نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی می تواند با تغییرات آب و هوایی مقابله کند


کار را در 5 گام آغاز کنید:
حدود 8 درصد انتشارات گازهای گلخانه ای حاصل زائدات غذایی هستند، و تقریبا نیمی از زائدات غذایی در طی "مرحله مصرف" تولید می شوند؛ به این معنی که حاصل سرویس های غذایی و خانه ها هستند.
اما به همان اندازه که در حال برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و کاهش ضایعات غذایی خود هستید، چیزهای خاصی وجود دارد که نمی‌توانید بخورید؛ مانند پوست موز، یا، اگر من هستید، مقدار وحشتناکی از رویه آناناس.


دور نگه داشتن غذا از لندفیل ها می تواند کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی نماید. و، خوشبختانه، راه حل آسانی برای زائدات غذایی خانه شما وجود دارد: کمپوست سازی خانگی
مهم نیست که شما در حومه شهر یا یک آپارتمان کوچک باشید. این راهنما به شما کمک می کند که زائدات غذایی خود را در 5 مرحله ساده به کمپوست خانگی خاکی زیبا تبدیل کنید.

 apartmentcompost1

1- انتخاب خرده های غذایی


با میوه و سبزی شروع کنید. پوست سیب زمینی شیرین و بالای توت فرنگی چطور است؟ تی بگ، تفاله قهوه، پوست تخم مرغ، گل های قدیمی و حتی موی آدم!

اگرچه محصولات لبنی و گوشت، مورد سوال و اشکال هستند. لئونارد دیگز، مدیر بهره برداری مزرعه پی رنچ در پسکادرو ایالت کالیفرنیا است. او می گوید که شما ممکن است از خود سوال کنید: "آیا جونده ها را جذب توده کمپوست می کنید؟ حیوانات را چطور؟ محصولات گوشتی احتمالا این کار را می کنند!"
چه چیزهای دیگری ممکن است آفات را جذب کنند؟ غذای پخته، چیزهای چرب و روغنی، چیزهای کره ای و استخوان.

پیغام اسپانسر
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخی از محصولات روی آنها نوشته شده است "کمپوست پذیر" ، مانند "کیسه های قابل کمپوست شدن" و "دستمال مرطوب های قابل تبدیل به کمپوست". این ها در تاسیسات صنعتی قابل تبدیل به کمپوست هستند و نه در کمپوست سازی خانگی!

 

2- ذخیره سازی خرده های غذایی

apartmentcompost2
چطور زائدات غذایی را کاهش دهیم؟
وقتی در خانه کمپوست درست می کنید، ضایعات آشپزخانه شما باید بخشی از یک فرآیند لایه بندی عمدی برای تسریع در تجزیه باشد. یک متد برای اضافه کردن آن ها به توده وجود دارد.( گام 4 را ببینید) در نتیجه، شما نیاز دارید که آن ها را در ظرفی ذخیره سازی کرده و آن ها را تکه به تکه اضافه نمایید. دیگز می گوید: " باید بدانید که ظرفی که برای کمپوست سازی استفاده می کنید حتما نباید سرامیک شیک و پیکی باشد که آن را آن لاین خریداری می کنید" او می گوید: "آن می تواند یک کارتن قدیمی شیر باشد" "وقتی اولین تکه از ته مارچوبه را بسازید، می‌تواند دقیقا همانجا برود."
همچنین، شما می توانید خرده های غذا را در کیسه ای در فریزر جا دهید و یا آن ها را در عقب یخچال بگذارید. این یک راه آسان است که از بو گرفتن و وجود حشرات آشپزخانه ممانعت به عمل می آورد.

 

3- جایی را برای درست کردن کمپوست در نظر بگیرید.


کرم ها آفات بزرگ تولید می کنند، و دلایل دیگر کمپوست سازی در خانه
برای این گام، در باره فضایی که در آن سکونت دارید فکر کنید. ( من فکر می کنم که خیلی از ما اخیرا در این باره فکر نکرده ایم)

اگر حیاط پشتی ندارید و هنوز مایل هستید به طریق سنتی کمپوست خانگی درست کنید، می توانید خرده های غذا را به یک توده کمپوست ببرید که با همسایه ها شریک شده اید و یا در یک باغ عمومی قرار دارد.

( البته، در زمان کرونا، مطمئن باشید که باغ عمومی باز است و صد البته فاصله اجتماعی را رعایت نمایید)

اگر می خواهید خرده های غذایی را در آپارتمان خود تجزیه کنید اختیاراتی وجود دارند. جفری نیل، رییس بازار کمپوست سازی حلقه بسته واشنگتن دی سی، از طرفداران بزرگ کرم ها است. او می گوید که شما نیاز به ظرف بزرگ ورمی کمپوست ندارید. یک جعبه 5 گالنی هم کار می کند. البته که می توانید بزرگتر هم بگیرید.
پیام اسپانسر
زمان هایی هستند که جعبه کرم ساخته شده من به شیوه عثمانی مرا قادر می سازند پاهایم را رویشان گذشته و استراحت نمایم! شما می توانید از آن همانند تکه ای از کاناپه استفاده نمایید.

نیل در مورد ایده دیگر فضای کوچک می گوید که می توان از تخمیر خرده های غذا با یک متد ژاپنی به نام بوکاشی استفاده کرد. تنها چیزی که نیاز دارید ظرفی است که بتوانید آن را ببندید و در آن مخلوط سبوس بوکاشی را بریزید، یک کلونی از باکتری ها!( اینکه چطور از کرم ها و بوکاشی استفاده کنید را می توانید در همین سایت پیدا کنید)

قسمت دوم