستند، اما روند تجزیه متوقف است. لازم به تذکر نیست که حفاری خاک یخزده سخت تر است. هرچند، اگر تصمیم بگیرید که به این راه دستکاری کیک بوکاشی بچسبید، در ذهن داشته باشید که توده تخمیر شده در مرحله رایج تجزیه خواهد ماند تا اینکه درجه حرارت به اندازه کافی بالا رود تا میکروارگانیزم های موثر و دیگر ارگانیزم های درگیر در کمپوست سازی مجددا فعال شوند.

BUKWIN2

از طرف دیگر، ممکن است به سادگی کیک بوکاشی خود را در یک ظرف زباله ارگانیک بیندازید و به شرکت متولی خود اجازه دهید آن را در ماه های زمستان مدیریت کند. از نقطه نظر زیست محیطی، این یک راه حل ایده آل نیست؛ هرچند، غیر واقعبینانه است که انتظار داشته باشیم استفاده کننده ها از ظروف بزرگ در خانه هایشان استفاده کنند تا کیک بوکاشی را جمع کنند و آن را با خاک میکس کنند تا کمپوست خوب به دست بیاورند. جز در شرایطی که بالکن یا تراس بزرگ دارید، یا فضای بزرگ در انباری دارید تصمیم نگیرید که از این راه بروید. اگرچه، اگر فضای داخلی کافی دارید و از کیک بوکاشی در بهترین راه ممکن استفاده می کنید، حتی در زمستان، ما شما را تشویق به گام گذاشتن در این راه می کنیم. اگر باغ گلخانه و یا مقدار زیادی گیاه داخلی دارید( یا کسی را می شناسید که داشته باشد) دومی احساس بهتری می دهد.

قسمت دوم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:
اینستاگرام
تلگرام
( درصورت تمایل به عضویت رایگان در کانال تلگرام، عدد 1 را به 09122039437 پیامک یا واتس آپ نمایید)

canalintroduction