شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

شرایط، مزایا، مشکلات
قسمت اول
قسمت دوم

4- تکنیک سازگار با محیط زیست برای مدیریت زباله

کمپوست سازی یک راه دوستدار محیط زیست، همانند کود حیوانی، برای مدیریت زائدات آلی است.

حیوانات مزرعه مقدار زیادی زائدات تولید می کنند. بعضی وقت ها، صاحبانی که نمی توانند این زائدات را به مکان های تصفیه انتقال دهند، آن ها را در رودخانه ها می ریزند.

برای مثال، در اروپای متحد، مزارع ماکیان 13 میلیون تن کود سالانه تولید می کنند. پس، کمپوست سازی کمک به مدیریت این زائدات می کند و خطرات سلامتی، که ممکن است بوجود بیاید، را کاهش می دهد.

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

5- علف هرزها و پاتوژن ها را می کشد و ترکیبات سمی را می شکند.

اساسا، در طی فرآیند کمپوست سازی، علف هرزها و پاتوژن ها می میرند.

در همان زمان، مواد شیمیایی مضری که در کمپوست کود حیوانی هم هستند تجزیه می شوند. برای مثال، 75 درصد آنتی بیوتیک هایی که به ماکیان می دهیم در فضولات آن ها پیدا می شوند. اگر این پسماندها را تصفیه نکنیم، می توانند برای محیط زیست مضر باشند و همچنین برای ارگانیزم ها و انسان ها.

کمپوست سازی کمک به تجزیه این ترکیبات سمی بطور موثری می کند.

معایب کمپوست سازی

1- کمپوست سازی بودار است.
از آنجا که فرآیند کمپوست سازی نیاز به زائداتی که تجزیه می شوند دارد، بودار است.( کمپوست سازی های بوکاشی و پاسیویی، به ویژه بوکاشی، تقریبا بدون بو هستند!) توده کمپوست، در واقع، گازهایی از قبیل متان، اکسیدهای ازت و دی اکسید کربن را رها می نماید.

بعضی وقت ها، وقتی که محصولات نیتروژنی خیلی زیادی داریم، آمونیاک هم رها می شود. در نتیجه، شما یا همسایگان ممکن است بوی آن را احساس نکنید.

2- کمپوست سازی زمانبر است
بدون شک، کمپوست سازی فرآیند طولانی است.( شک کنید! بوکاشی خیلی سریع تولید کود می کند!) وابسته به توده کمپوست و شرایط، ممکن است 4 هفته یک زمان حداقلی باشد. عموما، بیشتر از این ها طول می کشد!

3- هزینه تجهیزات
اکنون، اگر در خانه و با یک مقیاس کوچک کمپوست تولید کنید، می توانید مقداری از نیازهای باغی را با آن مرتفع نمایید. برای انجام این کار می توانید از سطل های زباله و یا سطل های پالت چوبی استفاده نمایید.

ولی در مقیاس بزرگ، نیاز به تجهیزات سنگینی دارید تا مواد را فرآیند کنند و کمپوست را انتقال دهند.

4- ارزیابی رسیدگی کمپوست
ارزیابی رسیدگی کمپوست یک گام بسیار بحرانی است. به ویژه اگر برای استفاده آن عجله دارید. باید مطمئن باشید که کمپوست شما واقعا رسیده است و بعدا آن را به گیاهان اضافه کنید. در غیر اینصورت، به آن ها آسیب خواهید رساند.

کافی نیست روزها را بشمارید تا متوجه شوید کمپوست رسیده است یا نه! برای اینکه موثر باشد، شرایط توده باید برگردد به حال نرمال!

استفاده از کمپوست

1- نرم کننده خاک
در بخش کشاورزی، عمومی ترین استفاده کمپوست در نرم کردن خاک خلاصه می شود.

2- پوشش رویی چمن/ علف
شما همچنین می توانید یک لایه نازک را روی قطعات چمن و علف بپاشید. آن کمک به بهبود ساختار خاک می کند و البته به زیبایی عمومی چمن های شما.

3- بستر رشد
برای رشد گیاهان، کمپوست برای خاک های کم بستر هم خوب است. آن بهتر از زغال سنگ نارسی است که عموما ما استفاده می کنیم و یک ماده تجدید ناشدنی است.

4- تولید خاک و زیر خاک بالایی
5- تولید مالچ
6- کمپوست نارس
شما از کمپوست نارس به عنوان الحاقیه خاک استفاده می کنید. اما قبل از کاشت حقیقی باید آن را چندین ماه اضافه کنید. همچنین می توانید از آن برای اصلاح خاک های بی کیفیت یا برای پوشاندن محل های دفن زباله استفاده کنید.

پایان