اختلاف بین محصولات تازه معمولی و ارگانیک

غوطه وری در آنچه که محصولات تازه ارگانیک را از محصولات نقطه مقابل که بطور معمول رشد می کنند متفاوت می سازد

میوه ها و سبزیجات سالمترین و خوشمزه ترین غذاهای در دسترس هستند. از آنجایی که مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به سمت غذاهای کامل، تازه و واقعی و به دور از غذاهای بسیار فرآوری شده با مواد تشکیل دهنده غیرقابل تشخیص گرایش پیدا می کنند، محصولات تازه در مرکز تمرکز آنها قرار می گیرد و حتی بیشتر از آن، محصولات تازه ارگانیک. در 2017، بازار محصولات ارگانیک فروش 45.2 میلیارد دلار را از آن خود کرد و رکورد جدید افزایشی 6.4 درصد را مال خود نمود. از میان غذاهای ارگانیک، میوه ها و سبزی ها بالاترین مصرف را داشتند و با فروش 16.5 میلیارد دلار یک رقم افزایشی 5.3 درصدی را نشان دادند. این یعنی بیش از یک سوم محصولات ارگانیک فروخته شده، میوه و سبزی بوده اند.

بسیاری از کشاورزانی که محصولات متعارف را تولید می کنند، محصولات ارگانیک را نیز در مزارع اختصاصی و دارای گواهی پرورش می دهند و برخی از شیوه های کشاورزی ارگانیک را با موفقیت در مزارع معمولی خود گنجانده اند.

محصول تازه ارگانیک

واژه ارگانیک به راهی ارجاع داده می شود که در آن محصولات کشاورزی پرورش داده شده و فرآیند می شوند. محصولات تازه ارگانیک بدون استفاده از آفت کش های مصنوعی یا معمولی، کودها، ارگانیزم های ژنتیکی اصلاح شده، لجن فاضلاب، پرتو افکنی، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ ها یا نگهدارنده ها رشد یافته و فرآیند می شوند. کشاورزی ارگانیک بر ایجاد اکوسیستم های سالم و محیط زیست سالم متمرکز است، بطوری که محصولات بتوانند بدون مواد شیمیایی معمولی نشو و نما نمایند.

کشاورزانی که محصولات ارگانیک را رشد می دهند از متدهای متعارف برای بارورسازی و کنترل علف های هرز و یا آفات استفاده نمی کنند. مثال هایی از تجارب کشاورزی ارگانیک عبارت است از:

کودهای طبیعی، چرخش محصول، پوشش محصول برای افزایش کیفیت خاک، ترکیب و بارورسازی
چرخش محصول، مالچ، وجین کردن دستی یا مکانیکی برای کنترل علف های هرز
حشرات مفید، محصولات تله، چرخش محصول برای مدیریت حشرات
پوشش محصولات و چرخش محصولات برای مدیریت امراض

جدا از مواد و روش هایی که ممکن است در کشاورزی ارگانیک استفاده نشوند، در ارتباط با استانداردهای سختگیرانه سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تمام محصولات ارگانیک تازه باید با استفاده از تجارب و عملیات فرهنگی، بیولوژیکی و مکانیکی تولید شوند که از چرخه منابع در مزرعه، افزایش تعادل اکولوژیکی، و حفاظت از تنوع زیستی حمایت می کنند. این به معنای این است که عملیات ارگانیک باید کیفیت آب و خاک را نگه داشته و یا افزایش دهد، و در همان حال از وتلندها، جنکل ها و حیات وحش حفاظت نماید.

تولید تازه متعارف

محصولات تازه متعارف ممکن است توسط واریته ای از مواد شیمیایی قدرتمند رشد یابند که کمک به مدیریت حاصلخیزی، آفات و امراض می کنند. این ممکن است شامل موارد زیر بوده و اما به آن ها محدود نشود:

استفاده از کودهای شیمیایی
استفاده از آفت کش های شیمیایی
استفاده از علف کش های شیمیایی
استفاده از ارگانیزم های ژنتیکی اصلاح شده که می توانند محصولات مقاوم را توزیع کنند.
فقط یک یا دو محصول را در یک حوزه در فصل رشد و یا تمام سال تولید کنند.

ORRG1V

نیازمندی های اخذ مجوز آلی و استانداردهای ارگانیک سازمان غذا و داروی ایالات متحده

یک راهنمای سر راست ساده برای دنیای پیچیده استانداردهای ارگانیک و اخذ مجوز برای پرورش دهنده ها و منتقل کننده های محصولات تازه ارگانیک

ORRG2V

آیا ارگانیک و طبیعی یک معنی می دهند؟
محصول تازه ارگانیک توسط استاندارد سختگیرانه فدرال اخذ مجوز شده است، اما طبیعی یک برچسب دارد که از لحاظ مجوز و استاندارد معنی خاصی ندارد.

ORRG3V

ملاحظات دیگر محصولات تازه ارگانیک
سلامت فردی، تاب آوری و پایداری زیست محیطی، رفاه کارگر....امروزه محصولات تازه ارگانیک آدرس خیلی چیزهای حول و حوش تولید غذا را می دهند. شک نکنید!