نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قسمت اول

نکاتی برای پیدا کردن یک چیز خوب!

ترجیحا، شما تورب درست شده از خزه نمی خواهید. این ماده ارزش زیادی اضافه نمی کند و لذا بهتر است وبلاگ های تورب درست شده از خزه به حال خود رها شوند.
شما زائدات سمی، لجن فاضلاب صنعتی( زیست جامدات آکا) و یا محتویات خنثی نمی خواهید.


شما همچنین تنه لخت درخت را نمی خواهید که به عنوان ماده اصلی باشد، زیرا از لحاظ مواد مغذی ضعیف است و شامل ترکیباتی است که می توانند رشد گیاه را متوقف نمایند.
نتایج تست را بخواهید. یک آنالیز شیمیایی به شما سطوح عناصری از قبیل ازت و کلسیم را می دهد و یک آنالیز بیولوژیکی به شما سطوح میکروبی از قبیل باکتری ها و قارچ ها را می دهد. اغلب تولید کنندگان کمپوست این آگاهی ها را ندارند و حتی اگر داشته باشند، واقعیت این است که احتمالا نتایج بطور شگرفی در هر بسته کمپوست متفاوت از دیگری است. در اینجا نکته ای وجود دارد: اگر کسی را پیدا کنید که این را به شما بدهد، می توانید نتیجه بگیرید که آن ها کمپوست خوب تولید می کنند و مراقب هستند که نتایج را در اختیار شما بگذارند.
خودتان تست کنید. اگر چند اختیار کمپوست دارید، یک کمی از هر کدام را خانه بیاورید و تست هایی را در ظروف یا سینی ها انجام دهید. برای به دست آوردن صحیح ترین ها، هر اختیار کمپوست را با بستر رشدی که حقیقتا استفاده می کنید مخلوط نمایید؛ از قبیل خاک باغ. من وارد جزییات نمی شوم اما امیدوارم متوجه آنچه پیشنهاد می کنم گردید.

کجا کمپوست بخرم؟

من جداولی از هزاران تولید کننده مستقل کمپوست در سراسر ایالات متحده و کانادا و بقیه دنیا ندارم و نمی توانم فهرستی از کمپوست های محلی ارائه دهم.

ولی بعضی نکات اساسی عبارتند از:

مراکز باغی. آن ها اغلب کمپوست فله ای دارند و همیشه کمپوست کیسه ها را دارا هستند. برای فله، آن ها ممکن است به شما اجازه دهند که خودتان با یک قیمت خوب کیسه کنید، یا تا یک یارد مکعب را حمل کنند.
تامین کننده های مالچ/ خاک رویی. شما همچنین ممکن است بیزینس های حوزه تان را پیدا کنید که بر فروش صرف خاک رویی، مالچ، کمپوست فله ای متمرکز هستند.
فروشگاه های بزرگ( مانند هوم دپوتز و لووز) آن ها معمولا کمپوست فله ای دارند، اما کیسه ای هم می فروشند. قیمت ها خوب است، اما کمپوست ها معمولا نه!
کریگزلیست( یا مشابه آن، کیجی جی در کانادا) شما ممکن است در اینجا کمپوست پیدا کنید. من همچنین کود اسبی کمپوست شده را در اینجا پیدا کردم.( نکته جانبی: من عدل های نی را نیز پیدا کرده ام که به عنوان مالچ استفاده می کردم) اگر تبلیغی را نبینید، می توانید تبلیغ خود را مبنی بر تمایل خرید کود اسبی در آنجا بنشانید. ممکن است کود اسبی کمپوست شده را پیدا کنید و ممکن است چند ماهی مجبور باشید که خودتان کود اسبی را کمپوست نمایید. کود اسبی اغلب با بوریا مخلوط است، پس اساسا آمادگی اینکه همراه هم کمپوست شوند موجود است.
آمازون. می توانید کمپوست را در کیسه در آمازون بخرید. دوباره، کمپوست کیسه ای گران است، اما اگر باغ کوچک داشته باشید یا قصد پرورش گل ها و گیاهان در ظروف را داشته باشید می توانید مختار باشید:
برای کمپوست معمولی، کمپوست چارلی را با قیمت 18 دلار به ازای هر پوند می شود خریداری کرد. محتویات آن کود جوجه، ساقه های ذرت، بوریا، محصولات جنگلی، یونجه، رس، تلقیح کننده های مفید باکتریایی هستند و این ماده توسط ایالت کنتاکی مجوز "آلی" گرفته است. من واقعا به آن ها ای میل زدم و آن ها به سرعت برای من نتایج آزمایش شبکه غذای خاک را فرستادند که گیرا بود.
برای کمپوست کرمی، من کمپوست کرمی ویگل را به قیمت 31 دلار به ازای هر پوند و فضله های کرم خاکی ورمیس ترا را به قیمت 20 دلار به ازای هر 10 پوند پیدا کردم. هر دو مجوز "آلی" داشتند و خوب به نظر می رسیدند.
دره صلح
آن ها مجوز کمپوست کیسه ای آلی را با قیمت نسبتا خوب 7 دلار برای 40 پوند( 1 فوت مکعب) دارند و همچنین آن را بصورت فله ای با قیمت بالای مسخره 259 دلار برای هر یارد مکعب می فروشند. آن ها نکته ای دارند که مورد توجه قرار نمی گیرد: " این کمپوست زائدات سبز ممکن است هنوز دارای مقادیر کمی مواد خارجی غیر آلی( چمن، فلز، پلاستیک، چوب، غیره) باشد" در حالی که برچسب فقط " محتوی ترکه های کمپوست شده حیاط" را اطلاع رسانی می کند. من واقعا فکر نمی کنم که آن ها زائدات ساختمانی را کمپوست کنند.( بعضی شرکت ها این کار را می کنند؛ دیده ام)

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم