نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چه را می توانم کمپوست کنم؛ کمپوست سازی "بوکاشی" و "غیر بوکاشی"!

 

خواه کمپوست خودتان را داشته باشید و خواه بخواهید تازه شروع به مدیریت زائدات خود از این راه دوستدار محیط زیست نمایید باید به این سوال جواب دهید: "چه چیز را می توانم کمپوست کنم؟" در این باره ما کمک حالتان خواهیم بود. ما اغلب خرده های غذایی را فهرست می کنیم که کاربرها در استفاده آن ها سرگردان هستند. به علاوه، برای اینکه تا حد امکان راحت باشید، زائدات آلی "سایه" را بر اساس الفبا برایتان فهرست کرده ایم:


علاوه بر این، توجه داشته باشید که در حالی که خطوط راهنمای عمومی برای تولید کمپوست هوازی و بوکاشی مشترک هستند، ما تمرکز خود را روی دومی استوار ساخته ایم. کلا، تولید کمپوست خانگی بوکاشی زائدات غذایی را در یک محیط فوق العاده اسیدی تجزیه می کند، که به این معنی است که می تواند تقریبا تمام زائدات آلی را مدیریت نماید. اگرچه، هنوز هم بعضی زائدات بیو هستند که نباید در سطل بوکاشی ریخته شوند. بدون گزافه گویی، مستقیما وارد جوابگویی به سوال "چه را می توانم کمپوست کنم؟" می شویم.

آیا من می توانم..... را کمپوست کنم؟( از "الف" تا "ی")

همچنانکه در بالا متذکر شدیم، کمپوست سازی"بوکاشی" حساسیت کمتری دارد. در نتیجه، سوال "چه را می توانم کمپوست کنم؟" سوال اساسی نیست! تقریبا هر غذایی که خرد می کنید را می توانید داخل سطل بوکاشی بیندازید. این شامل برخی از اقلام سوال برانگیز زائدات آلی هم می شود. با این حال، برخی خطوط راهنما را باید مورد پیروی قرار دهید. و حتی بیشتر؛ وقتی با زائدات آلی غیر غذایی سر و کار دارید!

من می توانم ..... را کمپوست کنم(پ)

....پوست موز بله! شما می توانید پوست موز را داخل کمپوست ساز بوکاشی بیندازید. هر چند، به منظور اجتناب از اختلاط آفت کش های قوی، مهم است که موز ارگانیک خریداری نمایید. به علاوه، پوست موز مقدار زیادی آهن و کلسیم دارد که ارزش غذایی کیک بوکاشی را بالا می برد.

.... پوست تخم مرغ بله. پوست تخم مرغ منبع غنی کلسیم است که بعد از فرآیند شدن توسط قارچ کمپوست شما قابل دسترس گیاهان می گردد.

من می توانم..... را کمپوست کنم(ت)

….ترکه های سرو بله، ولی مقادیر کوچک. به عنوان قاعده سر انگشتی، ترکه های سرو نباید بیش از 3 درصد کل مواد کمپوست را شامل شوند.

من می توانم..... را کمپوست کنم(غ)

....غذای پخته شده بله. در حالی که می توانید تقریبا همه غذاهای پخته شده را داخل کمپوست ساز بوکاشی بریزید، ما قویا توصیه می کنیم که بهترین کار این است که از این نوع موقعیت ها اجتناب کنید( ما دوست نداریم غذا حیف شود) لذا، به نظر ما بهترین کار این است که فقط آن اندازه غذا بپزید که می توانید بخورید.

من می توانم ..... را کمپوست کنم( م)

... محصولات لبنی بله. محصولات لبنی ممکن است در کمپوست سازی بوکاشی استفاده شوند. اگرچه، به یاد داشته باشید که خوب نیست مایعات را در سطل بوکاشی بریزید. لذا، شیر و ماست مایع باید مورد اجتناب قرار گیرند و یا مقادیر آن ها به حداقل محدود گردد.

.... مدفوع حیوانات نه! شما نباید مدفوع حیوانات را کمپوست کنید. کلید راهنما در این باب این است که آن ها ممکن است دارای انگل یا پاتوژن( میکروب های بیماریزا) باشند. این ها شامل سالمونلا، کرم نواری، توکسوپلاسما گوندئی است که همه می توانند کل کمپوست را آلوده نمایند. به علاوه، حتی اگر مدفوع حیوان شامل هیچ پاتوژن یا انگلی نباشد، آن ها مناسب کمپوست باغی سبزیجات نیستند. لذا، قویا به شما توصیه می کنیم که مدفوع حیوانات را در سطل بوکاشی نگذارید.

....مرکبات بله. پوست مرکبات شامل مقدار زیادی مواد مغذی است و می تواند افزودنی فوق العاده به کمپوست بوکاشی شما باشد. به علاوه، دقیقا همانند پوست موز، آن ها می توانند شامل مقدار زیادی آفت کش باشند. در نتیجه، اگر قصد دارید که این پوست ها را به کمپوست خود بیفزایید، فقط باید مرکبات ارگانیک خریداری نمایید.

....موی حیوان بله! موی حیوان غنی از نیتروژن است، که در کنار کربن یک عنصر اساسی و کلیدی محسوب می شود. در نتیجه، مادامی که مقادیر در حد معقولی پایین هستند، شما اجازه دارید موی حیوان را در سطل بوکاشی وارد کنید. به علاوه، در مواردی که شما مقادیر زیادی مواد خشک در سطل بوکاشی دارید، باید مقداری آب به موی حیوان بپاشید.( ادامه دارد)

قسمت دوم

bukashidodont