نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

3چیز که بی دانستن آن ها نباید تولید کننده کمپوست خانگی انتخاب کنید!؟

 

تولید کننده های کمپوست خانگی ثابت

 

سطل های ثابت تولید کننده های کمپوست خانگی هستند که اغلب مردم با آن ها آشنا می باشند. خرده های غذا و دیگر مواد قابل کمپوست شدن را از بالا اضافه می کنید و در قفل شونده را می بندید تا جونده ها و دیگر آفات وارد سطل تولید کننده کمپوست نشوند. بعد از چند ماه زائدات به خاک تبدیل می شوند. مواد نهایی را از طریق در نزدیک کف بیرون می آورید. زیبایی سطل های تولید کننده کمپوست خانگی در این است که شما می توانید زائدات را از بالا اضافه کنید و در همان زمان کمپوست رسیده را از ته تحویل بگیرید.

دلیل اینکه ماه ها زمان می برد تا کمپوست نهایی از دل( یا در واقع از ته!) تولید کننده های کمپوست خانگی بیرون بیاید این است که آن ها اغلب هوادهی نمی شوند.( منظور تولید کننده های کمپوست خانگی سرد است، نه مدل پاسیویی) دستیابی به یک جعبه بلند برای چرخاندن کمپوست کار آسانی نیست، اما چرخاندن کمپوست کمک به اختلاط و هوادهی مواد داخل می کند و فرآیند را سریعتر جلو می برد.( ما این مشکل را به شیوه ابداعی خودمان حل کرده ایم، تولید کننده کمپوست خانگی پاسیویی را ببینید!) بعضی از تولید کننده های کمپوست خانگی یک هوادهی ساخته شده دارند که مشکل این موقعیت را حل کرده است. کمپوست های خانگی ساخته شده از پالت یا مواد دیگر نیز با داشتن یک یا چند ضلع قابل جابجایی یا باز این معضل را برطرف می کنند.

سطل های ثابت، اگر روی خاک قرار گیرند به بهترین صورت کار می کنند( در کمپوست سازهای پاسیویی این امر لازم نیست!)

composter1

composter2

تولید کننده های کمپوست خانگی از قبیل اکو کینگ 10(بالا) و آئروپلاس سه مرحله ای( پایین) به شما اجازه می دهند که بطور مداوم زائدات را از بالای دستگاه اضافه کنید و کمپوست نهایی را از کف برداشت نمایید.

 

تولید کننده های کمپوست خانگی معلق

 

کمپوست سازهای خانگی "بسته ای" نیز نامیده می‌شوند. کمپوست سازهای معلق از یک درام چرخان تشکیل شده‌اند که با چرخاندن یک دسته یا خود واحد آن را می‌چرخانید. آن ها شامل یک جزء یا بیشتر هستند که شما پرش کرده و سپس می بندید. قبل از تخلیه آن در باغ یا حیاط، منتظر می مانید تا "بسته" برسد. تولید کننده های کمپوست معلق به لطف هوادهی و اختلاط که هنگام چرخاندن دستگاه اتفاق می افتد از تولید کننده های کمپوست های ثابت پیشی می گیرند.( روش ابداعی ما موجب شده کهکمپوست سازهای پاسیویی با هزینه کم، رنگ و بوی کمپوست سازهای معلق را داشته باشند!)

داشتن دو محفظه در تولید کننده های کمپوست خانگی معلق به شما یاری می رساند تا در حالی که از یک محفظه برای فرآیند استفاده می کنید، از محفظه دیگر برای ریختن زائدات غذایی کمک بگیرید. جورا جی کی 270 یکی از عمومی ترین تولید کننده های کمپوست خانگی دو مخفظه ای در دسترس است.

composter3

 

composter4

تولید کننده های کمپوست خانگی معلق از قبیل جورا جی کی 270( بالا) و ای زد کمپوست ویزارد جی آر( پایین) کمپوست شما را هوادهی کرده و مخلوط می کنند. کل فرایند را سریعتر می کنند.

 

تولید کننده های کمپوست خانگی کرمی

 

تولید کننده های کمپوست خانگی کرمی و یا تولید کننده های کمپوست خانگی ورمی کمپوست از قدرت کرم ها برای تبدیل زائدات غذایی به کود غنی از مواد مغذی استفاده می کنند. در حالی که، اغلب، کرم‌هایی در کمپوست‌ سازهای استفاده مداوم وجود دارند، در کمپوست‌ سازهای کرمی غلظت بالاتری از کرم ها وجود دارند که به‌طور خاص برای پاک کردن ضایعات غذای شما طراحی شده‌اند. سطل های کرم ممکن است طبقه بندی شوند تا اطمینان حاصل شود که شما همیشه جایی برای اضافه کردن مواد دارید، یا ممکن است مانند کمپوسترهایی که در بالا توضیح داده شد جریان مداوم داشته باشند.

composter5

یک سطل کمپوست سازی طبقه بندی همانند این سیستم تولید کمپوست خانگی کرمی دارای دو سینی کرم ها را هدایت می کند تا در حالی که کمپوست بالغ می شود، بین لایه ها حرکت کرده و برداشت را آسان گردانند.

composter6

composter7

کارخانه کرم 360(بالا) مثال دیگری از یک تولید کننده کمپوست خانگی کرمی طبقه ای است. سطل گرسنه( پایین) از مدل جریان مستمر استفاده می کند.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم