شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

مخترع کمپوست خانگی که بود!؟

قسمت اول
برگرفته از آکادمی کمپوست بوکاشی
مغازه بوکاشی

چه کسی کمپوست سازی بوکاشی را اختراع کرد؟

اگر بخش قبلی را خوانده باشید، باید متوجه شده باشید که ما همچنین در باره بوکاشی صحبت کرده ایم.) یک کلمه ژاپنی به معنی "ماده آلی تخمیر شده") این روش آسیایی باستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا همانطور که مشخص است، کاربرپسندترین و کارآمدترین راه را برای مدیریت مواد آلی به روشی سازگار با محیط زیست ارائه می دهد. هرچند، همانند سوال "چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟" شخص ویژه ای وجود ندارد که بتواند به عنوان مخترع "کمپوست سازی بوکاشی" شناخته شود. در واقع، هنوز واضح نیست که این روش از ژاپن و یا کره نشات گرفته باشد.

هرچند، وقتی نوبت به کمپوست سازی بوکاشی می رسد که امروزه آن را می شناسیم، جایی که از میکروارگانیسم های موثر برای سرعت بخشیدن به این فرآیند استفاده می کنیم، دکتر تورو هیگا از ژاپن اعتبار دریافت می کند. در سال 1982 او یک بستر آغازگر میکروبی ایجاد کرد که به عنوان "EM-1" به بازار عرضه شد، جایی که EM مخفف میکروارگانیسم‌های ضروری است.

کمپوست سازی بوکاشی در برابر کمپوست سازی سنتی

whobukashi1

تفاوت اصلی بین کمپوست سنتی و روش مدرن بوکاشی در این است که روش دوم در ظروف بدون هوا صورت می گیرد. در نتیجه، میکروارگانیزم های بی هوازی کار را انجام می دهند. این همچنین به معنی این است که کار براحتی در آشپزخانه هم قابل انجام است. همه این ها یک کمپوست ساز بوکاشی کیفیت بالا می سازند که شرایط هوابند را حفظ کرده و حذف مایع تخمیر شده را میسر می سازد. علاوه بر این، افراد زیادی این موضوع را تجربه کرده اند که کمپوست سازی بوکاشی، بطور متوسط، دو برابر سریعتر است. بیشتر، بوکاشی حدود 12 برابر کمتر از کمپوست سازی سنتی دی اکسید کربن تولید می کند. جدا از این ها، کمپوست سازی بوکاشی بوی ناگواری تولید نمی کند که جذب کننده مگس ها یا دیگر آفات باشد. همه این ها "بوکاشی" را کارآمدترین و نوع دوست داشتنی کاربر می کند.

فکرتان را آزار ندهید!

در مسیر پیش رو، واقعا مهم نیست که "چه کسی کمپوست سازی را اختراع کرد؟" مهم عملکرد ماست و اینکه سیاره ما نیاز دارد ما کارهایی بکنیم که پیش از این نمی کردیم. به این ترتیب، همه ما می‌توانیم از مادر طبیعت و همه افرادی که کمک کردند تشکر کنیم که اکنون روشی بسیار کارآمد برای برخورد مسئولانه با زباله‌های آلی داریم. اکنون، بر عهده ماست که از این روش استفاده کنیم و اطمینان حاصل نماییم که زائدات آلی ما در چرخه می مانند. با این کار، نه فقط آلودگی لندفیل ها را کم می کنیم، بلکه کلید کشاورزی آلی را در اختیار می گیریم و این چیزی است که همه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم. برای یاد گرفتن بیشتر در باره کمپوست سازی بوکاشی و اینکه چطور تاثیر بیشتری بگذارید، ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب نمایید.