شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

اختلاف بین کود و کمپوست چیست؟

باغبان ها مهارت های متفاوتی دارند. هرچند، برای موفقیت، شما نیاز دارید که اصول ویژه را درک کنید. وقتی بچه بودید، والدینتان احتمالا به شما گفته اند که برای باغبانی باید یک چاله حفر کرده و در آن چند بذر بریزید. این فقط اولین درس بود و درس های بعدی از راه می رسیدند.

comfer1

اگر واژه‌های کمپوست و کود را شنیده‌اید، اما نمی‌دانید آنها چیستند یا تفاوت‌های اساسی آن‌ها را درک نمی‌کنید، در اینجا به بررسی دو عنصر ضروری که باید در باغبانی استفاده کنید، می‌پردازیم.

کمپوست: سالم بخورید!

comfer2

کمپوست ماده آلی فاسد شده است. آن می تواند شامل غذای باقیمانده، برگ های مرده، هرس های چمن یا هر ماده گیاهی تجزیه شده باشد. باکتری های بیولوژیکی و هوازی این مواد را تجزیه کرده و تبدیل به کمپوست می نمایند. بنابراین، در عوض اینکه آلاینده باشند، کمپوست عملکرد جدیدی ارائه می دهد و یک بستر رشد برای زندگی گیاهی فراهم می آورد. فکر مدیریت "مواد پوسیده" ممکن است ناخوشایند به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید، کمپوست فقط کثیفی سالم است.

در واقع؛ کمپوست اصلا کثیف نیست. کمپوست مملو از مواد مغذی است و برای گیاهان بسیار مفید است. ما زباله خود را بازیافت می کنیم تا کمک به اطمینان از آینده نائل شدنی نماییم. کمپوست کردن، پیروی از الگوی مادر طبیعت و استفاده مناسب از زباله است. کمپوست سازی به شما اجازه می دهد که بستر باغی فوق العاده را در مدت زمان کوتاه تولید کنید و این در حالی است که با کاهش مقدار زائداتی که به لندفیل ها می روند مزایایی برای سیاره ما هم بوجود می آید.

مزیت دیگر هزینه است. اگر خودتان کمپوست تولید کنید، لازم نیست نگران بستر باغی باشید. خوشبختانه؛ برای کسانی که قادر به تولید کمپوست نیستند، شما می توانید آن را خریداری کنید.

کود؛ ویتامین ها

comfer3

حتما تا الان متوجه شده اید که کمپوست فوق العاده ارزشمند است. هرچند، شما نیاز دارید که کود را هم مد نظر قرار دهید. کمپوست برای تغذیه خاک فوق العاده است و شرایط بهینه زندگی گیاهی را فراهم می کند، اما کودها، خودشان، گیاهان را تغذیه می کنند.

شک نکنید که گیاهان بعد از چند سال به چیزی بیش از نور خورشید و آب نیاز خواهند داشت. در حالی که این دو عنصر منابع ارزشمندی از اکسیژن، هیدروژن و کربن هستند، گیاهان می توانند از سایر مواد مغذی نیز بهره مند شوند و کود آنها را تامین می کند.

مواد مغذی در سه دسته قرار می گیرند:

درشت مغذی ها که عبارت از نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند.
مواد مغذی میانه که عبارت از منیزیوم، کلسیم و گوگرد هستند.
ریز مغذی ها که عبارت از روی، منگنز، مس، کبالت، بور، آهن و مولیبدن هستند.

درشت مغذی ها مهمترین هستند و شامل کود تجاری می باشند. شما ممکن است متوجه درجه بندی کیسه کود تحت نام نسبت N,P,K شده باشید. این ها مخفف شده نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند. اعداد مرتبط با نرخ گذاری غلظت هر ماده مغذی کود را نشان می دهد.

برای مثال، یک نسبت 10,5,5 به معنی این است که کود نیتروژنی دو برابر فسفر و پتاسیم دارد. آن درجه از رتبه بندی NPK که به بهترین وجه برای آنچه می خواهید رشد دهید مناسب است به گیاه بستگی دارد. همچنین، تست کثافت باغ خود را مد نظر قرار دهید و تعادل درست NPK را تعیین کنید و نواقص خاک را برطرف و ترمیم نمایید.

آن ها ممکن است چیزهای مختلف را نشو و نما دهند، اما رابطه بین کود و کمپوست یک رابطه تکمیلی است و نیاز گیاه سالم هستند.