شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

بوکاشی در برابر کمپوست قد علم می کند!

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

24 اکتبر 2023

نوشته شده توسط ال رید

گام 4- جمع آوری طلای مایع

هر یکی دو روز یکبار چای بوکاشی را از سطل تحتانی تخلیه کنید و اگر ممکن است از آن در همان روز استفاده نمایید. در اینجا ما می گوییم که چطور از این کود شگفت آور استفاده کنید:

رقیق سازی یک به 100( 2 تا 3 قاشق غذا خوری در 5 لیتر آب): این کود مایع باغ شماست! به طور منظم پایه گیاهان خود را آبیاری کنید و آنها شما را برای همیشه دوست خواهند داشت!
رقیق سازی یک به 200( 1 تا 2 قاشق چایخوری در 5 لیتر آب): برای اسپری کردن شاخ و برگ گیاهان
ریختن رقیق نشده: مایع بوکاشی را مستقیما در زهکش ها بریزید. آن را در سینک ها، دوش ها و توالت ها خالی کنید. میکروبیولوژی برای تمیز کردن لوله های شما معجزه می کند و به ویژه برای مخازن سپتیک مفید است.

گام 5- به باغ اضافه کنید

به مجرد اینکه سطل برای 2 هفته باقی ماند، وقت آن است که به خاک اضافه کنید و یاد بگیرید که چطور از کمپوست بوکاشی در باغتان استفاده نمایید.

نقطه ای را انتخاب کنید که محتویات با ریشه گیاهان موجود تماس ندارند.( زیرا خیلی اسیدی است و می تواند ریشه گیاهان را بسوزاند) یک ترانشه حفر کنید. به عنوان یک قاعده سر انگشتی، سوراخ را به عمقی حفر کنید که سطل بوکاشی کاملا در آن جا بگیرد و طول سوراخ را دو برابر ارتفاع بگیرید.

مواد تخمیر شده را افزوده و آن را با خاک میکس کنید. 25 تا 50 سانت خاک را به عنوان پوشش بالایی در نظر بگیرید.

خاک را، اگر خشک است، مرطوب کنید. حالا دیگر فرآیند کمپوست سازی می تواند آغاز شود.

غذا تجزیه را ادامه خواهد داد و بعد از 3 تا 4 هفته به سختی قابل تشخیص است. گیاهان می توانند در چنین خاکی کاشته شوند.

اگر کمی احساس تنبلی دارید و یا جایی برای حفر مخلوط بوکاشی ندارید، مفید است که بوکاشی را با اضافه کردن مستقیم به سطل کمپوست خودبه عنوان لایه نیتروژنی سبز کمپوست نمایید.

گام 6- آبکشی و تکرار 

و تمام! سطل بوکاشی را کاملا آبکشی کنید و کل فرآیند می تواند از نو آغاز گردد.

اگر دو سطل دارید، چای بوکاشی و کمپوست بوکاشی به طور مداوم در اختیار خواهید داشت تا باغ شما خوشحالی را فریاد کند!

bukvercom6

یک سطل بوکاشی کامل آماده برای بسته شدن در و رها شدن برای دو هفته تا تخمیر شود.

چطور کمپوست سازی سطل بوکاشی را در آپارتمان انجام دهید؟

یکی از چیزهای کلیدی در بحث بوکاشی و کمپوست این است که یک سطل بوکاشی را می توان بدون توجه به اینکه در مزرعه زندگی می کنید یا یک آپارتمان کوچک استفاده کرد. مایع بوکاشی هم برای گیاهان داخلی مفید است. اضافه آن در زهکش خالی می شود تا به سبب اسیدی بودن به کنترل جلبک کمک نماید.

با سطل بوکاشی پر چه کنم؟

اگر در آپارتمان زندگی می کنید، احتمالا، سوال مهمی که مطرح می کنید این است: "با بوکاشی پر شده چکنم؟" سوال خوبی است. اختیارات زیر را در اختیار بگیرید:

1- روش کاشت ظرف این یک اختیار خوب برای وقتی است که سبزی را در گلدان داخل یا بیرون می کارید. کار را با یک گلدان یک ظرف بزرگ آغاز کنید. گلدان را با 1/3 خاک گلدان پر کنید و سپس محتویات سطل بوکاشی تخمیر شده خود را داخل آن بریزید. آن را به سبکی با خاک مخلوط کنید. در نهایت، 1/3 باقیمانده گلدان را با خاک گلدان بیشتر پر کنید.( اختیاری: گلدان را با در یا کیسه پلاستیکی بپوشانید تا شرایط را بی هوازی نگه دارید.) دو هفته قبل از کاشتن در خاک صبر کنید.
2- برنامه جمع آوری کمپوست بطور آن لاین چک کنید و ببینید آیا منطقه شما دارای یک سازمان محلی است که جمع آوری کمپوست را ارائه می دهد یا خیر.
3- بوکاشی را برای جمع آوری آگهی دهید. در یک رسانه اجتماعی جامعه محلی خود تبلیغ کنید تا ببینید آیا کسی مایل است بوکاشی شما را به صورت رایگان تحویل بگیرد.
4- به سطل کمپوست اضافه کنید. اگر امکان حفر مستقیم بوکاشی در زمین را ندارید، کاملا خوب است که آن را مستقیما به سطل کمپوست اضافه کنید. ببینید که باغ عمومی در همسایگی شما هست و یا همسایه ها سطل کمپوستی دارند که بتواند بوکاشی شما را پذیرا باشد!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید!

قسمت پایانی