نیم نگاه


midanidVERY

 اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

درختان میوه: مالچ و تغذیه

قسمت اول

گلابی( تثبیت شده)، گیلاس، هلو، الو، گوجه

این میوه ها نیاز به کود بالانس شده عمومی در اوایل بهار دارند. در نتیجه، "کود بیشتر" را در اطراف منطقه ریشه در نرخ 140 گرم بر متر مربع پخش کنید.


پرورش دهنده های محصولات بیو می توانند از مقادیر مشابه حب های کود ماکیان خشک شده با مقداری پتاسیم آلی در هر سه سال یکبار استفاده کنند.

ارزشمند است که گاهگاهی خاک را تست کنید. این مفید است که بدانید رژیم های غذایی تا کدامین حد موثر بوده اند. تست هر 4 سال یکبار کافی است.

درختان میوه گلدانی

وقتی درختان میوه را در گلدان رشد می دهید، یک کمی تفاوت وجود خواهد داشت.

چطور به میوه مالچ بدهیم؟

مالچ های آلی ساختار خاک را بهبود می بخشند و از آنجا که توسط کرم های خاکی در لایه سطحی پخش می شوند حاصلخیزی خاک را زیاد می کنند.

1- قبل از اعمال مالچ اطمینان حاصل نمایید که خاک اطراف درخت کاملا مرطوب است.( اما نه گلی) آخر زمستان زمان مناسب مالچ پاشی است.
2- مالچ را به عمق 7.5 تا 10 سانت در اطراف پایه درخت بریزید تا سطح توپ ریشه را پوشش دهد.
3- یک دایره بدون مالچ را در اطراف پایه تنه درخت نگه دارید( حدود 7.3 تا 10 سانتیمتر) تا از تجزیه پوست درخت جلوگیری نماید.
مالچ های معدنی حاصلخیزی یا ساختار خاک را بهبود نمی دهند، اما علف هرزها را خفه می کنند و رطوبت را حفظ می کنند. توفال، قلوه سنگ، ریگ و دیگر مصالح دانه بندی دکوری می توانند در اطراف درختان استفاده شوند. مصنوعات چشم انداز بافته شده نفوذ پذیر هم می توانند استفاده شوند و به باران و آب آبیاری اجازه دهند که به ریشه ها برسند. توجه داشته باشید که مالچ های رنگ روشن نور را به سایبان منعکس می کنند که به ویژه برای گیلاس ها ارزشمند است.

مشکلات

مالچ ها

بعضی از مالچ ها توسط پرندگان مهاجم خراشیده شده و بد منظره و مشکل زا می شوند.
بعضی از مالچ ها پناهگاه حلزون ها می شوند.
اگر مالچ در تماس مستقیم با تنه درخت قرار گیرد موجبات نرم شدن آن را فراهم کرده و آن را مستعد بیماری می کند.
ساختار مالچ می تواند یک لایه سخت ایجاد کند که برای نفوذ آب مشکل زا می شود. برای اجتناب از این امر، فقط مالچی را جایگزین کنید که پوسیده شده و یا مالچ باقیمانده در دل خاک را چنگک بزنید.

تغذیه

کمبود منیزیوم بزرگترین مشکل است. مهمترین نشانه زردی بین رگبرگ ها است که خود را در اوایل تابستان نشان می دهد( در خاک ها و نواحی با بارندگی شدید بیشتر دیده می شود.) این امر می تواند با اسپری کردن سولفات منیزیوم( نمک های اپسم) با نرخ 226 گرم برای 11.5 لیتر آب صورت گیرد؛ با استفاده از یک عامل تر کننده( نصف قاشق چایخوری مایع شستشو) که تاثیر اسپری کردن را بیشتر می کند. اگر مشکل مرتبا روی می دهد، سولفات منیزیوم می تواند مرتبا به خاک اضافه شود. یک نرخ 65 گرم به ازای هر متر مربع را در اواسط بهار اعمال کنید. سیب و هلو، به ویژه، مستعد هستند.