نیم نگاه


midanidVERY

 اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

درختان میوه: مالچ و تغذیه

تغذیه درختان میوه رشد سالم را تسریع می کند، تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تولید بهترین محصول محتمل را به گیاه می دهد. مالچ کمک به حفظ رطوبت در تابستان می کند و از رشد علف های هرز ممانعت به عمل می آورد.

treemulch1v
تغذیه و مالچ پاشی درختان میوه

مناسب برای درختان میوه از قبیل سیب، گلابی، هلو، آلو و گیلاس


زمان بندیتغذیه: اواخر زمستان یا اوایل بهار. مالچ پاشی: اواسط تا اواخر بهار و پاییز
مشکلات ساده

treemulch2v

اغلب درختان میوه نیاز به پتاسیم دارند که برای جوانه دارای قابلیت رشد جدید، اما هنوز رشد نکرده، ضروری است. جوانه ها عموما در ساقه پیدا می شوند و می توانند نوکی( در نوک پیدا می شوند) و یا بغلی( بین برگ های بغلی پیدا می شوند) باشند و ممکن است داخل برگ ها، جوانه ها و گل ها رشد کنند.

جوانه و میوه رشد می کنند. بعضی از میوه ها از قبیل میوه های سنگی، گلابی و سیب های پختنی برای رشد نیاز به ازت مازاد دارند.

treemulch3v
زمان ایده آل برای نشای درختان میوه فصل پاییز است، ولی گیاهان گلدانی می توانند از مراکز باغبانی خریداری شوند و در هر زمانی که خاک غیر یخزده، خاک یا کمپوست اشباع با آب قابل فراهم شدن است نشا شوند. آب جایگزین هوای بین ذرات خاک می شود و ریشه های گیاه می تواند به اطراف کشیده شود. استثنا در شرایط سازگاری رشد در حالت غرقابی وجود دارد. حالت غرقابی در خاک های با زهکشی ضعیف یا وقتی خاک سنگین، فشره می شود وجود دارد.

غرقابی یا فوق العاده خشک
کی درخت را تغذیه کنیم؟

تغذیه
در اواخر زمستان یا اوایل بهار برای فراهم شدن در فصل رشد

مالچ پاشی
مالچ را در اواسط یا اواخر بهار و پاییز بیفزایید. درختان میوه به تازگی کاشته شده در سه یا چهار سال اول باید سالانه مالچ پاشی شوند و این امر باید با ماده آلی حجیم صورت گیرد تا رطوبت محفوظ بماند و رقابت علف ها و علف هرزها کم شود. هرچند، مالچ ها در مقایسه با کودها دارای مواد مغذی کمی هستند و بیش از آنکه آلترناتیو باشند مکمل هستند.

مواد آلی حجیم شامل اختیارات زیر هستند:

کود خوب پوسیده شده
خاک برگ( برگ های درختان جمع شده در پاییز و جداگانه کمپوست شده بصورتی که بیش از یکسال در معرض تجزیه قرار گرفته باشند)
خاک اره
کمپوست باغی

چطور درختان میوه را تغذیه کنیم؟

کودها منابع متمرکز مغذی گیاه هستند. آن ها در عوض تغذیه خاک، گیاه را تغذیه می کنند. درختان میوه از کود دهی مرتب فایده ها می برند. کودهای زیادی در دسترس هستند که ارزش مواد مغذی آن ها یکسان نیست.

1- مطمئن باشید که خاک مرطوب است. اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین است.
2- اگر درخت در چمن رشد می کند، بهترین کار این است که یک حلقه دایره ای یک متری در اطراف درخت را خالی کنید و قبل از تغذیه آن را به نرمی با چنگک شخم بزنید.
3- کود را روی سطح ریشه درخت پخش کنید( که درست در زیر سایبان شاخه قرار دارد)
سه عنصر اساسی مورد نیاز برای رشد گیاه عبارتند از: نیتروژن که رشد گیاه را موجب می شود، فسفر که رشد ریشه را باعث می شود و پتاسیم که برای میوه و گل مورد نیاز است.

سیب و درختان گلابی جوان

درختان سیب و گلابی جوان نیاز به کوددهی سالانه ازت دارند. در این میان نیاز سیب های پختنی به ازت از سیب های صحرایی بیشتر است. برای اجرایی کردن این تئوری، یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید. و برای سیب های صحرایی، یک مقدار مازاد 25 گرم به ازای هر متر مربع سولفات پتاسیم را در هر سه سال یکبار اضافه نمایید.

روش یک
هر سال، از کود غنی پتاسیم عمومی( برای مثال، کود رز) در اواخر زمستان و وفق دستور تولید کننده استفاده نمایید.
روش دو
هر سال، از کود "رشد بیشتر" استفاده کنید. 100 گرم در متر مربع برای سیب های صحرایی در خاک های لخت و 140 گرم در متر مربع برای سیب های صحرایی چمن استفاده کنید. در مورد سیب های پختنی، 50 درصد بیشتر اضافه کنید.
روش سه( آلترناتیو آلی)
از اوزان بیان شده در روش 3 استفاده کنید، اما با جایگزینی "کود بیشتر" با حب های کود ماکیان خشک شده. پتاسیم آلی( به جای سولفات پتاسیم) می تواند در هر سه سال یکبار استفاده شود.

قسمت دوم