اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

سر آشپز "زباله صفر"

اصول "زباله صفر"

چطور خرده های غذایی را با حیاط یا بدون حیاط کمپوست کنیم؟

ایده آل این است که همه غذاهای خریداری شده خورده شوند.( در این باره 23 نکته ساده وجود دارند که کمک کننده خواهند بود.) اما زائدات غذایی وجود دارند. اگر نتوانیم آن را بخوریم، به این و آن را بدهیم، یا به جوجه‌ها یا بزهایمان بدهیم، غذای هدر رفته به همراه ضایعات غذای غیر قابل خوردن در یک توده کمپوست قرار می‌گیرد.

ZEROCOMPOST1

کمپوست سازی غذا از تولید ضایعات غذایی جلوگیری به عمل نمی آورد. ارسال غذاهای خوردنی به لندفیل یا سطل کمپوست غذا را هدر می دهد. هر چند، در ارسال به لندفیل ها تولید گاز متان وجود دارد، اما تجزیه غذا در سطل کمپوست از تولید این گاز ممانعت به عمل می آورد. کمپوست کربن را هم جدا می کند. و مخلوط کردن کمپوست با خاک، خاک را بطور رایگان غنی و قوی می کند. کار کمپوست واقعا جادو است!

فعلا؛ کمپوست کردن مواد غذایی خوراکی را به عنوان آخرین راه حل کاهش گازهای گلخانه ای در نظر بگیرید.

ZEROCOMPOST2

جوجه‌های شادی که در مزرعه‌ای که دخترم MK در سال ۲۰۲۰ در آن کار می‌کرد، تکه‌های غذا می‌خورند.

محتویات سطل کمپوست

آنچه من در سطل های کمپوست می ریزم.

هسته و خرده و پوست میوه حتی هسته آووکادو سریعا تجزیه می شود!
پوست و خرده سبزی بعد از اینکه از ضایعات سبزیجات آب سبزیجات درست کردم، تکه های صاف شده روی توده ها می روند. تکه های 1 یا 2 اینچی که سرعت تجزیه را زیاد می کنند باعث می گردند که عمل تجزیه براحتی صورت پذیرد.
حبوبات، نان و پاستا از افزودن پاستایی که سس و روغن دارد اجتناب کنید. این کار ممکن است توده شما را از هم بپاشد.
مو من موهای قیچی شده توسط آرایشگاه مهربان را با خود به خانه می آورم!
برگ چای و تفاله قهوه من اینها را مستقیماً به جای سطل کمپوست روی بوته های گل رزم می اندازم. رزها، به ویژه، عاشق تفاله های قهوه هستند.
پوست تخم مرغ این ماده با آسیاب کردن سریعتر تجزیه می شود، اما من خودم را با انجام کار اضافی اذیت نمی کنم.
شاخه های زده شده گیاهان من مقداری از شاخه های هرس شده سبز را داخل سطل کمپوست می اندازم، اما اغلب آن ها را کنار می گذارم تا خشک شوند و به ماده قهوه ای تبدیل گردند.( بیشتر آن ها در زیر قرار خواهند گرفت)
هرس های چمن به تعویق انداختن چمن زنی - یا توقف کامل - زیستگاه حیاتی برای حشرات و پرندگان فراهم می کند. با چمن زنی می توانید هرس های چمن را به سطل کمپوست منتقل نمایید.

ZEROCOMPOST3

سطل های کمپوست به طور منظم یک یا دو داوطلب مانند این گیاه گوجه فرنگی را فراهم می کنند.

اگر حیاط کمپوست سازی ندارید

معلوم است که کمپوست سازی حیاط پشتی احتیاج به حیاط دارد! اگر در یک واحد آپارتمانی زندگی می کنید، می توانید سعی کنید صاحبخانه خود را متقاعد کنید که یک سطل کمپوست در بیرون راه اندازی کند. باید به او کلماتی بگویید که شنیدن آن ها او را مشعوف می کند: ممکن است این کار هزینه های شما را کاهش دهد. از آنجایی که مواد غذایی 21 درصد از وزن زباله های محل های دفن زباله در ایالات متحده را تشکیل می دهند، به احتمال زیاد سطل های زباله مجتمع شما ترکیب مشابهی دارند. اگر صاحبخانه شما بتواند هوادار کمپوست سازی شود، هزینه های جمع آوری او کاهش خواهد یافت.

راههای دیگر کمپوست سازی بدون حیاط

سطل های سبز کنار پیاده رو در جاهایی که برنامه سطل های سبز وجود دارد( و روز به روز شهرهای بیشتر و بیشتری این برنامه را در دستور کار قرار می دهند)، کمپوست سازی را برای ساکنین آپارتمان ها ساده می کنند. ببینید شهر شما این برنامه را دارد و یا قرار است بزودی آغاز گر آن باشد.
مکان های تخلیه ممکن است در شهر شما در دسترس باشند. برای مثال، بعضی باغ های عمومی خرده های غذا را می پذیرند. اغلب باغ ها معمولا نیاز دارند که هر چه ممکن است کمپوست بگیرند! نیویورک یک نقشه از جاهایی دارد که در آنجاها کمپوست تولید می شود. شهر شما ممکن است منبع مشابهی داشته باشد. بعضی از فروشگاه های کشاورزی هم تخلیه گاه هایی برای خرده های غذایی فراهم کرده اند.
تقسیم و تسهیم زائدات همانند تیندر است که در مورد ضایعات غذایی عمل می کند. این امر کمپوسترهای واجد شرایط را با اهداکنندگان ضایعات غذایی واجد شرایط مطابقت می دهد. اگرچه بعضی حوزه ها تشریک مساعی کنندگان بسیار کمی دارند، ممکن است شما خوشبخت باشید و سطل کمپوست رویایی خود را روی نقشه پیدا کنید.
ورمی کمپوست اختیار دیگری برای کمپوست سازی خانگی است. یک سطل مملو از کرم های قرمز را در موقعیت مناسب قرار می دهید و به کرم ها خرده های غذایی می دهید. دقت کنید تا از دادن پوست مرکبات زیاد به کرم ها خودداری نمایید. کرم های شما ماده غنی از مواد مغذی تولید می کنند که بوی خاک می دهد و شما می توانید آن را به گیاهان خانگی اضافه کنید یا به دوست باغدار خود هدیه دهید. بسیاری از باغبانانی که در فضای باز کمپوست می کنند، در داخل خانه نیز ورمی کمپوست می کنند و از فضولات غنی کرم نهایت استفاده را می کنند. این الحاقیه و افزودنی خاک را "گران" می توان تهیه کرد.
یک سطل بوکاشی خرده های غذایی را در داخل تخمیر می کند. هرچند، شما در نهایت نیاز به جایی برای دفن خرده های غذایی تخمیر شده در بیرون دارید!

قسمت دوم

قسمت سوم 

قسمت چهارم