نیم نگاه


midanidVERY

 اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

موضوع به اینکه شما ازش استفاده کنید ربط ندارد! مالچ تقریبا در هر جایی جواب می دهد! من آن را در بسترهای بیرونی و بسترهای مرتفع می گذارم. اما شما فراموش نکنید که برای گلدان ها می توانید از بوکاشی هم همراه بستر استفاده نمایید.

MULCHBUK1

بادومجان های من واقعا به زیبایی در داخل گلدان های پلاستیکی گلخانه رشد کرده اند. من خاک را با هرس های چمن اطراف گیاهان مرطوب نگه داشته ام. من اینجا و در گلدان ها از بوکاشی هم استفاده کرده ام.

هوشمندانه است که تستش کنید! من در تابستان و برای گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار توصیه به استفاده از بوکاشی و مالچ دارم. من چند سالی است این کار را می کنم و واقعا از نتایج شگفت زده شده ام.

زیبا و مرطوب

یکی از بهترین خواص مالچ این است که رطوبت را نگه می دارد. لایه رویی شبیه مخمل است و به آب اجازه می دهد در جایی که هست باقی بماند. واقعا اختلاف بزرگی بین گلدان های دارای مالچ و آن هایی که فقط خاک دارند وجود دارد. گلدان های لخت سریعا خشک می شوند، به ویژه وقتی گل ها یک کمی بزرگتر می شوند و نیاز به آب بیشتر دارند.

MULCHBUK2

آنالیزهای خاک نشان می دهند که مالچ پاشی واقعا کار می کند!

من از بوکاشی برای اغلب و انواع گیاهان استفاده کرده ام. واقعا تفاوت قابل ملاحظه ایجاد شده است.

مواد مغذی بیشتر

من گلدان ها را روی زمین مسطح می گذارم و لذا آن ها زیر گلدانی ندارند. در این راه، آب اضافی چکه کرده و راهش را به سوی درختان و درختچه های گلخانه باز می کند. قرار دادن گلدان ها در روی زمین باعث می شود که کرم های خاکی هم بتوانند به گلدان ها وارد شوند. اگر از مالچ استفاده کنید، غذای بیشتری برای کرم ها فراهم خواهید ساخت.

گفته شده که هر کرم خاکی حدود 0.5 گرم کود کرمی در هر روز تولید می کند. هر چه کرم های گلدان بیشتر شوند، مواد مغذی خاک هم بیشتر می شود! اگر در بالای گلدان به همراه مالچ از بوکاشی استفاده کنید، واقعا بهترین شرایط ممکن را برای گیاهان خود مهیا کرده اید.

فیلم بوکاشی را می توانید در سایت ما ملاحظه نمایید.

خاک هوایی

کرم های خاکی فقط مواد مغذی خاک را تامین نمی کنند، آن ها بافت خاک را هم تغییر می دهند. و این چیز خوبی است! خاک هوایی؛ آب، اکسیژن و مواد مغذی را بهتر انتقال می دهد و ریشه گیاهان می توانند بخوبی گسترش یابند.

MULCHBUK3

استفاده از بوکاشی در گلدان ها راهی عالی است؛ برای بیشتر شدن تاثیر استفاده از مالچ. من دو گل مختلف، ساعتی خوراکی و گوجه فرنگی، را در یک گلدان کاشته ام. حتی وقتی من مدتی آبیاری نمی کنم، خاک زیرین هرس های چمن مرطوب می ماند. خوشحالم که حشرات ریز و کرم های خاکی زیاد در گلدان می بینم!

MULCHBUK4

بزن بریم!

هرس چمن آغازگر بسیار خوبی است. با کمک کرم های خاکی در کمترین زمان به خاک مرغوب تبدیل می شود. توصیه می‌کنم گلدان‌هایی را که می‌خواهید مالچ کنید تا آخر با خاک پر نکنید. در گلدان های بزرگ، 5 تا 10 سانت را آزاد بگذارید تا جا برای لایه مالچ فراهم گردد.

گیاه را بکارید، آب بدهید و یک لایه خوب از هرس های چمن در اطراف گیاه ایجاد کنید. اگر گیاه کوچک است، سعی کنید از قرار دادن مالچ متراکم خودداری کنید. اگر ممکن است آن را خودتان نرم کنید. قبل از فشرده سازی مالچ، به گیاه اجازه دهید تثبیت شود.

در صورت نیاز، بعدا هم می توان هرس های چمن به گلدان اضافه کرد( همیشه این امکان هست) اگر کرم های خاکی زیاد در گلدان داشته باشید، هرس های چمن سریعا تجزیه می شوند. شما می توانید از دیگر قسمت های گیاه هم استفاده کنید. برگ و ساقه های پیر و علف هرزها مثال های خوبی هستند.

کدام گیاه؟

در تجربه من، می توانید برای بیشتر سبزیجاتی که در گلدان های بزرگ در گلخانه پرورش می دهید، از بوکاشی استفاده کنید. گوجه فرنگی، خیار، خربزه، فلفل، چیلی، بادمجان، ریحان و گوجه فرنگی چند نمونه هستند. گوجه فرنگی خوب کار می کند، اما ما معمولا آن را در تابستان پرورش نمی دهیم. با این حال، سبزی های برگدار را که در فضاهای کوچک رشد می کنند مالچ نمی دهیم. همینطور، سبزی‌های کوچک‌تری که می‌توانند به ‌طور کامل در اثر مواد مالچ‌کننده اضافی خفه شوند، مالچ نمی‌کنم.

بهترین راه برای درک اینکه چه کار می کند و چه کار نمی کند تجربه کردن است. با این حال، بعید می دانم مشکلی با سبزیجات ذکر شده در بالا برایتان پیش بیاید.

MULCHBUK5

من تصمیم گرفتم یک سیستم آبیاری قطره ای خورشیدی در گلدان هایم اعمال کنم و بادمجان های من شروع به گل دادن کرده اند.