شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی

قسمت اول
قسمت دوم
5- بعد از دو هفته، چک کنید و ببینید آیا ضایعات خوب تخمیر شده اند
بعد از دو هفته( یا طولانیتر) میکروب ها باید تحت تاثیر ضایعات غذایی قرار گرفته باشند. شما می توانید در سطل را باز کرده و داخل آن را ببینید. آنچه درست شده است "پیش کمپوست بوکاشی" نامیده می شود.

FINALBUK9V

خرده های تخمیر شده نباید بو بدهند و یا رشد کپک سبز یا آبی نباید مشاهده شود.

شما هنوز می توانید مقداری غذا را داخل سطل ببینید، اما نگران نباشید. این نرمال است. تخمیر یک روش حفاظت است و خرده های شما تا زمانی که از سطل خارج شده و در معرض هوا قرار گیرند تجزیه نمی شوند.

مخلوط باید بویی شبیه ترشی بدهد. اگر سطل بوی فساد یا گندیدگی بدهد، چیز غلطی اتفاق افتاده است و شما باید مخلوط را دور بریزید.

ممکن است شما مقداری کپک سفید ببینید که فوق العاده خوب است، اما کپک های سبز، آبی یا سیاه نشانه اینند که سطل شکست خورده است.

6- ضایعات را دفن کنید.

اگر هر چیزی نرمال به نظر می رسد، می توانید سطل را بیرون بگذارید و پیش کمپوست بوکاشی را در خاک دفن کنید یا در سطل کمپوست قرار دهید.

FINALBUK10V

پیش کمپوست بوکاشی نیاز دارد که در باغ برای دو تا چهار هفته دفن شود.

پیش کمپوست خیلی اسیدی است. پس برای حد اقل دو هفته دیگر نباید در تماس با هیچ ریشه گیاهی قرار گیرد.

دفن پیش کمپوست زمان کافی برای خنثی سازی را در اختیار آن می گذارد و مواد مغذی را به دل خاک رها می سازد.

ما چندین راه مختلف فرآیند کردن پیش کمپوست را شرح می دهیم: من با پیش کمپوست بوکاشی چه می توانم بکنم؟

چطور من از سطل بوکاشی خود استفاده می کنم؟

من از سطل خریداری شده ای که برای استفاده با بوکاشی طراحی شده است استفاده می کنم. شما می توانید از سطل خانگی استفاده کنید، اما به خاطر چند چیز که ممکن است غلط انجام شوند من ترجیح می دهم از سطل های موجود در بازار استفاده کنم.

بگو ممکن است 100 درصد هوابند نباشند و یا زهکشی مناسب انجام نشود.

خیلی از مردم دو تا سطل دارند. پس در حالی که یکی در حال استراحت است، می توانید پر کردن دومی را پی بگیرید. به دیگر گونه، در دو هفته ای که سطل در حال استراحت است خرده های غذایی را در آن نریزید.( اگر دارید، می توانید آن ها را درسطل کمپوست سنتی و یا سطل کرم بریزید)

شما می توانید سطل بوکاشی که همراه خود سبوس بوکاشی سنتی دارد را انتخاب کنید و یا آن را که تلقیح کننده مایع بوکاشی دارد برگزینید. اگر فضای ذخیره سازی کم دارید، تلقیح کننده مایع فوق العاده است؛ اما ساده تر این است که ببینید در حالت سنتی چقدر سبوس استفاده می کنید.

با پیش کمپوست بوکاشی چه می توانم بکنم؟

پیش کمپوست بوکاشی خیلی اسیدی است و نیاز دارد که قبل از آمادگی برای استفاده در حیاط، بیشتر فرآیند شود.

اینکه چطور بوکاشی را فرآیند کنید به شما بستگی دارد. چندین اختیار است که آن ها را در زیر آورده ایم.

بوکاشی را در حیاط دفن کنید

عمومی ترین راه برای اینکه بوکاشی را فرآیند نمایید این است که آن را در حیاط دفن کنید. شما می توانید یک ترانشه حفر کنید و تمام ضایعات را در یک سطح پخش کنید و یا چند سوراخ گلدانی را در سراسر حیاط ایجاد نمایید و پیش کمپوست را در بین آن ها توزیع نمایید.

FINALBUK11V

دو راه مختلف وجود دارد که می توانید بوکاشی را دفن نمایید.

یک ترانشه با عمق حدود 8 تا 9 اینچی حفاری کرده و محتویات سطل بوکاشی را در آن خالی نمایید. مقداری خاک اضافه کنید و قبل از اینکه آن را با حداقل 6 اینچ خاک پوشش دهید، با مقداری خاک مخلوط کنید.

در طی 2 تا 4 هفته، زندگی میکروبی و کرم های خاک ضایعات تخمیر شده را تجزیه کرده و به کمپوست غنی از مواد مغذی تبدیل می کنند. هر چه مقدار بوکاشی بیشتری فرآیند شود، زمان بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

به مجرد انجام، شما می توانید مستقیما گیاه را روی جایی که بوکاشی را دفن کرده بودید بکارید و یا کمپوست را برداشته و در هر جای باغ که مایل هستید مورد استفاده قرار دهید.

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم