شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

بوکاشی در برابر کمپوست قد علم می کند!

قسمت اول

24 اکتبر 2023

نوشته شده توسط ال رید

2- زمان ایجاد کمپوست

مدت زمانی که برای تولید کمپوست برای خاک شما نیاز است بین این دو روش کاملاً متفاوت است. برای اینکه کمپوست تجزیه شود لازم است که مقدار درست رطوبت، حرارت و جریان هوا تامین شود. این فرایند می تواند حدودا 6 ماهی طول بکشد( حداقل؛ اگر خوب چرخانده شود)
توضیح: این زمان در روش ابداعی ما، کمپوست سازی پاسیویی، به مراتب کمتر است.

با انتخاب موقعیت درست سطل کمپوست به تولید کمپوست در کمپوست ساز کمک می شود.

به سبب افزودن میکروب های موثر، فرآیند تخمیر بوکاشی بسیار سریعتر است. این باکتری های مفید کار می کنند تا زائدات آلی را خیلی سریع تخمیر نمایند. کل فرآیند، از شروع تا انتها، می تواند در 4 هفته انجام شود.

3- کمپوست در برابر پیش کمپوست

مردمان زیادی هر دو را دارند( همانند یکی از خریداران ما!) اگر جایی برای دفن بوکاشی پر شده ندارید، همیشه این اختیار هست که بوکاشی را به سطل کمپوست اضافه کنید. این به کمپوست کمک فوق العاده میکروبی می دهد و حقیقتا به تجزیه سریعتر کمک می رساند.

به عنوان راهنمای جامع انتخاب یک کمپوست ساز سازگار با فضای شما، راهنمای ما در باره انتخاب کمپوست ساز را ببینید.

فهم اینکه بوکاشی یک پیش کمپوست است مهم است. با یک دفن دو هفته ای، آن شبیه کمپوستی خواهد بود که شما از سطل کمپوست( سنتی) می گیرید.

در طی این دو هفته، خاک بسیار اسیدی است. لذا، توصیه می شود تا گذر زمان کافی چیزی در این حوزه نکارید.

4- بو و آفات

یکی از مزایای مهم بوکاشی در برابر کمپوست، فقدان بوی نامطبوع و آفت است.

مطمئنا شما با بوی کمپوست سنتی آشنا هستید. با این حال، ممکن است با بوی بوکاشی ناآشنا باشید. به خاطر اینکه بوکاشی اساسا یک فرآیند تخمیر است، بوکاشی بوی ترش شبیه سرکه دارد. در مقایسه با سطل کمپوست، بوی بدی به مشام نمی رسد.

این امر قرار دادن سطل بوکاشی را در زیر سینک و یا روی پیشخوان آشپزخانه و یا رختشویخانه گوارا و دلپذیر می سازد.

یک دلیل برای اینکه چرا نمی توان محصولات لبنی، گوشت، تخم مرغ و ماهی را داخل سطل کمپوست سنتی گذارد این است که آن ها موش ها و جونده ها را به خود جلب می کنند. چون سطل بوکاشی در بسته دارد، می توان این چیزها را داخل سطل بوکاشی گذارد.

5- چه بگذاریم: سنتی در برابر بوکاشی

کمپوست مخصوصاً برای زباله های باغی که در سطل بوکاشی جا نمی شوند مفید است: بریده های چمن، پرچین، شاخه های کوچک و چوب. البته، آن همچنین برای زائدات آلی آشپزخانه مفید است( نه لبنیات، گوشت و یا ماهی)

به سبب اندازه سطل بوکاشی نمی تواند زائدات باغی را در خود جای دهد و این سطل بهتر و بیشتر با امثال پوست موز و ته هویج سازگار است؛ تا آن ها را تخمیر نماید.

وفق یک قاعده سر انگشتی، با احتساب نکردن موارد استثنایی، تمام زائدات آشپزخانه می توانند به سطل بوکاشی اضافه شوند. استثناها غذاهای گندیده( به ویژه هر چیز با کپک سبز یا آبی) و هر مایعی( محیط زیست را خشک نگه دارید) هستند.

برای به دست آوردن فهرست کامل می توانید از راهنمایی های ما در این سایت استفاده کرده و یا دیگر سایت ها را مورد مطالعه قرار دهید.

6- فضا

در غالب موارد، جایی که شما زندگی می کنید روی روش کمپوست سازی که با شما "سازگارترین" است، تاثیر دارد.

در یک باغ بزرگتر، احتمالا نیاز به راهی دارید تا از شر زائدات باغی هم خلاص شوید. در این حال یک سطل کمپوست ایده آل شماست. در حالی که برای باغبانی در یک آپارتمان یا باغ کوچکتر که در آن کار کمی وجود دارد یا اصلاً کاری برای انجام دادن وجود ندارد، یک سطل بوکاشی تمام چیزی است که احتمالاً به آن نیاز دارید.

7- هزینه

در هر دو کمپوست سازی بوکاشی و سنتی، هزینه اولیه مربوط به خرید سطل است. بعد از آن، در بوکاشی، یک هزینه مداوم خرید سبوس در هر 9 تا 12 ماه یکبار وجود دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب نمایید

برای صرفه جویی و ذخیره سازی، محصول جانبی سطل بوکاشی یک مایع است که در طی فرآیند تخمیر زهکشی می شود و "طلای مایع" باغ شماست. هزینه صرفه جویی شده به طور موثری جایگزین هزینه خرید سایر کودهای گیاهی می شود، بنابراین هزینه به خودی خود متعادل می شود.

bukvercom3

کمپوست سازی توسط سطل بوکاشی جدید خود را با پاشیدن 2 قاشق غذاخوری سبوس در کف آغاز نمایید؛ سپس خرده های غذا را اضافه کنید.

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم