شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

راه های مفید استفاده از پوست میوه برای گیاهان

قسمت اول

دفن پوست میوه در خاک

همانند تمام مواد آلی، پوست میوه می تواند براحتی در خاک دفن شده و تبدیل به کمپوست گردد. این فرآیند، میکروارگانیزم هایی خوب خاک را در بر می گیرد که مواد آلی را تجزیه می کنند. همچنانکه میکروارگانیزم ها پوست میوه را تجزیه می کنند، پتاسیم به داخل خاک نشت می کند که توسط گیاهان جذب می شود. هرچند، یک نقص این امر به زمانی ربط دارد که در طی آن تجزیه صورت می گیرد. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا پوست میوه ها پتاسیم گرانبهای خود را بدهد. حفر درون خاکی یک مشکل هم دارد. شما می توانید در حین دفن موجب آسیب رسانی به ریشه ها گردید. بدترین اتفاق هم این است که بوی میوه های گندیده می تواند آفات و جونده ها را جلب کند. آن ها می توانند خاک را حفر کنند و سیستم ریشه ای گیاهان را تخریب کنند. من اینکار را برای باغبانی ظرفی و سطلی و گلدانی توصیه نمی کنم.

پراکندن پوست میوه در خاک

PEELFRUIT5

ماده آلی متمایل است که در حضور هوا سریعتر تجزیه شود. پس، پراکندن پوست میوه در بالای خاک می تواند ایده خوبی باشد. برای تسریع فرآیند تجزیه، فقط پوست را به قطعات کوچکتر برش داده و یا خرد کنید. دوباره، حضور میکروارگانیزم های خوب باعث تجزیه پوست میوه شده و پتاسیم به داخل خاک نفوذ و نشت می کند. باز هم برای سریعتر شدن نتیجه ها، ممکن است از یک فرآیند کننده غذا و یا مخلوط کن استفاده کنید تا پوست به خمیر آسیاب شود. افزودن کمی آب، بافت را نرم تر هم می کند. برای اعمال آن، من فقط به آرامی آن را داخل خاک ریختم. دوباره، این فرآیند هم نقص دارد. وقتی میوه ها و سبزی ها را روی خاک پراکنده می کنید، حلزون ها و لیسه ها را جذب می کنید. آن ها عاشق اینند که از این کودهای خوشمزه لذت ببرند. حلزون ها و لیسه ها در خوردن برگ های نرم و ساقه گیاهان هم خوب هستند. چند ساعت بعد از خوردن گیاهان، آن ها( گیاهان) از بین می روند. پس فقط در منطقه ای سبزی و میوه را روی خاک پراکنده کنید که مطمئن هستید لیسه و حلزون ندارد. آن ها فعالیت شبانه دارند و این امر احتمال دستگیری توسط انسان را کم می کند.

درست کردن کود چای پوست میوه

یک راه ایمن تر برای استفاده از پوست میوه به عنوان کود این است که آن را در داخل چای بسازید. خب! از لحاظ فنی، به این کار دم کردن می گویند. وقتی آب جوش یا خیلی داغ را روی بخش های خشک یا تازه گیاهان می ریزید و یک یا دو دقیقه صبر می کنید تا خیس بخورد عموما یک چای تهیه کرده اید. در این حالت، ما پوست میوه را در آب غوطه ور می کنیم. با این حال، برای گرفتن هر چه بیشتر منافع پوست میوه ممکن است احتیاج باشد زمان خیساندن طولانیتر باشد. وقتی این کار را می کنید، یک فعالیت دم کردن صورت می دهید. ایده اصلی این کار این است که به آب اجازه دهیم پتاسیم پوست میوه را جذب کند.

در اینجا گام هایی را ذکر کرده ایم که با پیمودن آن ها می توانید کود چای پوست میوه بسازید:

1- اول، برای حذف خاک اضافی، پوست میوه را بشویید. ممکن است میکروارگانیزم های بدی در خاک باشند که ترکیب را بعدا آلوده کنند و برای گیاهان مضر باشند.
2- پوست میوه را به تکه های کوچک خرد کنید این هم ممکن است که با یک قیچی باریکه های کوچکی درست کنید. حدود 100 تا 200 گرم پوست میوه کافی است تا یک کود مایع یک لیتری درست شود. ممکن است از یک فرآیند کننده غذا یا مخلوط کن استفاده کنید تا یک بافت نرم تر به دست آورید. هر چه تکه های پوست میوه کوچکتر باشد، پتاسیم بیشتری خواهید گرفت!
3- پوست میوه را داخل سطل بگذارید. یک ظرف سودای یک لیتری انتخاب خوبی است. فقط مطمئن باشید که در ظرف خوب بسته می شود. ما نمی خواهیم هیچ حشره ای در ظرف تخم ریزی کند.
4- ظرف را با آب پر کنید. می شود از آب شیر معمولی هم استفاده کرد. سطل را خوب ببندید.
5- 24 ساعت صبر کنید.
بعد از 24 ساعت، آماده اید که از کود استفاده کنید. ما می توانیم از آن برای انواع و اقسام گیاهان، سبزیجات برگدار و به ویژه گیاهان گلدار و میوه دار استفاده کنیم. برای اعمال، فقط تکه های جامد را فیلتر کنید و از مایع برای خیساندن یا آبیاری گیاهان استفاده کنید. شما همچنین می توانید از آن به عنوان اسپری استفاده کنید. اگر سطل کمپوست دارید، جامدات می توانند داخل آن انداخته شوند. اگر هم ندارید، به سادگی آن را روی خاک پراکنده کنید. فقط مراقب حلزون ها و لیسه ها باشید!

قسمت سوم