آموزش بوکاشی

خرید بوکاشی

در حالی که، قبلاً، کمپوست سازی به افراد دارای باغ و فضای بیرونی زیاد محدود می شد؛ اختراع کمپوسترهای با کیفیت بوکاشی، اکنون، امکان استفاده از این روش مفید مدیریت پسماند آلی را در هر خانه ای میسر ساخته است. درست متوجه شدید! الان هر کسی، حتی شما، می تواند در خانه کمپوست درست کند. علاوه بر این، اگر فقط یکی دو چیز در باره کمپوست سازی بوکاشی بدانید، لابد می دانید که یک کمپوست مملو از مواد مغذی است که ماده اصلی آن کیک بوکاشی یا توده تخمیر شده است. با این حال، فقط معدودی از مردم در باره محصول جانبی خیلی مهم فرآیند، یعنی چای یا مایع یا آب میوه بوکاشی، می دانند. چای بوکاشی اغلب به مایع بوکاشی ارجاع داده می شود، اما از لحاظ فنی بهتر است چای بوکاشی را مایع بوکاشی رقیق شده بگیریم.

علاوه بر این، موضوع مهمی که در باره این محصول جانبی وجود دارد این است که در استفاده از آن برای گیاهان شاهد غنی شدن خاک علف ها، سبزیجات، میوه ها و گیاهان تزیینی خواهیم بود که سبب رشد و نمو بی نظیر آن ها می گردد. در اینجا شما یاد خواهید گرفت که چطور بخوبی از مایع بوکاشی برای گیاهان استفاده کنید تا بر سر گشتگی های بالقوه چیره گردید. علاوه بر این، با پاسخدهی به بعضی از عمومی ترین سوالات مرتبط با چای بوکاشی، به فهم عمیق تر در باره چیزهایی می رسید که با بایدها و نبایدهای استفاده از مایع بوکاشی برای گیاهان ارتباط دارند.

bukgu1

مایع بوکاشی چیست؟

همچنانکه در بالا متذکر شدیم، مایع بوکاشی محصول جانبی فرآیند کمپوست سازی بوکاشی است. این ماده در طی فرآیند تخمیر مواد آلی و در داخل کمپوست ساز بوکاشی تشکیل می گردد. همچنانکه تجزیه ضایعات آلی اتفاق می افتد، مایع به کف سطل بوکاشی زهکشی می شود. در حالی که محصول جانبی مملو از مواد مغذی است، مایع بوکاشی برای گیاهان فوق العاده است و البته بسیار تغلیظ شده و بی نهایت اسیدی! لذا، آن را در عوض ریختن روی خاک باغ روی شاخ و برگ گیاهان بپاشید. در نتیجه، آموزش اینکه چطور مایع بوکاشی را بخوبی مورد استفاده گیاهان قرار دهید و از آسیب رسانی به گیاهان پر بهای خود اجتناب نمایید حیاتی است.

استفاده از مایع بوکاشی

بسیاری از مردم از مزایای بوکاشی آگاه نیستند و متمایل هستند آن را داخل زهکش بریزند. آن ها با این کار، بدون هیچ دانشی، مزیت دیگر آب میوه بوکاشی را در اختیار می گیرند: تمیز سازی زهکش ها! مایع بوکاشی تغلیظ شده فوق العاده اسیدی است و در حالی که برای محیط زیست ایمن است، یک تمیز کننده فوق العاده زهکش است. این ماده قدرت رفع گرفتگی زهکش ها را داشته و بوی بدی که از زهکش ها بیرون می آید را مرتفع می سازد.

از طرف دیگر، شیرابه بوکاشی ممکن است رقیق شده و چای بوکاشی درست کند. در این حال گام اساسی برداشته می شود تا از bمایع بوکاشی برای گیاهانb استفاده نماییم. نسبت دقیق آب به مایع بوکاشی سخت تعیین می شود! با این حال، ما خطوط راهنمایی داریم که به شما کمک می کنند در حاشیه امن قرار گیرید.

bukgu2

مایع بوکاشی برای گیاهان- کود آلی

بله! آب میوه بوکاشی یک کود آلی سرگرم کننده و مفرح است. این ماده شامل میکروارگانیزم های مفید بی شمار و مواد مغذی است که خاک و گیاهان شما در اشتیاقش می سوزند!؛ ماده ای پر از میکروارگانیزم. این ماده شامل محدوده گسترده ای از آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و آنتی بیوتیک های طبیعی است که همگی می توانند گیاهان شما را تغذیه کنند و همچنین باعث شود از حداکثر قابلیت های خاک استفاده به عمل آید.

علاوه بر این، خوشبختانه قانون طبیعی گرانش تمام کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد، زیرا تضمین می کند که مایع بوکاشی در پایین دستگاه کمپوستر بوکاشی جمع می شود. و وقتی شما از سطل بوکاشی کیفیت بالا استفاده می کنید، با شیری همراه است که شما را قادر می سازد شیرابه را براحتی تحت اختیار خود قرار دهید.

چطور از مایع بوکاشی برای گیاهان استفاده کنیم؟ یک راهنمای ساده

بله! خوب، بیایید فرض کنیم که شما یک سطل کمپوست بوکاشی مناسب دارید و مقداری زباله آلی و سبوس بوکاشی را در آن قرار داده اید. این به معنی این است که فرآیند تخمیر خوب انجام شده و تولید محصول جانبی صورت گرفته است. شما می توانید از هر نوع ظرفی برای جمع آوری مایع بوکاشی از سطل استفاده کنید.

علاوه بر این، در حالی که راههای مختلفی برای ذخیره سازی مایع بوکاشی وجود دارند، ما توصیه به استفاده از تازه اش را داریم. برای انجام این امر، شما نیاز به رقیق سازی مایع جمع آوری شده دارید.( اگر قصد استفاده از مایع بوکاشی برای گیاهان را دارید)

bukgu3

همچنانکه قبلا متذکر شدیم، اسیدیته دقیق و ترکیب مواد مغذی مایع بوکاشی شما وابسته به محتویات سطل، زمان مصرف شده، و غیره است. در نتیجه، شما محدوده مختلفی از توصیه ها برای نسبت آب به مایع بوکاشی را دارید. 100 به 1 یک راهنمای عمومی است و هر چند در ارتباط با اسیدیته خیلی قوی و گیاهان حساستر ارائه شده، هنوز می تواند خیلی قوی باشد! لذا، ما به خوانندگان توصیه می کنیم که از یک مسیر ایمن تر تبعیت کنند، که بر پایه نسبت 200 به 1 قرار دارد. این به معنی 10 میلی لیتر مایع بوکاشی است که با دو لیتر آب مخلوط می شود.

به مجرد اینکه چای بوکاشی رقیق شده تهیه گشت، زمان کوددهی به گیاهان باغبانی یا گلدانی فرا می رسد. حتی در این حال بهتر است که مایع روی خاک ریخته و یا روی آن اسپری شود، زیرا شاخ و برگ گیاهان حساستر هستند. علاوه بر این، خاک جایی است که در هر حال گیاهان مواد مغذی را از آن می گیرند.

علاوه بر این، در حالی که توصیه هایی مبنی بر استفاده از کود چای بوکاشی در هر آبیاری و یا هفته ای یکبار وجود دارد، ما توصیه می کنیم که از آن بیش از هر دو هفته یکبار استفاده نکنید. اگر مطمئن هستید که گیاهان به مواد مغذی بیشتر نیاز دارند، تواتر را افزایش دهید؛ هر چند دو هفته یکبار به نظر کافی می آید.

جدا از بالا، چای بوکاشی می تواند به عنوان کود علف و چمن استفاده شود. آن را روی باغچه اسپری کنید و حالش را ببرید!

bukgu4

چطور از مایع بوکاشی برای گیاهان استفاده کنیم؟ سوالات.

همچنانکه وعده دادیم، به بعضی از پر تکرارترین سوالات در باره استفاده از مایع بوکاشی برای گیاهان پاسخ داده ایم:

سوال: چقدر زمان نیاز است که در کمپوستر خانگی مایع بوکاشی تولید شود؟

پاسخ: بسته به این دارد که چه موادی داخل کمپوستر می ریزید؛ هر چند، عموما می توانید متوقع باشید که چای را فقط در مدت 2 روز داشته باشید!

سوال: چقدر مایع بوکاشی می گیرم؟

پاسخ: همانطور که قبلا گفتیم، وابسته به خرده های غذایی است که در کمپوستر بوکاشی شما جمع می شود. برای نمونه، اگر مقدار قابل توجهی پوست و گوشت میوه آبدار اضافه کنید، مایع بیشتری می گیرید. بر خلاف این واقعیت در مورد ضایعات غذایی خشک وجود دارد. بطور متوسط، می توانید متوقع باشید که هر روز یا دو روز یکبار بین 1 قاشق غذا خوری تا یک تا دو فنجان داشته باشید!

سوال: اگر مایع بوکاشی نگیریم چه کنیم؟

پاسخ: این به این معنی است که ضایعات آلی شما خیلی خشک هستند. علاوه بر این، دلالت بر این دارد که باید سبزی و میوه تازه تری در برنامه غذایی خود جای دهید. البته ما این را در درجه اول برای حفظ سلامتی بیشتر شما می گوییم و خب، مایع بوکاشی بیشتری هم خواهید داشت. برای رطوبت بیشتر می توانید کمی هم آب به محتویات کمپوستر خود اضافه نمایید.

سوال: هر چند وقت یکبار مایع بوکاشی را جمع کنم؟

پاسخ: می توانید این کار را روزانه بکنید. هر چند، مقدار وابسته به عوامل توضیح داده شده در جواب های قبلی است. برای کمپوست ساز متوسط بوکاشی، دو بار در هفته مقدار خوبی است.

سوال: مایع بوکاشی را برای چه مدت می توان ذخیره سازی نمود؟

پاسخ: همچنانکه در متن بالا توصیه کردیم، توصیه می کنیم که آن را تازه تازه مصرف کنید. هر چند، در صورت ذخیره سازی مناسب، تا دو هفته و بیشتر هم کارآیی مایع بوکاشی محفوظ می ماند.

سوال: آیا مایع بوکاشی برای حیوان خانگی ایمن است؟

پاسخ: مایع تغلیظ شده خیلی اسیدی است و نباید در دسترس حیوان خانگی قرار گیرد. البته؛ تجربه ثابت کرده که حیوانات خانگی متوجه اسیدی بودن آن هستند و لب به آن نمی زنند. اگر حیوان خانگی شما رقیق شده چای بوکاشی را نوشید، اصلا جای نگرانی نیست!