شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

نکاتی برای پیدا کردن یک چیز خوب!

برای دانستن پاسخ سوال از bکجا کمپوست بخریم؟b نیاز به دانستن چیزهای مهمی دارید.

تا جایی که ممکن است، من مردم را تشویق می کنم که خودشان کمپوست درست کنند( کمپوست سازهای خانگی پاسیویی و بوکاشی را ببینید) با این حال، من درک می کنم که بعضی وقت ها خرید کمپوست راحت تر است.

پس در این متن، من انواع اساسی کمپوست را توضیح می دهم و سپس فهرست نکاتی را می آورم که به شما در خرید خوب کمپوست یاری می رساند.

پس اجازه بدهید که سراغ اصل مطلب برویم:

انواع اصلی کمپوست

کمپوست "معمولی" بعضی وقت ها کمپوست داغ یا کمپوست هوازی هم نامیده می شود، اما اغلب به آن همان "کمپوست" می گوییم. کمپوست از محتویات گوناگونی درست شده که در توده یا ویندروز مخلوط شده اند. این محتویات اساسا توسط میکروارگانیزم ها تجزیه می شوند.
کمپوست کرمی( ورمی کمپوست). مشابه بالایی است، اما کرم ها هستند که محتویات را تجزیه می کنند.( همراه باکتری های داخل سیستم هاضمه شان) کمپوست های کرمی و معمولی ذاتا بهتر از دیگران نیستند. هر کدام از آن ها مزایای مختصر حودشان را دارند، اما آنچه بسیار مهمتر است کیفیت و تنوع مواد مورد استفاده و کیفیت کل فرآیند می باشد. در تئوری، استفاده از ترکیب هر دو می تواند بهینه باشد و من می گویم اگر فرصت دارید، آن را دنبال کنید، اما بیشتر فایده را فقط از یک کمپوست خوب به دست خواهید آورد.
کمپوست دامی. کیفیت آن وابسته به محتویات آن است. اگر فقط مدفوع حیوانی بود که به تنهایی به کمپوست تبدیل می شد، احتمالاً دارای مواد مغذی یا تنوع بیولوژیکی خاصی نبود، اما اگر با کاه و مواد دیگر مخلوط شود، بیشتر و بیشتر شبیه کمپوست معمولی می شود.
کمپوست قارچ. عموما خیلی خوب نیست. بله! دارای مواد آلی است، اما: 1- احتمالا استریل شده و میکروارگانیزم هایش را از دست داده است. 2- قارچ هایی که روی آن رشد کرده اند احتمالا بسیاری از مواد مغذی آن را بالا کشیده اند! 3- گر آنها قارچ های غیر ارگانیک بودند، ممکن است حاوی مقدار زیادی باقیمانده آفت کش باشد.

نکات اساسی خرید کمپوست

کمپوست کیسه ای در برابر کمپوست فله ای

شما می توانید کمپوست را در کیسه بخرید، و این برای باغ کوچک یا باغبانی های کوچک ظرفی خوب است. با این حال، من تقریبا همیشه به طرف خریدهای فله ای می روم، زیرا بسیار ارزانتر است. من معمولا حداقل یک یارد مکعب می گیرم که 765 لیتر کمپوست می شود و این یعنی یک عالمه کیسه!
وقتی کمپوست می خرید باید بوی خوب بدهد و نه بوی زباله! اگر بویی شبیه آمونیاک داد، خوب نیست.
لازم به توضیح نیست، اما باید گفت که کمپوست نباید دارای آشغال باشد. من یک بار 15 یاردی کمپوست خریدم که دارای تکه های پلاستیک بود و توسط یک شرکت بازیافت تولید شده بود. پولم را پس گرفتم.
وقتی جایی را برای خرید کمپوست جستجو می کنید، باید محصول تولیدی شبیه خاک نرم، رطوبت و تیره به نظر برسد. ممکن است کمی خرده چوب ببینید، اما اگر مقدار زیادی مواد خام ملاحظه می کنید یقین داشته باشید که کار کمپوست سازی هنوز کاملا انجام نشده است. این توده به عنوان مالچ خوب عمل می کند، اما احتمالا یک کمپوست خوب نیست.
در اکثر موارد، ما کمپوست 100 درصد کمپوست می خواهیم و نه کمپوست مخلوط شده با خاک. مواردی هستند که ممکن است در آن ها بخواهید کمپوست مخلوط با خاک باشد؛ مثل وقتی که بستر مرتفع می سازید و یا مایل هستید درجه خاک را بالا ببرید. با این حال، در اغلب موارد، احتمالا فقط کمپوست می خواهید.

نکات پیشرفته خرید کمپوست
وقتی من "پیشرفته" می گویم، منظورم واقعاً این است که این مراحل تلاش بیشتری می‌طلبند و می‌دانم که بیشتر مردم نمی‌خواهند وقت بگذارند، اما اگر مثلاً مقدار زیادی غذا تولید می‌کنید، ارزشش را دارد.

آنچه برای مواد خام استفاده می کنید را پیدا کنید.
شما باید ترکیبی از برگ ها، هرس های چمن، بریده های گیاهان، خرده های غذا و کود حیوانی داشته باشید.
ایده آل این است که این مواد خام، ارگانیک باشند یا لااقل آفت کشی که پیدا کردنش سخت باشد نداشته باشند.( یک دلیل برای اینکه چرا بهتر است کمپوست را خودتان در خانه  تولید کنید.) پس احتمالا، جز اینکه خریدهای خود را از مزرعه ارگانیک انجام دهید، با مقداری آفت کش باقیمانده در هرس های چمن، برگ ها و ترکه ها و باریکه های گیاهان سر و کار خواهید داشت. یک مقدار زیاد که باید در کمپوست خوب تجزیه شود و یک مقدار کم که در نهایت در خاک تجزیه می گردد.

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم