نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

6 دلیل برای نخریدن کمپوست ساز آشپزخانه برقی(قسمت سوم)

5- آسیاب های غذای کمپوست آشپزخانه هنوز بوی کافی می دهد تا حیوانات را جلب کند

بعضی از مردم از من می پرسند که تولید کننده کمپوست خانگی برقی ممکن است به مردم بیر کانتی کمک کنند که کمپوست سازی نمایند. من در بیر کانتی زندگی نمی کنم، اما می دانم که این آسیاب های غذا هنوز بوی غذای ضعیفی دارند و خرس ها برای استشمام بو شامه تیزی دارند.

وابسته به فرآیند شما، بو ممکن است کاملا قوی باشد. من مقداری از غذای ماهی باقیمانده را در لومی کمپوست کردم، و بعد از کار ماشین بوی خیلی قوی ماهی را استشمام نمودم. خرس ها قطعا این بوی خرده ها را استشمام می کنند و جلب غذا می شوند( الا اینکه آن ها را کاملا مدفون کرده باشید)

مالچ خاک من بعد از دفن آسیاب های غذای فرآیند کننده غذا دچار بی نظمی و درهم برهمی شد و حیوانات با بو کردن، خود را به غذاها رسانیده و آن محل را حفاری نمودند.

در یک نقطه، من غذا دهنده را زیر مالچ باغم پاشیدم. صبح روز بعد، من درهم برهمی مالچ را دیدم که بطور ویژه ای قربانی راکون های حریصی شده بود که از شامه خود پیروی کرده بودند. راکون ها عموما از بازدید کنندگان سطل کمپوست من بودند تا اینکه آن ها را قفل کردم. پس از مشاهده بی نظمی و درهم برهمی متعجب نشدم. ولی اگر راکون ها بو کشیده و به احساس خوبی دست پیدا کنند، توقع دارم که خرس ها هم همین کار را بکنند. کوتاه سخن اینکه، فرآیند کمپوست سازی خانگی برقی، احتمالا، پیچیدگی کمپوست سازی در بیر کانتی را آسان نمی کند.

و حتی اگر شما در بیر کانتی زندگی نمی کنید، احتمالا راکون های ناقلایی را دیده اید که اگر بخوبی خرده های غذای آسیاب شده و خشک را دفن نکنید، کنجکاوی آن ها کار دستتان می دهد.

6- مدیریت آن ها از آنچه توقع دارید حوصله سر بر تر است.

یک نفر به من می گوید که تولید کننده کمپوست خانگی دارد و مدیریت آن سخت نیست. من این عقیده را ندارم، زیرا:

به مجرد اینکه سطل را پر می کنید نیاز دارید که از محتویاتی که داخل می کنید آگاه باشید. آیا تکه ها را آن اندازه خرد کرده اید که باعث گرفتگی آسیاب نشوند؟ آیا قند یا مواد فیبری خیلی زیاد دارید؟ اگر از لومی استفاده می کنید، کدام مد را باید به جریان بیندازید؟ آیا بیوپلاستیک هم دارید؟ آیا پدهای لومی را در دسترس دارید؟ آیا در مد "رشد" راه اندازی می کنید و بیوپلاستیک ها را باید در زباله دان بیندازید یا آن ها را برای بعد ذخیره سازی نمایید؟
هر روز یا دو روز یکبار( به ویژه اگر خانه شما بیش از یکی دو نفر ساکن دارد) شما نیاز دارید که آن را به جریان بیندازید. آیا وقتی آن را به کار می اندازید که صدا موضوع مهمی نباشد؟ در حالی که کار می کند، با خرده های تولیدی چه می کنید؟
به مجرد اینکه فرآیند تکمیل شد، خرده ها را کجا ذخیره سازی می کنید؟
و برای خانم های باردار تمیز کردن آن یک درد مضاعف است؛ به ویژه وقتی آسیاب های غذا به آسیاب می چسبند.( که کاملا زیاد اتفاق می افتد)

هیچکدام از این گام ها سخت نیست، ولی به راحتی دیگر روش های کمپوست خانگی که من تاکنون استفاده کرده ام هم نیست. اگر آن ها برای شما کار کنند، خوب است! ولی آن به اندازه راه حل جادویی " هلو! برو تو گلو" که برخی از بازارهای کمپوست سازهای خانکی برقی ادعا می کنند نیست( دست کم برای من)

 lomi56lomiver

قضاوت نهایی: آیا تولید کننده کمپوست خانگی آشپزخانه ارزشش را دارد؟

من فکر نکنم. من نمی توانم به کسی توصیه به خرید تولید کننده کمپوست خانگی برقی بکنم. من یک خوره کمپوست سازی هستم. من کمپوست سازی را با سطل کمپوست ذخیره ساز خاک ( سطل کمپوست بیرونی مورد علاقه من)، یک سطل رو باز، یک کمپوست ساز معلق و یک محفظه توری جوجه تست کردم. من خودم یک سیستم کمپوست سازی کرمی متفاوت دارم. من حتی سرویس کمپوست سازی کنار خیابان خودم را راه اندازی کرده و فروخته ام.

با تست همه روش های تولید کمپوست خانگی، کمپوست ساز برقی را در زمره بدترین ها قرار می دهم. قطعا این یک انتخاب شخصی است، اما فکر می کنم آینده کمپوست کردن زائدات غذایی از آن کمپوسترهای برقی نباشد.

به بی تاثیری پرداخته نمی شود!

آخرین نکته ای که باید در مورد کمپوسترهای الکتریکی و افرادی که می بینید آنها را تبلیغ می کنند توجه کنید این است: اکثر شرکت های کمپوستر برقی (قطعاً Lomi و (FoodCycler برنامه های وابسته بسیار خوبی دارند و برای تبلیغ محصولات خود شراکت های پولی با سازندگان محتوا و شرکت های رسانه ای برقرار می کنند.

این به معنای این است که وقتی شما یکی از این محصولات گران قیمت را از طریق یکی از لینک هایی که آن ها در شبکه های اجتماعی یا وبسایتشان اشتراک گذاری کرده اند خریداری می کنید، آن ها یک کمیسیون خوب ایجاد می کنند. اینفلوئنسرها (از جمله من) و شرکت های رسانه ای انگیزه های مالی دارند تا شما را به خرید این ماشین ها تشویق کنند زیرا زمانی که شما این کار خرید را می کنید پول دریافت می کنند.

از سوی دیگر، نفوذ زدایی چندان سودآور نیست. من برای خرید این ماشین‌ها با پول خودم (این ماشین‌ها به من هدیه داده نشده‌اند)، ماه‌ها استفاده از آن‌ها، و سپس ساعت‌ها صرف نوشتن نظراتی که به شما می‌گویند آن‌ها را نخرید، حقوق خوبی نمی‌بینم. اما وقتی بیشتر از این ماشین‌ها استفاده کردم و دیدم که دیگران نیز به آن‌ها فکر می‌کنند، برایم کاملاً روشن شد که آنها سرمایه‌گذاری خوبی برای اکثر مردم نیستند. و من نمی توانم، با حسن نیت، چیز دیگری به شما بگویم.

چیزدیگری که می گویم این است که بعضی از مردم دیگر که به شما می گویند عاشق ماشین هستند ممکن است راستش را بگویند. آن ها ممکن است واقعا عاشق کمپوست ساز خانگی برقی باشند، و آن ها ممکن است استفاده های خوبی از خروجی بکنند. اما وقتی در بیشتر مقاله‌ها (حداقل آن‌هایی که تا به حال خوانده‌ام) غوطه‌ور می‌شوید، بیشتر آنها واقعاً آنقدر عمیق نمی‌شوند و آنها نقدهای زیادی فراتر از تأیید سطحی یک محصول تولیدی جدید درخشان ارائه نمی‌کنند.

اغلب آن ها به شما نمی گویند که چطور واقعا فرآیند را مدیریت می کنند.( احتمالا به خاطر اینکه کسل کننده تر از چیزی است که شرکت ها می خواهند شما باور کنید) آن سخت نیست، اما آزار دهنده تر از تجربه هایی که من قبلا داشتم می باشد.
اغلب به شما نمی گویند که حقیقتا با خروجی چه می کنید.( و دوست عزیز، محصول به سادگی روی گیاهان خانگی آن ها پاشیده نمی شود. اگر این را می گویند، دروغ می گویند)
اغلب با دیگر گزینه های تولید کمپوست خانگی در دسترس آن ها بر اساس قیمت، راحتی و منافع و معایب زیست محیطی مقایسه نمی شوند.
اغلب به شما نمی گویند که چطور قبل از اینکه آن ها بتوانند در هر بهار یا پاییز محصول را در باغشان مورد استفاده قرار دهند، خروجی یا محصول را در جایی ذخیره می کنند و این یک کمی جا، به ویژه برای ساکنین آپارتمان ها، اشغال می کند.( اگر که باغ دارند)

پس، قبل از اینکه صدها دلار برای تولید کننده کمپوست خانگی آشپزخانه خود هزینه کنید، بررسی های خویش را کامل نمایید. فکر کنید که آیا واقعا اغلب از آن استفاده خواهید کرد و آیا آن واقعا بهترین اختیار در دسترس شما است. انگیزه‌های افرادی که آن را به شما توصیه می‌کنند و اینکه نقدهای درخشان یا انتقاد سازنده آنها چقدر عمیق است را در نظر بگیرید. من نمی گویم که آن ها غلط یا غیر صادقانه هستند و یا کمپوست ساز خانگی برقی برای شما خوب نیست. من فقط می گویم که قبل از سرمایه گذاری بسیار به هوش باشید.

آیا یک کمپوست ساز خانگی برقی در آشپزخانه دارید؟ مرتب از آن استفاده می کنید؟ من عاشق دانستن اینم که چطور از آن استفاده کرده و با خروجی چه می کنید. ایا سرمایه گذاری ارزشمندی کرده اید؟ نظرات خود را با من هم در میان بگذارید.

قسمت نخست

قسمت دوم