نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قسمت اول

6 دلیل برای نخریدن تولید کننده کمپوست خانگی برقی آشپزخانه( قسمت دوم)

6- کمپوست سازهای برقی خانگی گران هستند.

کمپوست سازهای "لومی"، "فرآیند کننده غذا" و "عضو آسیاب" همگی گرانند. لومی 500 دلار قیمت دارد و فرآیند کننده غذا را با 400 دلار می شود خریداری کرد. این قیمت ها قیمت هایی نیستند که اغلب مردم براحتی از عهده پرداخت آن ها بر بیایند. من می دانم که لومی و فرآیند کننده غذا مایحتاج ضروری مردم نیستند و مخاطبین خاص و ویژه می توانند از عهده ابتیاع این ماشین ها بر بیایند. ولی حتی اگر شما بتوانید یکی از آن ها را خریداری نمایید، فکر می کنم که اختیار بهتری را از دست داده اید!

"عضو آسیاب" گرانتر هم هست، زیرا شما مجبور هستید تا ابد( یا مادامی که تعهد را زیر پا نگذاشته اید) بابت آن پول پرداخت نمایید. یک هزینه 33 دلار در ماه( قیمت در زمان این نوشته) در طی ماه های زیادی برابر با بیعانه لومی یا فرآیند کننده غذا می شود؛ اما اگر این ماشین مفید و راه حل بود، در طولانی مدت هزینه بیشتری را بر خریدار تحمیل می کند.

..... و برای آن ها که این ها را می خرند اختیارات به مراتب بهتری موجود است.

من به جزییات بیشتری در باره "فرآیند کننده غذای fc50" رسیده ام. کوتاه سخن اینکه سرویس های جمع آوری کمپوست کنار پیاده رو در بسیاری شهرها و نواحی نیمه شهری در دسترس هستند. این سرویس ها کارآمدتر هستند، آسانتر استفاده می شوند و سال ها طول می کشد تا هزینه ای برابر با یکی از ماشین های بالا برای شما بتراشند.

اگر همسایه ای دارید که کار کمپوست سازی خانگی می کند،از او بخواهید که خرده های شما را هم در کمپوست ساز خود بیندازد.او احتمالا "نه" نخواهد آورد. و اگر کمی فضا دارید، من در عوض شما در بیشتر موارد یک ساب پد یا سطل کمپوست سنتیمانند ذخیره کننده خاک را به جای یک کمپوستر الکتریکی انتخاب می کنم.

LOMI1

3- کمپوست سازهای برقی خانگی فضای زیادی را اشغال می کنند

هم لومی و هم فرآیند کننده غذا فضای قابل توجهی از پیشخوان و کانتر را اشغال می کنند. به همین دلیل من هیچکدام را در آشپزخانه نگه نداشتم. کمپوست کننده ‌های برقی از نظر تئوری می‌توانند برای هر کسی مناسب باشند، اما به نظر می‌رسد که برای افرادی که فضای بیرونی برای کمپوست کردن خود ندارند، به بازار عرضه شده و طراحی شده‌اند.

با توجه به ردپای کمپوسترهای آشپزخانه، مطمئناً فکر نمی‌کنم که آنها برای افرادی که در آپارتمان‌ها یا دیگر فضاهای کوچک زندگی می‌کنند گزینه مناسبی باشند. ما در آپارتمانی در فیلادلفیا و شیکاگو زندگی می کردیم. در هر دو جا، ما فضای کافی برای استفاده از تولید کننده کمپوست خانگی برقی نداشتیم.

4 تولید کننده های کمپوست خانگی برقی صدا ایجاد می کنند.

وابسته به مدی که شما از آن استفاده می کنید، کمپوست سازهای برقی خانگی لومی و فرآیند کننده غذا در هر سیکل بین 4 تا 8 ساعت کار می کنند. هر دو این ها صدای آزارنده دارند و این صداها در حالتی که شما در جای کوچک زندگی کنید و یا نزدیک ماشین در حال کار باشید وحشتناک تر هم هستند. بعضی از مدهای لومی، به ویژه، پر سر و صداتر هم هستند.

سایت لومی صدای آرام ماشین را با صدای یخچال و ماشین ظرفشویی مقایسه کرده است. حداقل در تجربه من، این مقایسه نادرست است. وقتی کار می کند، صدای آن بسیار بیشتر از هر یخچالی است که تا به حال داشته ام. آنها همیشه به این اشاره می کنند که "برخی صداهای ترک خوردگی و ساییدن برای لومی کاملا طبیعی است. اگر تفاله قهوه یا پوسته تخم مرغ اضافه کرده باشید ممکن است لومی حتی جیرجیر کند." من این صداها را شنیده ام و آن ها آرامتر از یخچال یا ماشین ظرفشویی نیستند.

وقتی آن را راه می اندازم، مطمئن هستم که در اتاقی است که از آن استفاده نمی کنیم. اگر خواب سبک دارید، احتمالا از آن در هنگام شب استفاده نمی کنید؛ به ویژه اگر اتاق خواب شما نزدیک جایی باشد که ماشین قرار گرفته است. وقتی شب‌ها آن را به کار می گرفتم، شوهرم به آن اشاره می‌کرد که وقتی می‌خواست بخوابد، چقدر اذیتش می‌کرد، حتی اگر در اتاق کناری بود.

من از دیگر کمپوسترهای آشپزخانه استفاده نکرده ام، بنابراین از تجربه شخصی نمی توانم بگویم که صدای آنها چقدر است. ولی در تمام موارد، آن ها یک موتور کوچک دارند که خرده های غذا را آبدار و آسیاب می کند. آن ها احتمالا مقدار صدای مشابه دارند.

قسمت سوم