نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
مشکلات عمومی بوکاشی

بوکاشی به ندرت خراب می شود و وقتی هم که این اتفاق می افتد، معمولا ساده است که مشکل را شناسایی نموده و آن را مرتفع نماییم.

اینجا بعضی از عمومی ترین ایرادهای سطل بوکاشی و معانی آن ها را آورده ایم:

کپک در سطل بوکاشی وجود دارد

کپک سفید سطل بوکاشی نشانه سالم بودن است و این معنی را می دهد که میکروب های شما سخت کار می کنند تا ضایعات غذایی شما را تخمیر نمایند. از طرف دیگر، هر کپک سبز و آبی و سیاه نشانه بدی است و به این معنی است که ضایعات شما در عوض تخمیر شروع به گندیده شدن کرده اند؛ احتمالا به خاطر اینکه هوا به آن نفوذ کرده است.

FINALBUK15V

وابسته به رنگ کپک، می تواند خوب یا بد باشد.( منبع: جوهان داست)

اگر فقط کمی کپک ناخواسته باشد، سبوس بیشتری را روی سطح بپاشید و آن را برای یک هفته رها کنید. اگر کپک ناپدید شد، می توانید به پیش بروید و بصورت معمول از پیش کمپوست استفاده نمایید. اگر کپک زیادی باشد و یا کپک از بین نرفته باشد، متاسفانه، توده شما شکست خورده و خراب شده است.

شما نیاز دارید که سطل را خالی کنید و قبل از شروع دوباره آن را کلا تمیز کنید.

برای دور انداختن بوکاشی خراب شده، یک ترانشه عمیق در حیاط خود حفر کنید و آن را برای چند ماه مدفون نگه دارید. مخلوط به آرامی گندیده می شود و در نهایت تبدیل به الحاقیه خاک مفید می گردد.

بعضی وقت ها شما متوجه کپک در جوانب سطل می شوید. این دلالت بر این می کند که بعضی از ضایعات غذایی به اطراف سطل مکیده شده اند و به سبب در معرض هوا قرار گرفتن شروع به گندیده شدن کرده اند. در این حال، کپک را با محلول سفید کننده پاک کرده و دوباره شروع به پر کردن سطل نمایید.

چرا سطل بوکاشی من بو می دهد؟

اگر سطل بویی غیر از غذای ترش( شیرین و اسیدی) بدهد، نشانه این است که چیزی غلط جلو رفته است. سطل شما نباید بوی بد بدهد. معمولا بوهای ناگوار نشانه اینند که هوا وارد سطل شده و این سبب شده که غذا در عوض تخمیر، گندیده شود.

دلیل دیگر بوی بد بوکاشی وجود مقدار فراوان مایع است. اگر سطل شما خوب زهکشی نشود، مایع می تواند میکروب های بوکاشی را کشیده و مانع از این شود که فرآیند تخمیر صورت گیرد. مطمئن شوید که کار فشرده سازی محتویات را خوب و مرتب صورت داده و کمک به زهکشی مایع نموده اید.

اگر میانه راه را رفته اید و تازه سطل شروع به بو گرفتن کرده است، ممکن است بتوانید بو را با افزودن سبوس بیشتر و زهکشی مایع متوقف نمایید.

اگر کار نمی کند، بهترین چیزی که می توانید انجام دهید این است که سطل را خالی کنید، تمیز کنید و دوباره شروع کنید.

خوشبختانه؛ سطل خراب شده را نمی توان کلا بی استفاده منظور کرد. محتویات خراب شده را در عمق زیاد حیاط دفن کنید و در نهایت میکروب ها و کرم ها آن ها را به کمپوست تبدیل می کنند.

اگر خود سطل و نه محتوای آن بوی بد می دهد؛ یعنی زمان تمیز کردن سطل فرا رسیده است.

چرا کرم حشره در سطل بوکاشی است؟

کرم های حشره عموما نشانه های بدی هستند، اما اگر آن ها را در سطل می بینید چیز نگران کننده ای وجود ندارد. آن ها آزاری نمی رسانند. محیط اسیدی و فقدان اکسیژن آن ها را سریعا می کشد. پس آن ها را به مدت طولانی نخواهید دید.

FINALBUK16V

کرم های حشره سطل شما از طریق مگس هایی وارد سطل می شوند که روی ضایعات غذایی تخم ریزی کرده اند.
مگس ها دوست دارند که تخم های خود را روی ضایعات غذایی بگذارند. آنچه که احتمالا اتفاق می افتد این است که مگس روی ضایعات غذایی تخم ریزی می کند و شما ندانسته آن ها را به داخل سطل بوکاشی منتقل می کنید. اگر لارو مگس در چند روز از بین نرود نشانه این است که سطل شما به اندازه کافی اسیدی نیست و قادر نیست آن ها را از بین ببرد. در این حال، سبوس بوکاشی بیشتر اضافه کنید.

درست است که لاروهای مگس بی ضرر هستند، اما بهتر است کلکشان را بکنید. هیچکس دوست ندارد یک سطل بوکاشی پر از مگس داشته باشد. ما در اینجا چیزهایی را پیشنهاد داده ایم که بهتان کمک می کنند تا شانس حضور لارو مگس در سطل بوکاشی خویش را کاهش دهید:

خرده های غذایی خود را در ظرف هوابند و دور از مگس نگهداری نمایید.
مطمئن باشید که شیر و در سطل بوکاشی خوب بسته شده اند.
وقتی در سطل بوکاشی را باز می کنید تا خرده های غذایی را در آن بریزید، کار را در اسرع زمان صورت دهید.حتی می توانید از یک مگس پران استفاده کنید تا هر مگسی که نزدیک می شود را دور کند!

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم