مخترع کمپوست خانگی که بود!؟

برگرفته از آکادمی کمپوست بوکاشی
مغازه بوکاشی

کمپوست ساز، کمپوست گرانبها را تولید می کند که طلای سیاه هم نامیده می شود. اما آیا ما می دانیم چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟ آیا کسی وجود دارد که ما بتوانیم فکر کنیم او شاه کلید باغبانی و کشاورزی آلی بوده است؟ ما در متن امروز جواب این سوال را می دهیم. علاوه بر این، ما یک مرور سریع بر تاریخچه کمپوست سازی می کنیم، که از آنچه فکر می کنید بسیار جذابتر است. علاوه بر این، ما به روش تخمیری نگاه می اندازیم که از آسیا سرچشمه گرفته است و اکنون بهترین روش کمپوست سازی شناخته می شود. اینجا همانجایی است که به شما می گوید چه کسی میکروارگانیزم های موثر را اختراع کرد. آنچه در آخر می گوییم به دلیل اهمیت کم آن نیست. در آخر ما بین کمپوست سازی سنتی و بوکاشی دست به مقایسه زده و به شما خواهیم گفت که چرا دومی بهتر است.

چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟ طبیعت در برابر اسکاتلندی ها

چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟ احتمالا جواب صحیح "مادر طبیعت" است. شاید بدانید که کمپوست سازی فرآیند طبیعی است که در طی آن میکروارگانیزم های مفید مواد آلی را به سازنده خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می کنند. علاوه بر این، با نگاهی به کتاب های تاریخ، اولین شواهد باستان شناسی از کمپوست سازی به 10000 سال قبل از میلاد (نوسنگی) باز می گردد این، همچنین، اولین باری بود که کشاورزی وارد زندگی انسان شد. پس، در حالی که ما می توانیم به "مادر طبیعت" بابت "کمپوست سازی" اعتبار بدهیم، سخت است بگوییم دقیقا چه کسی بود که کمپوست سازی را اختراع کرد. اگرچه قدیمی ترین شواهد باستان شناسی از جزایر بریتانیا سرچشمه می گیرد، اما ثابت می کند که اسکاتلندی ها از کمپوست برای بهبود مزارع کوچک خود استفاده می کردند. بنابراین، جواب درست "چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟" "اسکاتلندی ها" می باشد.

تاریخچه کمپوست سازی مملو از فرآیندهای کمپوست سازی فوق العاده ارزنده است: علم قدیم

بدون نگاه به تاریخچه کمپوست سازی، نمی توانیم بگوییم که "چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟" هر چند، ما می دانیم تاریخ( حداقل به عنوان یک درس مدرسه ای) برای اغلب شما یک درس کسالت آور بوده است. لذا، ما در اینجا کوتاه و شیرینش می کنیم:

قدیمی ترین شواهد باستان شناسی اسکاتلند از کمپوست سازی به 12000 سال قبل برمی گردد.

تا آنجایی که یافته های کنونی نشان می دهد، اولین ذکر مکتوب از کمپوست به 2300 سال قبل از میلاد برمی گردد. این زمانی بود که امپراتوری آکدی به یکی دو مورد در مورد استفاده از کود در یک سری از لوح های گلی اشاره کرد.

عمل بارور سازی طبیعی ادامه یافت و بخش مهمی از تمام تمدن های بزرگ بود. در نتیجه؛ رومی ها، مصری ها و یونانی ها از قسمی کمپوست سازی استفاده کردند. آن ها زائدات را روی تپه های تپاله جمع آوری و کمپوست کردند. آن ها همچنین از کود حیوانی و بوریای خیس شده در ادرار استفاده کردند. بیشتر، متاسفانه به علت جنگ های خونین، گذشتگان همچنین می دانستند که خون، گوشت و استخوان چگونه برای گیاهان مفید است.
پلوتارک: "آنها می گویند که خاک پس از پوسیدگی اجساد و باریدن باران های زمستانی، به قدری بارور شده و از مواد پوسیده ای که در آن فرو رفته بود، اشباع شده بود که در فصل بعد محصول غیرعادی تولید کرد."
واقعیت جذاب: مصری ها قانونی داشتند که باعث حفاظت کرم های خاکی می شد و از صادرات آن ها جلوگیری می کرد.
تورات و انجیل هم به اهمیت کمپوست سازی و بارور سازی اشاره کرده اند.

اعراب، به ویژه آنهایی که سرزمین های اسپانیا را فتح کردند، در مورد استفاده صحیح از کودهای طبیعی نیز اطلاعات زیادی داشتند. خون نیز یکی از گزینه های محبوب بود.

آزتک ها سیستمی داشتند که آنها را قادر می ساخت از مدفوع انسان همراه با گوانو به عنوان کمپوست استفاده کنند.

دیگر شهروندان از خاک شبانه استفاده می کردند. این به ویژه در آسیا مهم بود. هر چند در بخش های شرقی آسیا( کره و ژاپن) مردم از روش بسیار کارآمدی به نام کمپوست سازی بوکاشی هم استفاده می کردند.

در امریکا، جرج واشنگتن یک متخصص کمپوست سازی بود. او تجربه کار با فرمول های مختلف را داشت. در نهایت، او روی مخلوطی از کود و مواد گیاهی متمرکز شد.

در قرن نوزده، بریتانیایی ها رویکرد تلخ تری نسبت به بارورسازی در پیش گرفتند. آنها استخوان‌ها را از گورستان‌ها و میدان‌های جنگ جمع‌آوری کردند و به یورکشایر فرستادند؛ جایی که آنها را آسیاب کردند و در مزارع استفاده کردند.

"قانون حداقل" جاستیس لیبیگ در 1840 به میزان قابل ملاحظه ای روی کشاورزی تاثیر گذاشت، که منجر به تولد صنایع کود شیمیایی شد.

در قدم مهم دیگر، آقای آلبرت هوارد، کمپوست سازی مناسب استفاده داخلی را اختراع کرد. با این حال، کلمه "اختراع" را باید با دقت در نظر گرفت زیرا او به شدت تحت تأثیر روش های چینی بود.

رودولف اشتاینر اولین کسی بود که با رویکرد بیودینامیک خود با استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی مبارزه کرد(1924) در حالی که آموزه های او کمی عجیب و غریب بود، او نقش مهمی در هشدار درباره اثرات منفی کودهای مصنوعی ایفا کرد.

همچنانکه می توانید ببینید، تاریخچه کمپوست سازی خونین تر از چیزی است که انتظارش را داشتیم. هرچند، این همان چیزی است که به دانش امروزی و اینکه می دانیم چگونه مواد آلی را به کمپوست با کیفیت تبدیل کنیم کمک کرد. علاوه بر این، باید از "کمپوست سازی بوکاشی" ممنون باشیم که راه کمپوست سازی را به داخل خانه و آشپزخانه باز کرد.

قسمت دوم

ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب کنید!