نیم نگاه


midanidVERY

 اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

سادگی وگان

قسمت اول
قسمت دوم
بره و گوسفند 

vagan12

حیوانات آرام، مورد استفاده و سوء استفاده برای پشم و پوست

گوسفندان حیوانات باهوشی هستند که حافظه قابل توجه و مهارت های تشخیصی دارند. آن ها با هم دوست شده و نسبت به هم وفادارند. در مطالعه انجام شده در 2009 که درحیات وحش حیوانات منتشر شد مشخص شد که آن ها احساسات مختلفی از قبیل ترس تا عصبانیت، نومیدی، ملالت وخوشحالی را نشان می دهند.

در استرالیا، هر ساله بیش از 28 میلیون بره و گوسفند کشتار می شوند. اغلب گوسفندها در سنین 4 تا 12 ماهگی کشتار می شوند، در حالی که عمر معمول آن ها 12 تا 14 سال است. به علاوه، هر ساله در استرالیا با رقم مرگ و میر گیج کننده 10 تا 15 میلیونی بره های تازه متولد شده در مدت 48 ساعت بعد از تولد روبرو هستیم که به دلایلی همچون گرسنگی، بی توجهی و در معرض قرار گیری از بین می روند. بیشتر این مرگ ها از تغذیه بد و بره گیری زمستانه ناشی می شود.

گوسفندها در معرض قطع عضوهای معمولی مانند کوتاه کردن دم و اخته کردن قرار می گیرند و همچنین استرس ناشی از فروش، حمل و نقل، پشم چینی(که می تواند منجر به سوء استفاده و صدمات وحشتناک شود) و آب و هوای شدید بدون حفاظت آن ها را رها نمی کند.

ماهی

vagan13

کشتار در تعدادی بیش از هر حیوان زمینی

اقیانوس های ما خانه چیزهای متنوع سرگرم کننده به تعداد بیشمار هستند. ماهی می تواند افراد دیگر را بشناسد، مسائل اجتماعی پیچیده را پیگیری کند روابط و همکاری با گونه های دیگر برقرار نماید. در حالی که به نظر نمی رسد ماهی به اندازه برخی از حیوانات دیگر حساس باشد، آنها هم درد، ترس و استرس را احساس می کنند.

تحقیقات منتشر شده درعلوم جامعه باز سلطنتی نشان داد که از هر 4 ماهی پرورشی یکی هست که رفتارها و شیمی مغز قابل مقایسه با رفتارهای پر استرس و افسرده انسان ها دارد.

یک مطالعه 4 ساله منتشر شده در مجله علوم پیش بینی کرده که اگر نرخ ماهیگیری بدون تغییر ادامه یابد، ما می‌توانیم شاهد افزایش قابل توجهی باشیم و شاهد کاهش 90 درصدی گونه های ماهی تا سال 2050 باشیم.

امروزه تقاضای مصرف کنندگان برای گونه های آبزی دریاها موجبات صید بیش از حد را فراهم آورده و دریاها را 90 درصد تخریب کرده است. ماهی ها فقط خورده نمی شوند بلکه از سوی مردم آسیب هم می بینند. هر سال 38 میلیون تن صید جانبی (گونه های غیر هدف مانند لاک پشت ها، کوسه ها و دلفین های در حال انقراض) در صنعت ماهیگیری کشته می شوند.

تجربه با حیوانات

تست های آرایشی

تخمین زده شده است که سالانه نیم میلیون حیوان در راستای تست های زیبایی رنج کشیده و از بین می روند. این حیوانات مضطرب شامل خرگوش، خوکچه هندی، همستر، موش صحرایی و موش هستند. تجارب اغلب بدون استفاده از مسکن های درد انجام می شوند و حیوانات معمولا به مجرد پایان آزمایش کشته می شوند.

تست، تنها ملاحظه نیست. مواد تشکیل دهنده محصول اغلب از استثمار و سلاخی حیوانات می آیند. چربی گاو و گوسفند، جگر کوسه، حشرات له شده، لانولین از گوسفند در صنعت پشم، بلغم حلزون و سم حیوانات آسیاب شده همه موادی هستند که در محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند. این ها کاملا غیر ضروری هستند. پس وقت آن رسیده که دنبال محصولات آرایشی باشیم که صد در صد وگان باشند و تست حیوانی رویشان صورت نگرفته باشد.

در استرالیا، از جولای 2020 تست آرایشی حیوانات قدغن اعلام شده است. این ممنوعیت همچنین واردات مواد جدید آزمایش شده روی حیوانات در خارج از کشور را منع می کند. با این حال، محتویات قبلا آزمایش شده هنوز مجاز هستند و همینطور محتویات چند منظوره تست شده برای دیگر مقاصد از قبیل محصولات تمیز کننده.

تست های پزشکی

vagan14

تست های انجام شده روی حیوانات برای پژوهش های پزشکی و یادگیری ها در استرالیا عمومیت دارند و از 2017 روی بیش از 20 میلیون حیوان آزمایش صورت گرفته است.

با این حال، 95٪ از داروهایی که "با موفقیت" روی حیوانات آزمایش شدند، در آزمایشات انسانی شکست می خورند. حیوانات گونه های مختلف لزوما از همان راه دیگر گونه ها و انسان واکنش نشان نمی دهند و لذا مواد تست شده روی حیوان می تواند تاثیر کاملا متفاوتی را روی انسان داشته باشد.

حیوانات به طور مرتب تحت آزمایش های دردناکی قرار می گیرند که اغلب به مرگ و تشریح آنها ختم می شود. خوشبختانه، از لحاظ علمی آلترناتیوهایی وجود دارد:
کشت سلولی
مدلسازی رایانه ای
مطالعات روی انسان های داوطلب

از دادن کمک های مالی به موسسات خیریه پزشکی و بیمارستانی که روی حیوانات آزمایش می کنند اکیدا خودداری کنید.

قسمت چهارم

قسمت پنجم