شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
کارخانه خاک بسازید

اگر فضای باغی ندارید، یک اختیار این است که پیش کمپوست بوکاشی را در کارخانه خاک فرآیند نمایید.

FINALBUK12VE

یک کارخانه خاک بوکاشی یک اختیار خوب برای آن هایی است که حیاط ندارند.

یک کارخانه خاک بوکاشی دفن شده در حیاط را تقلید می کند؛ اما در یک فضای محدود. شما می توانید یک کارخانه خاک را در سه گام ساده بسازید:

ته یک ظرف پلاستیکی را با چند اینچ خاک پوشش دهید.
بوکاشی را با مقداری خاک میکس کرده و آن را در سطل بگذارید.
بوکاشی را با پنج تا شش اینچ خاک پوشش دهید.
بعد از چند هفته، کارخانه بوکاشی را به کمپوست تبدیل می کند. به دلیل وجود فعالیت میکروبی کمتر، سرعت فرآیند به اندازه دفن پیش کمپوست در حیاط نخواهد بود. گفته شده است که باید فرآیند در حدود 4 هفته به پایان برسد.

ذخیره سازی بوکاشی

اگر مایل نیستید بوکاشی را فوری فرآیند نمایید، کار خوبی می کنید! شما می توانید مخلوط پیش کمپوست را در ظرف هوابند ذخیره سازی نمایید تا آماده دفن آن گردید. مخلوط، تخمیر را برای یک تا دو هفته ادامه می دهد تا میکروب ها در فاز نهفته قرار گیرند. شما می توانید بوکاشی را تا زمانی که می خواهید ذخیره سازی نمایید. مخلوط را در برابر هوا قرار ندهید. هوا سبب می شود که پیش کمپوست گندیده شده و بوی بد بدهد.

بوکاشی را در سطل کمپوست خود دفن کنید.

اگر یک سطل کمپوست سنتی و یک سطل بوکاشی دارید، می توانید پیش کمپوست بوکاشی را در سطل کمپوست دفن نمایید.

FINALBUK13VE

بوکاشی را در وسط توده و داغ ترین قسمت قرار دهید.

میکروب های اضافی کمک مختصری به توده کمپوست شما می کنند. اگر متوجه سرعت آرام توده کمپوست می شوید، بوکاشی چیز فوق العاده ای است که می تواند اضافه شود.

تغذیه بوکاشی به کرم های شما

مادامی که اقدامات احتیاطی را در پیش می گیرید تا مانع از غوطه وری کرم ها در اسیدیته غذا شوید، می توانید پیش کمپوست بوکاشی را به سطل کرم اضافه کنید.

در بخش بعدی، ما بهترین تجارب را برای تغذیه بوکاشی به کرم های شما ارائه می دهیم.

دور بریزید

اگر بوکاشی بیش از حد نیاز تولید می کنید، همیشه می توانید آن را دور بریزید. باغ های محلی و مراکز عمومی خوشحال می شوند که پیش کمپوست را در اختیار بگیرند و از آن در فضاهای بیرونی استفاده کنند.

شما حتی می توانید آن را به همسایه هایتان بدهید. شما هرگز نمی دانید که چه چیزی در بازگشت انتظار شما را می کشد.

می توانید بوکاشی را به کرم ها بدهید؟

بله! شما می توانید مطلقا بوکاشی را به عنوان غذای کرم ها بدهید. اغلب کرم ها واقعا عاشق بوکاشی هستند، زیرا بوکاشی نیم تجزیه شده است و گروهی از میکروب ها را هم دارد. تنها چیزی که باید به خاطر بیاورید این است که به سبب اینکه پیش کمپوست بوکاشی کاملا اسیدی است، نیاز به افزودن مقداری مواد قلیایی همانند پوست تخم مرغ دارید که با آن مقابله نماید.

کرم ها دوست دارند که در محیطی با پی اچ خنثی زندگی کنند. پیش کمپوست بوکاشی پی اچ حدود 3 تا 4 دارد. اضافه کردن مستمر بوکاشی به سطل کرمی می تواند پی اچ کل مجموعه را تغییر داده و کرم ها را از بین ببرد. برای ممانعت از این امر، باید همراه بوکاشی چیزی با پی اچ بالاتر اضافه کنید. آهک باغی و پوست تخم مرغ از چیزهای خوبی هستند که اضافه می شوند.

مانند هر غذای جدید، تغذیه کرم ها با بوکاشی را به آهستگی شروع کنید تا کرم ها عادت می کنند. با عادت کردن کرم ها، آن ها می توانند سریعتر غذا را مصرف نمایند. ترکیب بوکاشی با سطل کرمی راهی خوب است تا مقدار زیادی از ضایعات در فضاهای شهری کوچک از قبیل بالکن و آپارتمان فرآیند شوند.

با مطالعه در باره ورمی کمپوست خواهید دانست که برای تغذیه کرم ها از چه چیزهای دیگری می توانید استفاده نمایید.

چطور سطل بوکاشی را تمیز کنیم؟

FINALBUK14VE

برای تمیز کردن سطل بوکاشی، خورشید و آب همه آن چیزی است که نیاز دارید.

برای تمیز کردن سطل بوکاشی، آن را با آب آبکشی کنید و جلو آفتاب بگذارید تا خشک شود. اشعه های فرابنفش هر باکتری مضری که در سطل رشد کرده باشند را از بین می برند. اگر می خواهید از پاک کننده استفاده کنید، مطمئن باشید که طبیعی است. برای سطل بوکاشی هرگز از تمیز کننده شیمیایی استفاده نکنید.

فراموش نکنید که شیر را خوب آبکشی کنید، زیرا بعضی وقت ها شیر می تواند بلوکه شده و منجر به تولید بوهای ناخواسته شود.

ممکن است تعجب کنید که مجبورید سطل را هر زمانی که استفاده می کنید بشویید.

نه، مجبور نیستید سطل را هر زمانی که استفاده می کنید بشویید. اگر قصد دارید که پر کردن مجدد سطل را در یک یا دو روز آغاز کنید، واقعا می تواند مفید باشد که سطل را تمیز نکنید. تمیز نکردن به این معنا است که توده ای از میکروب ها را در سطل باقی می گذارید تا کمک کنند که بسته بعدی با سرعت بیشتری آغاز به فعالیت نماید.

اگر بسته شکست خورده است، اگر قبل از شروع مجدد فعالیت سطل قرار است بیش از چند روز فاصله ایجاد شود و اگر ظرف بد بو شده است باید همیشه سطل را تمیز کنید.

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم