شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

راه های مفید استفاده از پوست میوه برای گیاهان

قسمت اول

قسمت دوم

چقدر پوست های میوه به عنوان کود ارگانیک موثر هستند؟

استفاده از پوست میوه به گونه ذکر شده در بالا ممکن است برای گیاهان شما کافی نباشد. هر چند، کاچی بعض هیچی است! گیاهان توسط آبیاری با چای پوست میوه در عوض آب ساده رشد سالمتری خواهند داشت. اگر شما در مورد سلامت گیاه خود دغدغه اساسی دارید، توصیه می شود که فرآیند بیشتر پوست میوه را جدی بگیرید.

وقتی ما پوست میوه را به سادگی در آب خیس می کنیم، ما همه پتاسیم داخل پوست میوه را استخراج نمی کنیم. برای اینکه مزیت همه پتاسیم داخل پوست را به دست آوریم، نیاز به فرآیندی داریم که در دل خود تخمیر هم دارد.

تخمیر رویه ای است که ما با استفاده از ارگانیزم های خوب پتاسیم را استخراج می کنیم. با اینکار همه مواد مغذی پوست میوه به دست می آید.

آنچه ما معمولا انجام می دهیم جمع آوری همه میوه ها و پوست میوه هایی است که غنی از پتاسیم هستند؛ از قبیل موز، پاپایا، آووکادو، سیب، خیار، هویج.

 PEELFRUIT6

آووکادو غنی از پتاسیم است.

جدا از میوه ها، شما نیاز به ملاس هم دارید. آلترناتیو ملاس، شکر قهوه ای است.

اساسا، رویه، خیساندن میوه ها در ملاس است. میکروارگانیزم های خوب در همان حال که از ملاس به عنوان منبع غذا استفاده می کنند، مواد مغذی که در میوه ها پیدا می شوند را تجزیه می کنند. این بعضی وقت ها کود مایع میوه تخمیر شده نام دارد. در باره این داستان می توانید در جاهای دیگر چیزهای بیشتری بیاموزید.

کمپوست سازی با پوست میوه

راه دیگر استفاده از پوست میوه، انداختن آن در سطل کمپوست است. من یک سطل کوچک پوشش دار در آشپزخانه دارم که زائدات آلی آشپزی را در آن می ریزم. اغلب، من پوست موز، هویج، خیار دارم. من همچنین بخش های بلااستفاده سبزیجات و مازاد سبزیجات دارم. هفته ای یک بار تمام محتویات سطل آلی خود را به طور مرتب در توده کمپوست خود می ریزم. آنچه من با کمپوست انجام می دهم، افزودن آن به خاک گلدان است.

پایان