شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

من .... را می توانم کمپوست کنم(ب)

....b برگ های گردوb بله، ولی در مقادیر کم. همانند ترکه های سرو( قسمت اول را ببینید) برگ های گردو مقادیر زیاد روغن های حفاظتی دارند. هرچند، مادامی که برگ های گردو کمتر از 5 درصد محتویات را تشکیل دارند کار خوب پیش می رود.

من ..... را می توانم کمپوست کنم(پ)

... پشم بله، ولی در مقادیر کمتر. پشم اساسا موی حیوان است. بنابراین، همان راهنما اعمال می شود(قسمت اول را ببینید) هر چند، اگر پشم خالص نیست، بهتر است که به کمپوست اضافه نشود.
... پیاز بله. از آنجا که کمپوست سازی بوکاشی از فرآیند تخمیر استفاده می کند، پیازها یک معضل نیستند.

من .... را می توانم کمپوست کنم(ج)

.... جلبک دریایی بله! جلبک دریایی غنی از مواد مغذی است و بنابراین یک ماده کمپوست سازی فوق العاده است. به علاوه، نیاز به آبکشی جلبک دریایی با آب شیرین نیست، زیرا نمک در مقادیر کم است و در کیفیت کمپوست نقش دارد.

من.... را می توانم کمپوست کنم(ر)

... روغن نه! وقتی بحث کمپوست سازی بوکاشی است، تمام مایعات باید مورد پرهیز قرار گیرند. در نتیجه، روغن ها مناسب کمپوست سازی نیستند. هرچند، اگر با مقادیر کوچکتر روغن سر و کار داشته باشید، می توانید از بلغور جو دوسر یا انواع غلات دیگر برای خیساندن آن و تغذیه پرنده استفاده کنید.

من .... را می توانم کمپوست کنم(ف)

.... فلفل نه! فلفل مناسب کمپوست سازی بوکاشی نیست. هرچند، ممکن است تکه های بسیار کوچک را در مقادیر فوق العاده کم مورد استفاده قرار دهید.

من .... را می توانم کمپوست کنم(گ)

.... گوشت بله. شما می توانید گوشت خام و پخته را کمپوست کنید. هرچند، شما نباید تکه های بزرگ استخوان یا قطعات بزرگ گوشت را در سطل بیندازید. استخوان های بزرگ در زمان طولانی کمپوست می شوند.

من ..... را می توانم کمپوست کنم( م)

.... میوه ها( در مقادیر بزرگتر) بله، دقیقا همانند سبزی های تازه، میوه ها از مناسبترین مواد آلی برای تولید کمپوست هستند. هر چند، کاملا در ذهن داشته باشید که میوه ها شامل مقادیر زیادی آب هستند. این به معنای این است که شما در صورت ریختن میوه زیاد در سطل بوکاشی نیاز دارید که مایع تخمیر شده را بیشتر حذف کنید. علاوه بر این، دقیقا همانند پوست موز و مرکبات، توصیه شده که کمپوست فقط از میوه های ارگانیک تهیه شود.

BUKDODONT2

آیا می توانم این غذا را کمپوست کنم؟ الف تا یای خرده های غذا را پیدا کنید که قابل کمپوست کردن هستند! تقسیم اندیشه ها

در بالا، ما همه موادی را تحت پوشش قرار دادیم که معمولا در پاسخ به سوال "چه را می توانم کمپوست کنم؟" مطرح می شوند. در نتیجه، در اغلب کمپوست سازی های بوکاشی، اطلاعات بالا راهنماهای مورد استفاده هستند. علاوه بر این، وقتی کمپوست سازی داخلی مورد سوال است، داشتن یک کمپوست ساز خانگی کیفیت بالا مورد سوال است. پس، در حالتی که کاملا تجهیز نشده اید، ما قویا توصیه می کنیم که ارگانکو بوکاشی را چک نمایید.

علاوه بر این، به ما اجازه دهید که از کمپوست سازی شما تشکر کنیم و از اینکه در حال حرکت به سوی کاری هستید که سهم شما را در ایجاد سیاره ای تاب آورتر بیشتر می کند. متشکریم و کار خوب را ادامه دهید!
(پایان قسمت دوم)

قسمت اول