5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

بالکن یا باغ؛ بوکاشی برای هر کسی یک راه حل زائدات غذایی پیشنهاد می دهد

وقتی پای کمپوست به میان می آید، هر کدام از ما گمان می کنیم که نیاز به حیاط یا باغ داریم تا سطل را در آن قرار داده و کمپوست را برداشت کنیم. خبر خوب این است که نه تنها کمپوست سازی را ساکنین آپارتمان ها می توانند انجام دهند، بلکه انجام این کار با بوکاشی فوق العاده آسان است!

سطل های بوکاشی بی آنکه نیاز به باغ یا کمپوست سازهای معلق باغی داشته باشند، راهی راحت برای کمپوست سازی خانگی هستند. آن ها در داخل خوب کار می کنند و براحتی برای قرار گیری در زیر سینک یا روی پیشخوان سازگار هستند. آن ها از رفتن زائدات غذایی به لندفیل ها ممانعت به عمل آورده و بسیار کم سر و صدا می باشند.

بوکاشی در کمپوست همانند استروئیدها می باشد. فرآیند بی هوازی(ایجاد شده توسط فقدان اکسیژن) برای تخمیر خرده های غذایی، به آن ها کمک می کند تا چندین بار سریعتر از غذای فرآیند نشده تجزیه شوند.

buklarve1

مزایای بوکاشی

جدا از دور نگه داشتن زائدات از لندفیل ها، بوکاشی مزایای زیر را داراست:

هر نوع خرده های غذایی از قبیل گوشت، لبنیات، پیاز، مرکبات و نان را به خوبی سبزی و میوه می پذیرد.
حشره نمی زند و نگهداری کم لازم دارد.
تخلیه نامکرر. برای پر کردن یک سطل 15 تا 20 لیتری، یک خانواده متوسط خور 3 تا 4 هفته زمان لازم دارند.
آفات و حیوانات فضول و کنجکاو آن را نادیده می گیرند.
با مایع بوکاشی گیاهان تغییرات فوق العاده پیدا می کنند. مایع بوکاشی یک فرآورده جانبی است که در فرآیند تخمیر تولید می شود و یک کود و بارور کننده مایع فوق العاده است که رشد گیاهان را تسریع می نماید. فقط باید دقت کنید که این طلای مایع را به نسبت یک به100 با آب رقیق نمایید.( همرنگ چای ضعیف)

برداشت بوکاشی تخمیر شده

موقع برداشت بوکاشی، اختیاراتی وجود دارند که مناسب هر کسی هستند؛ خواه شما یک باغ بزرگ داشته باشید، یک باغ بالکنی داشته باشید و یا اصلا باغ نداشته باشید!

دفنش کنید!

ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب نمایید!

راه سنتی دفع زائدات بوکاشی شما حفر یک ترانشه و دفن خرده های تخمیر شده در عمق 10 سانتی متری خاک، اختلاط خوب آن با خاک و پوشش آن با 8 تا 15 سانتی متر خاک رویی برای خفه کردن بو است.

اگر گیاهان اطراف وجود دارند کمی عمیق تر حفاری کنید: 20 تا 25 سانتی متر تا از ریشه های گیاهان دور نگه داشته شود و باید دقت شود که این امر به ویژه برای گیاهان جوان مد نظر قرار گیرد، زیرا ماده تخمیر شده فوق العاده اسیدی است و محتویات نیتروژنی دارد که به همراه مورد قبل ریشه های گیاهان را می سوزاند.

با استفاده از این متد، باید خاک بارور کننده غنی را در 1 تا 3 هفته تولید کنید. در این زمان کوتاه، خرده ها جذب خاک می شوند و باغ شما را با اختلاط سالمی از نیتروژن، مواد مغذی، میکروب ها و آنزیم ها می سازند. اگر از این روش استفاده می کنید، ایده خوبی است که خرده های بوکاشی را در حد امکان گسترش داده و مانع از تغلیظ آن ها در یک نقطه گردید.

آن را کمپوست کنید

اگر یک سطل کمپوست بیرونی دارید، زائدات بوکاشی تخمیر شده شما با آن سازگار خواهد بود. البته این امر تا زمانی است که آن با مقدار معادل مواد پایه کربنی بالانس باشد؛ همانند برگ های خشک و کاغذ ریز ریز شده. محتویات را خوب مخلوط کنید و آن را با لایه کربنی پوشش دهید. این کمک به نگهداری یک تعادل سالم کربن و ازت می کند و بوی کمپوست شما را شیرین و خاکی می سازد.

گلدان طلا

اگر در آپارتمانی ساکن هستید که به علت زندگی در آن به خاک ارزان و فضای کافی دسترسی ندارید، از روش "گلدان طلا" استفاده نمایید. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک سطل، گلدان یا وان است و یک مقداری خاک یا مخلوط گلدانی. یک قسمت خاک را در ته ته بریزید، بعد بوکاشی تخمیر شده اضافه کنید، دو قسمت خاک در رو بریزید. این راه حل برای خاک رسی که سخت حفاری می شود هم خیلی خوب کار می کند.

اگر قواعد ساده زیر را رعایت کنید، روش "گلدان طلا" خیلی موثر خواهد بود:

buklarve2

وقتی اول محتویات را به سطل یا گلدان اضافه می کنید، آن ها را خوب مخلوط کنید( این امر کمک به حذف بوهای ناخواسته می کند) این کار را هر زمانی که بوکاشی جدید می افزایید انجام دهید.
اگر فضای ویژه ای دارید و از وان یا ظرف یا سطل مسطح استفاده می کنید، می توانید فضا را با تعدادی گیاه کم وزن آبشاری پوشش دهید و برای پنهان کردن لبه های "نادیدنی" به ویژه بالای آن را خوب موقعیت یابی نمایید.
محتویات را با در یا گیاهان پوشش دهید تا در معرض باران و حشره قرار نگیرد.
برای دور نگه داشتن لارو مگس سرباز و ممانعت از سکنی گزیدن آن، آن را با حداقل 3 اینچ خاک پوشش دهید.

قسمت دوم