شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

علم پشت سر کمپوست

10 ژانویه 2022

دکتر وندی سیلور، متخصص اکولوژی، و فارست ابوت لوم، متخصص کمپوست، با ما همراه شدند و مزایا و چالش های مرتبط با تجزیه زائدات غذایی را مطرح نمودند.

کمپوست سازی چیست و علم اساسی پشت سر آن کدام است؟

فارست ابوت لوم، کمپوست ساز خانگی برنامه نائل شدنی غذای یال، کمپوست سازی را بصورت "فرآیند مدیریت شده تجزیه" تعریف می کند.

ابوت لوم می گوید: "وقتی برگ درخت روی کف جنگل می افتد تجزیه می شود و تبدیل به ماده آلی غنی می شود که هوموس نام دارد. "کمپوست سازی زمانی است که زباله های آلی تولید شده توسط کارهایی که به عنوان انسان انجام می دهیم را می گیریم و همان فرآیند را با مدیریت فرآیند تجزیه بازسازی می کنیم."

ابوت لوم در توضیح بیشتر عنوان می دارد که فرآیند تجزیه نیاز به نسبت کامل مواد نیتروژنی و کربنی دارد. مواد نیتروژنی، اغلب سبزها نام دارند، شامل چیزهای غنی از نیتروژن همانند زائدات غذایی و زایدات باغی هستند. مواد کربنی، که قهوه ای ها نام دارند، شامل چیزهای غنی از کربن همانند برگ های مرده، ساقه ها، شاخه ها و مقوا هستند.

ابوت لوم می گوید: " هدف در اینجا تهیه یک بوفه متنوع برای میکروارگانیسم‌ها است تا در سریع‌ترین زمان ممکن بخورند."

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

دکتر وندی سیلور، رییس رادی گرا و پروفسور اکولوژی اکوسیستم و ژئوشیمی زیستی در بخش علوم زیست محیطی، سیاست و مدیریت بوکلی یو سی به ما علم اساسی توده های کمپوست را در سطح میکروسکپی می دهد.

سیلور توضیح می دهد: " آنچه در طول فرآیند کمپوست اتفاق می‌افتد این است که جامعه پیچیده میکروب‌هایی که درون آن ها مواد آلی قرار دارند، که ما آن‌ها را مواد اولیه می‌نامیم، در یک جنون تغذیه شروع به تجزیه مواد آلی می‌کنند."

کار میکروب‌ها با چیزی که خوردن آن آسان است شروع می‌شود و با عبور از مواد اولیه، تجزیه مواد باقی‌مانده دشوارتر می‌شود. سیلور توضیح می دهد که همچنانکه فعالیت میکروبی افزایش می یابد، آن ها گرما و درجه حرارتی تولید می کنند که در توده کمپوست بطور قابل ملاحظه ای بالا می رود. در این درجه حرارت های بالا، برخی میکروب ها کشته می شوند.

سیلور می گوید: "وقتی مواد به نقطه ای رسیدند که میکروب ها دیگر مجبور نیستند آن ها را بیشتر تجزیه کنند، فعالیت میکروبی کاهش می یابد و درجه حرارت بطور قابل ملاحظه ای کم می شود. موادی که در برابر تجزیه مقاوم هستند شامل برخی از اجسام میکروبی، ترکیبات مواد مغذی اولیه و چوب و مواد کاه مانند است. سر جمع این ها کودی درست می کند که مواد آن به آرامی رها می شوند و آماده است تا به خاک اضافه شود.

comedalat

مزایای کمپوست سازی چیست؟

مزایای کمپوست سازی را در مقیاس جهانی، منطقه ای و شخصی می توان دید. شاید غالب ترین استفاده کمپوست در قابلیت آن در کاهش تغییرات آب و هوایی نهفته باشد. ابوت لوم این مزیت را با توضیح اینکه در غیاب کمپوست چه اتفاقی برای ضایعات غذایی ما می‌افتد نشان می‌دهد.

ابوت لوم توضیح می دهد: "شما زائدات آلی، بگو پوست موز، را می گیرید و آن ها را داخل کیسه زباله می اندازید و بعد، در محتملترین حالت ها، راهی لندفیل یا سوزاننده می کنید. اگر راهی لندفیل شود، پوست موز زیر صدها هزار تن زباله دفن می گردد. پوست موز گیر افتاده در غیاب اکسیژن بطور بی هوازی تجزیه می شود. وقتی زائدات آلی بطور بی هوازی تجزیه می شوند، متان رها می شود؛ گازی که 28 تا 34 بار قویتر از دی اکسید کربن است."

وفق سازمان غذا و دارو، در ایالات متحده امریکا بین 30 تا 40 درصد غذا در حد فاصل مزرعه تا چنگال حیف می شود. اغلب زائدات غذایی به لندفیل ها برده می شوند و منجر به افزایش مقدار متانی در جو می شوند که از عوامل گرمایش جهانی است.

با این حال، کمپوست کردن به زباله های آلی اجازه می دهد تا به روشی بسیار سازگارتر با آب و هوا تجزیه شوند و متان به میزان قابل توجهی نسبت به دفن زباله کمتر آزاد می شود.

ابوت لوم می گوید: "وقتی زائدات غذایی را کمپوست می کنید، میکروارگانیزم ها مسئول تجزیه هستند. در حین کار، این میکروارگانیسم‌ها دی اکسید کربن را درست مانند من و شما بازدم می‌کنند که یک گاز گلخانه‌ای با قدرت بسیار کم‌تر است"

کارشناسان ما به این نکته اشاره می‌کنند که کمپوست کردن مزایای شخصی و اجتماعی متعددی دارد.

سیلور می گوید: " علاوه بر مزایای آب و هوایی، از طریق فرآیندهای کمپوست سازی، محصولی تولید می کنیم که سلامت خاک را بهبود می بخشد. با افزایش محتوای مواد آلی خاک با کمپوست، ما مواد مغذی را دوباره به خاک اضافه می کنیم تا سعی کنیم آنچه را که هنگام برداشت مواد از آن خاک ها گرفته شده است، دوباره پر کنیم. این برای رشد گیاهان جدید مفید است.

سیلور توضیح می دهد که با رشد این گیاهان جدید و پرمحصول، دی اکسید کربن از اتمسفر بیرون کشیده می شود و در عین حال برای حیوانات یا انسان ها نیز غذا تولید می کنند.

سیلور می گوید: " در انتهای روز، ما محصولی تولید می کنیم که برای مردم و سیاره مفید است."

ابوت لوم می گوید که با حمایت از یک کسب‌ و کار محلی کمپوست در جامعه خود، که اغلب به عنوان حمل‌کننده‌های کوچک از آن یاد می‌شود، به هموار کردن راه برای رشد اقتصاد سبز و ایجاد شغل کمک می‌کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

ابوت لوم می افزاید: "علاوه بر این، محل های دفن زباله اغلب در جوامع فقیر مستقر می شوند، بنابراین تنها با کاهش مقدار زباله ای که با کمپوست سازی به محل دفن زباله نمی فرستیم، مزایای بهداشت عمومی و عدالت زیست محیطی مهمی را ایجاد خواهیم کرد."

 

قسمت دوم

 

قسمت سوم