شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی


نوشته شده توسط ورونیکا فلچر در 8 سپتامبر 2020
بوکاشی یک نوع کمپوست سازی نوزاد است و سبب ایجاد امواجی شده است. این پدیده در اوایل 1980 شکل گرفت؛ با این حال هنوز مردم در حال کشف چیستی آن می باشند.

FINALBUK1V

فرقی نمی‌کند که یک کمپوستر سرسخت توده ای در فضای باز داشته باشید یا تازه شروع به تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف خود کرده‌ باشید، احتمالاً می‌توانید به نحوی از بوکاشی بهره ببرید.

من راهنمای نهایی بوکاشی را گردآوری کرده ام. من هر چیزی را بهتان می گویم: از اینکه بوکاشی چطور کار می کند تا اینکه چطور عیوب بوکاشی را پیدا کرده رفع کنیم و اینکه بوکاشی در مقایسه با کمپوست سازی سنتی چه مزایایی دارد.

بوکاشی چیست؟

بوکاشی فرآیندی است که ضایعات غذایی را به الحاقیه خاک غنی از مواد مغذی تبدیل می کند. این فرآیند متفاوت از کمپوست سازی است، چون در عوض تجزیه بطریق هوازی، ضایعات غذایی در محیط بی هوازی تجزیه می شوند.

در اصطلاحات ساده، ضایعات غذایی خود را با باکتری های بوکاشی ویژه( سبوس بوکاشی) مخلوط می کنید و سپس آن را در یک ظرف هوابند رها می کنید تا در حول و حوش دو هفته تخمیر صورت گیرد. بعد از این دو هفته، شما چیزی دارید که پیش کمپوست بوکاشی نام دارد.

FINALBUK2V

پیش کمپوست بوکاشی

پیش کمپوست اسیدی تر از آن است که مستقیما مورد استفاده گیاهان قرار گیرد. پس نیاز دارد که جهت خنثی سازی، برای یک زمان دو هفته ای دفن شود. به مجرد اینکه مخلوط خنثی می شود، یک الحاقیه خاک با استفاده مشابه کمپوست دارید.

بوکاشی روز به روز بیشتر عمومی می شود و راه خود را به سوی حوزه های شهری می گشاید. بوکاشی برای کمپوست سازی شهری، کمپوست سازی آپارتمانی، یا کمپوست سازی بالکنی مناسب تر از کمپوست سازی سنتی است؛ زیرا سریع و بی بو بوده و فضای کمی اشغال می کند.

سبوس بوکاشی چیست؟

سبوس بوکاشی نام های مختلف دارد. تلقیح کننده بوکاشی، میکروارگانیزم های موثر و پودر بوکاشی از نام های مصطلح هستند. سبوس شامل میکروب هایی است که برای تخمیر زائدات غذایی فعالیت می کنند. بدون آن، ضایعات غذایی گندیده شده و بوی بد می گیرند.

4 تا از محتویات اساسی تلقیح کننده بوکاشی عبارتند از:

میکروارگانیزم های ضروری
آب
قند
سبوس( یا یک بستر خشک دیگر)
میکروب ها چیزهای زنده هستند و آب می خواهند تا زنده بمانند. برای همین است که تلقیح کننده باید آب داشته باشد. قند غذای میکروب ها است و معمولا در شکل ملاس است. شما می توانید فکر کنید که سبوس خانه میکروب ها است و یا چیزی برای آن ها که رویش زندگی کنند.

شما می توانید با خرید محتویات جداگانه و اختلاط آن ها و اجازه دادن که 2 تا 3 هفته بمانند، سبوس بوکاشی را درست کنید.

نقطه ضعف سبوس بوکاشی درست شده در خانه این است که شما هرگز نمی توانید از کیفیت محصول درست شده اطمینان حاصل نمایید. و در تجربه من، بسته ها می توانند بدون دلیل واضحی خراب شوند. من ترجیح می دهم سبوس خود را حاضر و آماده بخرم و دردسر کمتری داشته باشم.

مواد آماده خشک می شوند، بنابراین میکروب ها خفته هستند و اجازه می دهند سبوس ذخیره شود. وقتی سبوس خشک شده را با خرده های غذا مخلوط می کنید، رطوبت مجددا آن را تر می کند و فعالیت میکروب ها از سر گرفته می شود.

چطور کمپوست بوکاشی درست کنیم؟

تخمیر بوکاشی یک فرآیند ساده است که فقط در چند گام انجام می شود. از آغاز تا پایان، فرآیند بوکاشی 4 تا 6 هفته طول می کشد اما فقط یک تا دو روز آن نیاز به کار دارد.

اینجا 4 گام اساسی است که شما نیاز به پیمودن آن ها دارید تا بوکاشی خوبی به دست آورید.

1- سطل بوکاشی خود را با خرده های غذایی پر کنید، مطمئن شوید که سبوس بوکاشی خوب مخلوط شده است.

FINALBUK3V
شما می توانید تمام خرده های غذایی را داخل سطل بوکاشی بیندازید. چیزهایی که معمولا نمی توانند تبدیل به کمپوست شوند هم قابل انداختن در سطل بوکاشی می باشند؛ از قبیل گوشت، لبنیات و استخوان. با بوکاشی؛ مطلقا چیزی هدر نمی رود!

تنها چیزهایی که اجتناب می شوند مقدار زیاد مایعات، که می توانند میکروب ها را غرق کنند، و چربی و روغن مازاد هستند.

خرده ها را در سطل کمپوست آشپزخانه جمع کنید و هر یک یا دو روز یکبار آن ها را به سطل بوکاشی انتقال دهید. من ترجیح می دهم که هر دو روز سطل خود را پر کنم، زیرا در این حال هوایی که مایلم از ورود آن اجتناب کنم کمتر داخل سطل خواهد شد.

مطمئن باشید که هر چیزی را قبل از انداختن به داخل سطل بوکاشی تا جایی که ممکن است کوچک ساخته اید. خرده های نیم تا یک اینچی ایده آل هستند. قطعات کوچکتر، سریعتر فرآیند می شوند.

بعد از ریختن زائدات غذایی، نیاز به افزودن محتویات جادویی دارید که سبوس بوکاشی می باشند.

FINALBUK4V

شما می توانید قبل از ریختن زائدات غذایی در سطل، می توانید آن ها را با سبوس بوکاشی مخلوط کنید. در این حالت هر چیزی پوشش دار می شود. البته این اختیار را هم دارید که پوشش سبوس را بعد از هر لایه ای که اضافه می کنید صورت دهید.

1 تا 2 قاشق غذا خوری در ازای هر 2 اینچ غذا یک نسبت خوب است. غذاهای سخت تر فرآیند شونده( مثل گوشت) سبوس بیشتری لازم دارند.

اگر شک دارید، سبوس بیشتر اضافه کنید. بهتر است یک کم بیشتر داشته باشید، تا به عدم کفایت رضا دهید.

FINALBUK5V

قبل از بستن سطل، باید تا جایی که می توانید هوا را خارج کنید.

یک پوره ساز سیب زمینی بگیرید و مخلوط را بفشارید تا حفره های هوا را به حداقل برسانید. بعضی از سطل های بوکاشی وسیله ای برای این کار دارند، اما من ترجیح می دهم با استفاده از پوره ساز فضای بیشتری را در اختیار بگیرم.

با پر شدن سطل، باز هم آن را با فشرده ساز( پوره ساز سیب زمینی) فشار دهید. این کار کمک می کند تا مایع لایه های کف چلانده شده و از لجنی شدن پیشگیری به عمل آید. اگر لایه های کف با مایع در تماس باشند، در عوض تخمیر گندیدگی شروع خواهد شد.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم