بوکاشی در برابر کمپوست قد علم می کند!

قسمت اول

قسمت دوم

24 اکتبر 2023

نوشته شده توسط ال رید

چطور از سطل بوکاشی استفاده کنیم؟

خوشبختانه؛ در این نقطه، شما باور کرده اید که چقدرسطل بوکاشی خوب است و می خارید که کار را خودتان شروع کنید! پس، بیایید با ما همگام شوید و متوجه گردید چطور سطل بوکاشی را درست کنید و چطور از آن استفاده نمایید.

چطور بتوانم کمپوست بوکاشی خودم را درست کنم؟

بهترین سیستم کمپوست سازی بوکاشی برای خریدن؛ زندگی با بوکاشی!

گام 1- چه برای بوکاشی در برابر کمپوست نیاز دارید

سیستم کمپوست سازی سطل بوکاشی

با بررسی های صورت گرفته در مورد سطل بوکاشی لابد متوجه شده اید که آن ها اغلب در سری های دو تایی فروخته می شوند. دلیل این امر این است که قبل از انتقال بوکاشی به باغ، سطل بوکاشی نیاز دارد که 2 هفته ای استراحت نماید. در طی این زمان متوسط، شما می توانید ذخیره سازی مواد آلی را در سطل دوم انجام دهید.

یک سیستم دو سطلی است که در آن یک سطل روی دیگری سوار می شود. سطل داخلی سوراخ هایی در کف دارد که به مایع تخمیر اجازه می دهد داخل سطل بیرونی زهکش شود( سطل های بوکاشی ما اینطورند!) سطل بالایی از سطل پایینی خارج می شود و مایع در ظرفی ریخته می شود. مایع سپس می تواند به عنوان کود باغی مورد استفاده قرار گیرد.

اختیارات سطل بوکاشی با یک شیر هم هستند؛ دستی برای زهکشی مایع بدون اینکه برداشتن مورد نیاز باشد( این هم از اختصاصات سطل ماست!) این ها گرانتر از سیستم سطلی هستند، اما به دلیل فراهم کردن راحتی اضافی می توانند ارزشمند باشند.

سبوس بوکاشی/ روح کمپوست

بعد از هر بار اضافه شدن، سبوس بوکاشی روی زائدات سطل بوکاشی پخش می شود. میکروارگانیزم های موثر مفید تلقیحی همان چیزی است که سبوس متشکل از آن می باشد.( موجوداتی که محیط های طبیعی را احیا می کنند)

همچنین در صورت تمایل می توانید سبوس بوکاشی خود را درست کنید!

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سیستم سطلی بوکاشی بهترین سازگاری را با شما دارد ممکن است پیچیده باشد، پس ما کار سخت شما را کرده ایم! ما در مبحث زیر 4 کمپوست ساز بوکاشی را بطور جامع بررسی کرده و نکات کلیدی آن ها را ارائه داده ایم. با خواندن نتایج این بررسی ها شما مزایا و معایب هر سیستم را خواهید شناخت و قادر خواهید شد هر کدام که باب میلتان بود را "آن لاین" سفارش دهید.

bukvercom4

 

bukvercom5

گام 2- انتخاب یک نقطه

مکان ایده آل برای نگهداری کمپوستر آشپزخانه بوکاشی شما در دمای اتاق به دور از نور مستقیم خورشید است. مهمترین چیز در دسترس بودن آن است؛ خواه روی پیشخوان آشپزخانه باشد، خواه زیر سینک باشد و خواه درون و بیرون رختشویخانه باشد.

گام 3- پرش کنید!

زائدات آشپزخانه را اضافه کنید

زائدات آشپزخانه را به سطل کمپوست بوکاشی خود اضافه کنید. خرد کردن تا اندازه توپ گلف یا کوچکتر به فرآیند تخمیر شتاب می دهد. ( برای ترسیم طرح جزیی طرح، قسمت چه را در سطل بیندازیم و چه را نیندازیم را بخوانید)

بطور ایده آل، تا حد ممکن در سطل را کم باز و بسته کنید. یک ایده خوب این است که خرده های غذا را در ظرف جداگانه جمع آوری کرده و آن ها را یکبار در روز وارد سطل بوکاشی نمایید.

نکته: یک بشقاب غذاخوری را درسطل بوکاشی بگذارید تا لایه بالایی مواد را از هوای بالای سطل محافظت کرده و مواد پایین خود را فشرده نماید.

حداقل اکسیژن

وقتی زائدات آشپزخانه را اضافه می کنید، محتویات را به پایین فشار دهید( یک پوره ساز سیب زمینی وسیله خوبی برای این منظور است) تا توده های هوا را خارج نماید. پس از پر شدن، 1 تا 2 قاشق غذاخوری برای هر 6 سانتیمتر غذا بریزید.

رها کنید تا تخمیر شود

به مجرد پر شدن سطل، از بسته بودن در اطمیمنان حاصل نمایید و آن را برای 10 تا 14 روز در یک جای گرم قرار دهید.( در این مدت هم زهکشی مایع نباید فراموش شود؛ زیر را ببینید!) از مشاهده کپک سفید نگران نباشید. این نشانه خوبی است و این معنی را می دهد که سیستم شما درست کار می کند.

به مجرد اینکه کربوهیدرات های غذا به اسید لاکتیک تبدیل می شوند، فرآیند تخمیر اتفاق می افتد. بعد از دو هفته نگهداری زائدات غذایی، یک پیش کمپوست به دست می آید که قابلیت دفن در زمین را دارد.

قسمت چهارم

قسمت پایانی