نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قسمت اول


کمپوست سازی می تواند با تغییرات آب و هوایی مقابله کند


البته، این هم عالی است که خرده های غذایی خود را به دیگری بدهید تا از آن ها کمپوست درست کند. بعضی از شهرداری ها خرده های غذایی خانوارها را جمع می کنند. شما همچنین می توانید از خوار و بار فروشی ها، رستوران ها یا بازارهای کشاورزان پرسش کرده و ببینید آیا برنامه ای برای دریافت خرده های غذا دارند.

اگر فضای بیرونی دارید، سطل کمپوست شما پیچیدگی خاصی ندارد. دیگز می گوید: "آن را ساده در نظر بگیرید" یک سطل زباله قدیمی، یک صندوق چوبی قدیمی و مشابه این ها همان کاری را که باید بکنند می کنند.

شما همچنین می توانید یک سطل را آن لاین خریداری کنید و یا آنطور که دیگز می گوید: " می توانید یک توده لخت ایجاد کنید" اساسا می توانید یک توده کمپوست داشته باشید، اما آن را در برابر دیوار قرار ندهید، چون ممکن است آن را لکه دار نماید.

 

4- کمپوست را مخلوط کنید


در دنیای کمپوست خانگی، ناگزیر از سبزها و قهوه ای ها هم خواهید شنید: دو جزء اساسی برای اختلاط شما.
"سبزها" عموما خرده های غذا مثل پوست میوه و سبزی، تفاله های قهوه، یا اگر حیاط داشته باشد، هرس های چمن هستند. این ها نیتروژن، یک عنصر حیاتی رشد میکروبی، اضافه می کنند. میکروارگانیزم ها قهرمانان واقعی فرِآیند کمپوست سازی خانگی هستند و کار سنگین تجزیه را به انجام می رسانند.

"قهوه ای ها" غنی از کربن می باشند، و برای پی بردن به مواد غنی از کربن می توانید به کارتن تخم مرغ، روزنامه، برگ های مرده و خشکیده، و برگ های سوزنی کاج فکر کنید. قبل از در توده قرار دادن، کمک کنید تا محصولات کاغذی خرد شوند.

پیام اسپانسر
یک چیز خوب برای به خاطر سپاری این است که "سبزها" عموما تر و "قهوه ای ها" عموما خشک هستند. موقع لایه گذاری کمپوست خانگی، قهوه ای های خشک را در کف و سبزهای تر را در رو بگذارید.

دیگز می گوید که قهوه ای ها کلیدی هستند، زیرا آن ها به آب و هوا اجازه جریان یافتن می دهند و چیزی به نام هوادهی را ایجاد می کنند. این امر باعث می شود که میکروارگانیزم ها کارشان را بکنند. اگر توده متشکل از 100 درصد آب باشد هیچ چیزی جلو نمی رود. میکروارگانیزم ها نمی توانند کار کنند. شما یک توده بد بوی لجنی خواهید داشت." دیگز می گوید: "زهکشی تفاوت ایجاد می کند"

برای رسیدن به یک تناسب مفید، کمپوست خانگی را همانند آتش در نظر بگیرید. برای درست کردن آتش شما نیاز به چوبی که هوا به آن برسد دارید. در کمپوست سازی، کار مشابه صورت می گیرد و شما با افزودن فضاها، به میکروارگانیزم های قهرمان اکسیژن می رسانید.

و واقعا یک امر لایه بندی صورت می گیرد: قهوه ای و سبز و قهوه ای و سبز. تعداد لایه های کمپوست خانگی بستگی به فضای شما دارد و مقدار خرده های غذایی شما. با این حال، سعی کنید لایه ها را در روی یک و دو اینچ فیکس کنید. شما همچنین می توانید بالاترین لایه را از قهوه ای ها بگیرید تا مگس ها و بوها را دور نگه دارید.

در ایجاد تناسب قهوه ای و سبز در کمپوست سازی خانگی، اغلب شنیده اید که 3 تا 4 قسمت قهوه ای را به یک قسمت سبز می افزایند. گاهی دو به یک هم خوب است. در نهایت، همیشه قهوه ای از سبز بیشتر است. دوباره، متذکر می شویم که این کار عین افزودن خشکی به تری است.

 

5- منتظر باشید و هوادهی کنید.

 

چه مدت برای تجزیه منتظر می مانید؟ دیگز می گوید: "اگر داغ است، دو ماه خوب است؛ اما اگر سرد است شاید تا 6 ماه را باید منتظر بمانید. و اگر می خواهید هر جزء کمپوست خانگی تجزیه شود باید 1 سالی منتظر بمانید.

برای حفظ حرکت، لازم است با چوب یا بیل کل توده را بچرخانید. تناسب آتش را به یاد آورید. از وجود جریان هوا اطمینان داشته باشید. کمپوست خانگی باید مرطوب باشد، اما لجنی نباشد.

پیام اسپانسر
هر چقدر نسبت سبزها و قهوه ای ها را بهتر رعایت کنید، کمتر لازم است که توده را بچرخانید. دیگز می گوید که بعد از شروع، هر 7 تا 10 روز نیاز به اختلاط و چرخاندن توده احساس می شود.

عموما، هر چه مقدار کمپوست بیشتر باشد، کار سریعتر جلو می رود.

نیل می گوید که در انتها این بینی است که می داند کمپوست خانگی آماده شده است. او می گوید: "بوی بد کمپوست خانگی به معنی بد بودن کمپوست خانگی است." وی اضافه می کند: "بوی بد کمپوست شبیه بوی سطل آشغال بو دار است و یا زباله دانی و .... اساسا بوی لندفیل.

در بوی بد، احتمالا تجزیه ای صورت نمی گیرد. ممکن است توده به شدت تر باشد و یا نسبت قهوه ای و سبز خوب رعایت نشده باشد.

دیگز می گوید که او عاشق بوی کمپوست نهایی است. وی می افزاید: "میدونی؛ فقط خیلی بو میده... اوه، خدایا، چوبی، خاکی، اما همچنین بوی شیرین. و بعضی وقت ها بوی ترش. و حس!؟ نرم و لطیف و پر مانند"

وقتی آن کمپوست کرکی و خاکی را به دست آوردید، آن را در باغچه مصرف کرده و یا به گیاهی روی طاقچه اختصاص دهید. شما می توانید کمپوست را به یک باغ محلی عمومی اهدا کنید. حواستان باشد که کار درست را بکنید!

البته که در تولید کمپوست خانگی باید صبور باشید. در حین کار، چیزهای پیش بینی نشده احتمال وقوع دارند. ما دوست نداریم تسلیم شدن شما را ببینیم. پس، اگر در حین کار با مشکلی مواجه شدید با شماره 09122039437 تماس بگیرید.