شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

3 چیز که بی دانستن آن ها نباید تولید کننده کمپوست خانگی انتخاب کنید!؟

تولید کننده های کمپوست کرمی در زمین


همانند تولید کننده های کمپوست خانگی بالا، تولید کننده های کمپوست خانگی کرمی در زمین از کرم ها برای سرعت بخشیدن به کمپوست سازی استفاده می کنند. آن ها همچنین از طریق چای و فضله کرم ها بارور کننده قوی باغی تولید می کنند. زیبایی تولید کننده های کمپوست خانگی در زمین این است که مستقیما در معرض خاک قرار می گیرند. لذا، به آسانی، کرم ها و مواد مغذی شما می توانند به داخل و خارج مسافرت کنند. باغبانی در داخل و اطراف یک کمپوستر کرمی از این نوع، با کمترین کار از طرف شما، به ریشه گیاهان دقیقا همان چیزی را می دهد که کرم ها نیاز دارند.

composter8
ساب پاد بالا یک کمپوستر کرم درون زمینی موثر است که به سرعت برای تقویت مواد مغذی خاک شما در حین دفع زباله های غذایی شما کار می کند.

هاضم های زائدات غذایی

اگر علاقمند به کمپوست کردن برای بر طرف کردن نیازهای باغ، یا نیازهای دیگر، نیستید؛ اما واقعا می خواهید ریختن زائدات آلی به داخل زباله دان را متوقف کنید، باید بدانید که هاضم زائدات غذایی دوست شماست. هاضم ها شامل یک سبد پایینتر هستند که زیر سطح زمین دفن می شود و یک سطل مخروطی شکل بالاتر که اشعه های خورشید را متمرکز می کند. "مخروط سبز" دیواره های دوبل دارد که حرارت ایجاد می کند و کمک به چرخه اکسیژن در محفظه پایینتر می کند.

هاضم های زائدات غذایی از طریق دریچه هایی در سبد به زمین زیرین متصل می شوند. میکروارگانیزم ها از این منافذ و دریچه ها عبور کرده و از 90 درصد زائدات غذایی شما مراقبت می کنند. باقیمانده در زیر زمین بصورت مایع جمع شده و رطوبت تولید می کند. در تئوری، شما مجبور نیستید واحد را بچرخانید یا خالی کنید، زیرا همه محتویات داخل آن هضم می شود.

اگر برای باغتان کمپوست می خواهید، اما دوست ندارید از خرده های غذایی باقیمانده که نمی توانند داخل کمپوست ساز شما شوند مراقبت به عمل آورید، اضافه کردن هاضم زائدات غذایی به حیاط و باغچه را مد نظر قرار دهید. این اختراعات و ابداعات سر گرم کننده می توانند استخوان ها، باقیمانده ها، حتی فضولات حیوانات خانگی را فرآیند نمایند.

composter9

"مخروط سبز" با استفاده از نیروی میکروارگانیزم ها زائدات غذایی را واقعا به صفر کاهش می دهد.

فرآیند کننده زائدات غذایی روی پیشخوان

در صحنه جدیدتر، پردازنده‌های روی میز از لحاظ فنی زباله‌های غذایی شما را کمپوست نمی‌کنند. در عوض، آن ها با گرفتن آب و خرد کردن هر آنچه در داخلش ریخته می شود، خرده های آشپزخانه را به بارور کننده قابل استفاده تبدیل می کنند. آن ها در اقلیم هایی که کمپوست سازی زمستانه به دلیل درجه حرارت های زمستانه متوقف می شود خوب کار می کنند. شما می توانید زائدات فرآیند شده را ذخیره سازی کرده و در فصل بهار به باغ و باغچه اضافه نمایید. آن ها برای ساکنین آپارتمان هم فوق العاده خوب هستند. زائدات بی بو می توانند ذخیره شده و به یک دوست یا صاحب مزرعه اهدا گردند.

"چرخاننده غذا" توسط همان شرکت تولید کننده مخلوط کن های ویتا میکس تولید شده است. این وسیله از ساده ترین فرآیند کننده های روی پیشخوان موجود در بازار است.

composter10

"چرخاننده غذا" زائدات غذایی شما را در 3 تا 6 ساعت خرد کرده و آبگیری می کند. سپس، آن ها را به کود غنی از مواد مغذی تبدیل می کند.

چیزهایی که موقع انتخاب کمپوست ساز خانگی باید مورد توجه قرار داد

اکنون که با عمومی ترین تولید کننده های کمپوست خانگی آشنا شدید، از خودتان سه سوال مهم بپرسید:

1- چه چیز را می خواهید کمپوست کنید؟


آنچه می خواهید کمپوست کنید تا اندازه زیادی سایز و نوع کمپوست کننده خانگی شما را تعیین می کند. برای مثال، آیا آنچه کمپوست می کنید، اغلب، زائدات غذایی آشپزخانه است؟ یا اینکه یک حیاط پر از هرس های چمن، ترکه های بریده شده و توده ای از زائدات باغی دارید که مایل هستید مدیریتشان نمایید؟

2- با کمپوست خود چه می خواهید بکنید؟


بعضی از مردم می خواهند با کمپوست سازی، زائدات غذایی خود که به سطل آشغال می ریزند را کم نمایند. دیگران، کمپوست خانگی را برای باغ و باغچه می خواهند. این امر به خاطر این است که کمپوست بهترین کود منفرد( غیر ترکیبی) است که شما می توانید به خاک اضافه کنید. دانستن اختلاف مهم است: اگر به دلیل زندگی در آپارتمان یا نداشتن زمان باغبانی نمی خواهید با کمپوست سر و کار داشته باشید، کمپوسترهایی، هنوز، موجودند که کار شما را راه بیندازند.

3- در نظر دارید کجا کمپوست درست کنید؟


اگر فضای بیرونی شما صفر است، باز هم می توانید کمپوست خانگی درست کنید. با این حال، نوع کمپوست ساز شما کاملا از انواع مختص بیرون متفاوت خواهد بود. بعضی از کمپوست ساز های خانگی برای ساکنین آپارتمان یا خانه هایی با بالکن یا گاراژ ایده آل هستند. دیگران نیاز به فضای بیرونی بزرگتر و دسترسی به زیر زمین دارند.

قسمت سوم

قسمت چهارم