بوکاشی در برابر کمپوست قد علم می کند!

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

24 اکتبر 2023

نوشته شده توسط ال ریددر برابر کمپوست، چه در سطل بوکاشی بگذاریم؟

جواب ساده این است که شما می توانید همه زائدات غذایی را در سطل بوکاشی بگذارید! آن همچنین محتمل است که شامل موارد زیر باشد:

پلاستیک قابل کمپوست شدن( این ماده مواد مغذی را اضافه نمی کند، اما این ماده را دور از لندفیل نگه می دارد)
استخوان ها( اگرچه در مدت طولانیتر تجزیه می شوند)
زائدات باغی( همانند برگ، ترکه، پوست و غیره) می توانند اضافه شوند. توجه کنید که این ها فضای زیادی اشغال می کنند و دیرتر تجزیه می شوند.

 bukvercom7

خرده های غذایی می توانند به سطل بوکاشی یا کمپوست ساز اضافه شوند.

چه را در سطل بوکاشی نگذاریم؟

غذاهای گندیده( کپک های سبز یا آبی ممکن است باکتری های خوب سطل را بپوشانند و سبب شوند که محتویات سطل بگندد و بو بدهد)
هر مایعی( شامل روغن و چربی)؛ در جهت حفظ محیط خشک

برای به دست آوردن یک فهرست از آنچه می توانید و نمی توانید در سطل بوکاشی بریزید، ما و دیگر سایت های مربوطه را تعقیب نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید!

مشکلات بوکاشی

اگر بوی گندی می آید یعنی مشکلی وجود دارد. افزودن سبوس بیشتر را امتحان کنید! اگر کار نکرد، محتویات را تخلیه کنید، سطل را تمیز کنید و کار را از نو آغاز نمایید.

به خاطر داشته باشید، کپک سفید خوب است، کپک سبز یا آبی بد است.

بوکاشی در برابر مزرعه کرمی

ورمی کمپوست یا مزرعه کرمی روش دیگر بازیافت زائدات است که شباهت های زیادی با بوکاشی دارد. اختلاف اساسی، هرچند، این است که همانند کمپوست سازی سنتی مزرعه کرمی هوازی است( در بسته ندارد) در حالی که، همانطور که می دانید، بوکاشی در یک فرآیند بی هوازی کار می کند.

دلیل اینکه من بوکاشی را با کمپوست سازی کرمی مقایسه می کنم این است که خیلی تز مردم با افزودن بوکاشی تخمیر شده به مزرعه کرمی دو سیستم را تلفیق می کنند. مادامی که این کار به آرامی صورت گیرد خطری را متوجه کرم ها نمی کند( توجه داشته باشید که بوکاشی خیلی اسیدی است)

من می توانم مزایای کار هر دو سیستم را در کنار هم ببینم زیرا فقط ضایعات مواد غذایی خاصی را می توان به مزرعه کرم اضافه کرد. برای مثال؛ کرم ها مرکبات، پیاز، غذاهای پخته شده و مواد لبنی را دوست ندارند. هرچند، اگر به دنبال یک گزینه سریع و آسان برای کاهش ضایعات هستید، من قطعا بوکاشی را به عنوان بهترین مکان برای شروع توصیه می کنم.

اگر علاقمند به مزرعه کرمی هستید، راهنماهای مخصوص مبتدی ها را مطالعه نمایید و بهترین کمپوست سازهای کرمی را مورد توجه قرار دهید.

منافع و معایب: بوکاشی در برابر کمپوست

bukashipercomposttab

خلاصه مزایای بوکاشی در برابر کمپوست سازی

1- یادگیری ساده با مراقبت و نگهداری کم: چرخش لازم ندارد و به متغیرهای بیرونی وابسته نیست.
2- به فضا وابسته نیست. بی داشتن فضای بیرونی هم می توان کمپوست سازی را توسط سطل بوکاشی انجام داد.
3- محصول جانبی کود فوق العاده باغی است. بیشتر از هزینه خرید سبوس است!
4- فوق العاده برای محیط زیست دی اکسید کربن کمتر نسبت به توده کمپوست
5- در مدت 4 هفته کمپوست قابل استفاده می دهد. در مقایسه با 6 ماه کمپوست سازی سنتی
6- بدون بوی ناگوار می توانید در خانه استفاده کرده و راحتی اضافی را خریداری نمایید.
حرف آخر: بوکاشی بهتر از کمپوست سازی است؟

بطور خلاصه، در یک بحث داغ در باره مقایسه کمپوست سازی بوکاشی و کمپوست سازی سنتی باید این موضوع را در نظر گرفت که بوکاشی سریعتر و ساده تر است. هرچند، من شدیدا معتقدم که کمپوست سازی سنتی هنوز جای خود را دارد. اگر حیاطی دارید که نیاز به مراقبت دارد می توانید استفاده از هر دو سطل کمپوست و بوکاشی را مد نظر قرار دهید تا ضمن کمک به بازیافت زائدات باغی، زائدات آشپزخانه را هم بازیافت نمایید.

برای یک آغازگر و یا کسی که در آپارتمان یا فضای کوچک زندگی می کند، توصیه به استفاده از سطل بوکاشی دارم. این فقط یک راه موثر برای به حداقل رساندن زائدات نیست، بلکه این راه به شما یک کود خوب جایزه می دهد. با استفاده از بوکاشی و کود بوکاشی در باغ سبزیجات، گیاهان شما با دادن محصولات انفجاری از شما تشکر خواهند کرد.

در باره نویسنده

bukvercom8

ال رید یک باغدار احساساتی است و از آموزش های باغداران نوپا حمایت می کند تا غذای خودشان را به دست بیاورند. ماموریت ال الهام بخشیدن و توانمندسازی مردم برای بازگشت به اصول اولیه، رشد محصولات خود و پذیرش یک سبک زندگی پایدار است. " خواه چند گلدان گیاهی آپارتمانی، یک گلدان یا یک باغ کامل داشته باشید، همه شما می‌توانید از جایی شروع کنید تا غذای خودتان را پرورش دهید و با انجام این کار، غذای سالم‌تری برای خود و کسانی که دوستشان دارید فراهم کنید"

پایان