نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

راه های مفید استفاده از پوست میوه برای گیاهان

یکی از زائدات عمومی که در آشپزخانه پیدا می شود پوست میوه است. معمولا، شما آن ها را در زباله دان می اندازید. هرچند، اگر یک باغ داشته باشید، بهتر است که از پوست میوه به عنوان کود آلی(ارگانیک) گیاهان استفاده کنید.

مطمئنا، کودهای تجاری در دسترس زیادی موجودند، اما استفاده از کودهای آلی می تواند رضایتبخش باشد. بازیافت زائدات آشپزخانه و تبدیل آن ها به چیز مفید به شما احساس مفید بودن برای محیط زیست را می دهد.

 PEELFRUIT1

تبدیل پوست میوه به کود کاری ارزشمند است. ولی آیا پوست میوه برای گیاهان خوب است. بر پایه اطلاعات بر آمده از بخش کشاورزی ایالات متحده امریکا، جدا از ویتامین، میوه ها شامل یک ماده مغذی هستند که پتاسیم نام دارد. پتاسیم گیاهان در تولید گل ها و میوه ها نقش دارد. پتاسیم با نقش مهمی که در جذب آب و مواد مغذی خاک توسط گیاهان دارد، کمک می کند تا گیاهان وارد مرحله بلوغ و رسیدگی شوند. علاوه بر این، پتاسیم کمک کننده سیستم ایمنی گیاهان هم هست.

بعضی از میوه ها از دیگران پتاسیم بیشتری دارند. با این حال، داشتن یک منبع آلی پتاسیم، برای گیاهان، بهتر از نداشتن آن است.

نقش پتاسیم در رشد گیاه

پتاسیم یکی از مواد مغذی اولیه است که توسط گیاهان مورد نیاز می باشد. 3 ماده مغذی اولیه( اساسی) که برای رشد و تولید مثل گیاهان ضروری هستند ازت، فسفر و پتاسیم هستند. ازت یا نیتروژن برای تولید کلروفیل ضروری است. این ماده برگ های سبز را می سازد. اگر برگ های گیاه زرد شوند، نشانه این است که نیتروژن، کم است. فسفر مسئول نرخ رشد گیاه است. این ماده با رشد مناسب ریشه به رشد گیاه کمک می کند.

پتاسیم، از طرف دیگر، مسئول موارد زیر است:

فتوسنتز بهتر
جذب آب و مواد مغذی
تولید گل و میوه
قوی و محکم کردن گیاه
قوی کردن سیستم ایمنی گیاه
بزرگتر و مزه دارتر کردن میوه ها

میوه هایی که غنی از پتاسیم هستند

جدول زیر محتویات مواد مغذی بعضی از میوه های معمولی را نشان می دهد.

FRUITPEELCOMPOSTtable

پوست میوه شامل مواد مغذی بزرگ( ماکرو) ثانویه است

جدا از مواد مغذی بزرگ اولیه( نیتروژن، فسفر و پتاسیم)، گیاهان نیاز به مواد مغذی درشت ثانویه هم دارند. مواد مغذی ثانویه مهم عبارت از کلسیم، منیزیوم و گوگرد هستند. در مقایسه با مواد مغذی اولیه، گیاهان نیاز به این مواد مغذی در مقادیر کوچکتر و کمتر دارند.

کلسیم، ساقه ستبر می سازد. این ماده غشای گیاهان و دیواره سلولی را تقویت می کند. در هنگامی که گیاهان جوانه هستند و هنوز استحکام کافی ندارند، اغلب به این ماده احتیاج دارند. این ماده به گل دادن و میوه دادن هم کمک می کند.

وفق یافته های دانشگاه ایالت می سی سی پی، منیزیوم در بافت گیاهی، هسته مرکزی ملکول کلروفیل است. لذا، اگر منیزیوم کم باشد، کمبود کلرفیل ضعف و بازماندگی از رشد گیاهی را باعث می شود. منیزیوم همچنین کمک به فعالسازی سیستم آنزیمی ویژه می کند. آنزیم ها مواد پیچیده ای هستند که به عنوان بخشی از متابولیزم معمول گیاهی ترکیبات را می سازند، اصلاح می کنند و یا می شکنند.

گوگرد به تولید بذر کمک میکند. این ماده به حرکت مواد مغذی به همه بخش های گیاه هم کمک می کند. گوگرد به جذب مواد مغذی خاک توسط گیاه هم کمک می کند.

PEELFRUIT2

PEELFRUIT3

PEELFRUIT4

کی پوست میوه را به عنوان کود گیاه مورد استفاده قرار دهیم؟

یک نشانه معمول کاهش پتاسیم، داشتن ساقه نازک گیاه است. بعضی وقت ها گیاه می تواند دارای ساقه باریک یا سست شود. وقتی گیاه این مشخصه ها را نشان می دهد، مهم است کود غنی از پتاسیم مورد استفاده قرار گیرد. نشانه های دیگر این است که لبه های برگ قهوه ای و سپس خشک می شوند. این موضوع کلروزیس نام دارد. این مورد وقتی اتفاق می افتد که برگ ها شروع به خشک شدن از لبه می کنند و در نهایت تا مرکز دچار این اشکال می شوند. در این نقطه، برگ های گیاه شروع به ریزش می کنند. همچنین ممکن است شما فلفل یا گوجه فرنگی و یا یک میوه را دیده باشید که به اندازه کافی گل نمی دهد. اگر مایل هستید که تولید گل بیشتر شود، کود غنی از پتاسیم از قبیل پوست میوه را اعمال کنید. البته، کودهای در دسترس تجاری دیگری هم موجودند. معمولا، آن ها با N-P-K برچسب خورده اند. مطمئن باشید که آنی که بیشترین پتاسیم دارد را انتخاب کرده اید.

قسمت دوم

قسمت سوم