شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی


قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
جونده ها بوکاشی دفن شده مرا پیدا می کنند

اگر بار اولی است که بوکاشی خود را در حیاط دفن می کنید، احتمالا جونده ها علاقه به جستجوی آن دارند.

جونده ها موجودات کنجکاوی هستند که می بینند زمین تازه حفر شده و فکر می کنند احتمالا چیز مطبوعی برایشان وجود دارد. بوکاشی برای اغلب آفات بسیار اسیدی است و لذا به مجرد اینکه آن ها آن را مزه کردند و متوجه شدند دوستش ندارند، دیگر سراغی ازش نخواهند گرفت.

غیر محتمل است که آفات یک مشکل تکراری باشند، اما اگر هستند سعی کنید بوکاشی را برای یک هفته اضافی رها کنید تا مطمئن شوید که کاملا تخمیر شده است. شما همچنین می توانید یک توری روی زمین تازه حفاری شده بگذارید و مانع از این شوید که جونده ها دست به حفاری آن بزنند.

چرا سطل بوکاشی من خراب شد؟

اگر نمی دانید که چرا سطل بوکاشی شما خراب شد، بو می دهد و یا کپک دارد؛ احتمالا یکی یا چند تا از این پنج عامل عامل آن ها بوده اند:

بوکاشی شما با هوا در تماس بوده است
سبوس کافی نبوده است
سبوس، غیر فعال بوده است.
ضایعات غذایی به اندازه کافی کوچک سازی نشده اند.
نوسانات درجه حرارت وجود داشته اند.

بوکاشی شما با هوا در تماس بوده است

هوا دشمن بوکاشی است. میکروب هایی که ضایعات غذایی را تخمیر می کنند اکسیژن دوست ندارند. اگر اکسیژن خیلی زیاد در سطل وجود داشته باشد، جمعیت میکروبی بی هوازی میمیرد و جای خود را به میکروب های هوازی می دهد که غذا را در عوض تخمیر تجزیه می کنند. در مقایسه با تخمیر، تجزیه فرآیند بسیار بودار تری است.

اگر توده های هوا را از سطل بیرون نکشید ممکن است سطل شکست خورده و محتویات خراب شوند.

هوا می تواند از راههای مختلفی وارد سطل شود. برای مثال:

از طریق ترکی که در سطل وجود دارد.
شیری که می تواند باز باشد.
دری که ممکن است خوب بسته نشده باشد و یا برای مدت طولانی باز مانده باشد.
ممکن است توده های هوای زیادی در ضایعات غذایی مانده باشد.

سبوسی که کافی نیست

سبوس بوکاشی یک مجموعه است که ضایعات غذایی شما را با میکروب ها تلقیح می کند. اگر میکروب های کافی در سطل نباشند، فرآیند تخمیر می تواند آرام پیش برود و غذا شروع به گندیدگی نماید.

FINALBUK17V

اگر سطل بوکاشی را از لحاظ ترک چک کرده اید و دیده اید که هوای زیاد مشکل زا نیست، از سبوس بوکاشی بطور سخاوتمندانه استفاده نمایید. همچنین، مطمئن باشید که سبوس را کاملا در سطل پخش کرده اید.اگر همه سبوس را در بالای کف سطل پخش کنید، این سبوس موثر نخواهد بود.

سبوس غیر فعال

میکروب های سبوس بوکاشی چیزهای زنده هستند و در طول زمان قابلیت خود را، به ویژه اگر بدرستی ذخیره سازی نشده باشند، از دست می دهند.

سبوس باید زیر 18 ماه سن داشته باشد و در ظرف هوابند و در جای خنک و تاریک نگهداری شود.

اگر از سبوس خانگی استفاده می کنید، حتی اگر تازه است، مخلوط میکروبی ممکن است به اندازه کافی کنسانتره نشده باشد.

ضایعات غذایی به اندازه کافی ریز نشده باشند

تکه های بزرگتر ضایعات غذایی سطل بوکاشی در مدت طولانیتر تخمیر می شوند و قبل از اینکه میکروب ها شانس فرآیند آن ها را داشته باشند می توانند منجر به گندیدگی گردند.

FINALBUK18VE

تکه های بزرگتر ضایعات غذایی را خرد کرده و به سطل خود بهترین شانس موفقیت را ارزانی نمایید.

اگر من مقدار زیادی ضایعات غذایی محتاج خرد شدن داشته باشم، بعضی وقت ها همه را در خرد کن می ریزم و آن ها را چند ثانیه ای می چرخانم. اینجوری در زمان هم صرفه جویی می کنم!

نوسانات درجه حرارت

فرآیند بوکاشی در درجه حرارت اتاق بهترین عملکرد را دارد. اگر سطل را در جایی بگذارید که تفاوت زیادی با درجه حرارت اتاق دارد، شانس خراب شدن محتویات را بالا برده اید.

سطل بوکاشی را به جایی انتقال دهید که درجه حرارت ثابت تر و مشابه اتاق دارد(68 تا 72 درجه فارنهایت)

بوکاشی در برابر کمپوست سازی

از نظر اینکه بوکاشی ضایعات غذایی را در عوض تجزیه، تخمیر می کند؛ متفاوت از کمپوست سازی است. بسیاری از مردم بوکاشی را کمپوست سازی بوکاشی می نامند، ولی این اشتباه است و بین کمپوست سازی و بوکاشی تفاوت های زیادی وجود دارد.

قسمت هفتم

قسمت هشتم