نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی بوکاشی: آخرین راهنمای تشریحی

قسمت اول

قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم


قسمت ششم
قسمت هفتم
سوالاتی که مکررا پرسیده می شوند؟

بوکاشی در اولین استفاده می تواند ترسناک باشد! در این حال، احتمالا سوالات زیادی خواهید داشت.

امیدوارانه، اغلب این سوالات در بالا و در زیر جواب داده شده اند. اما اگر چیزی را نمی دانید ما می دانیم و بهتان کمک می کنیم که شما هم بدانید.

چطور سبوس بوکاشی را ذخیره نمایم؟

برای ذخیره سازی درست سبوس بوکاشی، نیاز دارید که آن را در ظرف هوابند( که قابل تجزیه زیستی نیست و یا میکروب ها آن را نمی خورند) و دور از نور مستقیم خورشید و در جای خشک و در درجه حرارت اتاق نگهداری کنید. با برآورده شدن همه این شرایط هم سبوس عمر بی نهایت ندارد. برای اخذ بهترین نتایج، سبوس را در کمتر از 18 ماه مصرف کنید.

با مایع بوکاشی چه می توان کرد؟

مایع بوکاشی مایعی است که شما هر یک روز در میان آن را از سطل بوکاشی زهکشی می کنید.

مشابه چای کمپوست، این مایع آب ضایعات غذایی است که با بار میکروب های بی هوازی غنی شده است. شما می توانید از چای بوکاشی به عنوان کود گیاهان استفاده کرده و یا آن را داخل زهکشی بریزید تا بویی خوش از آن به مشام شما برسد.

برای استفاده به عنوان کود، مایع را با آب به نسبت 1 به 100 رقیق کرده و گیاهان را وفق معمول آبیاری نمایید. مایع بوکاشی بهترین استفاده را در مدت 24 ساعت دارد و نباید ذخیره شود. میکروب ها موجودات زنده هستند و ماده غذایی در مایع نیست. پس، به سرعت شروع به مردن می کنند.

ایا می شود سطل بوکاشی را بیرون نگهداری کرد؟

من توصیه نمی کنم که سطل بوکاشی را بیرون بگذارید، زیرا بهترین عملکرد در موقعی پیش می آید که سطل در درجه حرارت اتاق نگهداری شود. در تابستان، بیرون برای میکروب های بوکاشی بسیار داغ خواهد بود. در زمستان هم خیلی سرد است.

چقدر سبوس بوکاشی را باید به سطل اضافه کنم؟

شما باید یک تا دو قاشق غذاخوری سبوس بوکاشی را برای هر 2 اینچ ضایعات غذایی اضافه کنید؛ اما شما هرگز نباید مقدار خیلی زیاد سبوس بیفزایید. البته بهتر است سخاوتمند باشید!

سبوس شامل میکروب هایی است که غذا را تخمیر می کند. پس باید سبوس را در حد کفایت اضافه کرد. غذاهایی مانند گوشت و لبنیات برای میکروب ها چالش ایجاد می کنند. اگر از این غذاها زیاد دارید، سبوس بیشتری اضافه کنید.

می توانم از بوکاشی در زمستان استفاده کنم؟

به خاطر اینکه می توان بوکاشی را در خانه درست کرد، فرآیند تخمیر در کل زمستان خوب کار خواهد کرد.

گام بعدی که دفن است در زمستان کمی مشکلتر است، زیرا زمین سخت تر است! البته غیر ممکن نیست. نیاز است زمان بیشتری به پیش کمپوست داده شود تا در خاک خنثی شود. در طی زمستان، این گام در عوض 2 تا 4 هفته، 6 تا 8 هفته طول می کشد.

برای ساده تر کردن چیزها، می توانید ترانشه ها را از پیش برای زمستان حفاری کنید و بعد آن ها را با بوکاشی پر کنید. یا، اگر فضای ذخیره کافی دارید، می توانید پیش کمپوست را در حالت تخمیر آن رها نمایید تا بهار که کار دفن راحت تر می شود.

آیا بوکاشی بو دارد؟

بوکاشی باید بوی مختصر شیرین و میوه و اسیدی بدهد.

مشابه یوی سرکه یا ترشی

اگر بوکاشی بوی گندیدگی بدهد، چیزی غلط جلو رفته است.

شما فقط باید بتوانید وقتی در را بر می دارید، بو استشمام کنید. وقتی سطل بوکاشی بسته است، سیستم هوابند است. بوی خوب و بدی که بیرون بیاید در کار نیست.

چه چیز را نمی توان در بوکاشی گذاشت؟

شما باید از قرار دادن مایعات فراوان، غذاهای گندیده و استخوان های زیاد در سطل پرهیز نمایید.

مایعات خیلی زیاد میکروب ها را غرق می کنند. استخوان های بزرگ، بزرگتر از آن هستند که در مدت 2 هفته فرآیند شوند. غذاهای کپکی باعث می شوند که دیگر غذاها هم کپکی شوند و این می تواند منجر شود که کل سطل خراب شود.

بوکاشی در چه مدت تجزیه می شود؟

فرآیند تخمیر 2 هفته طول می کشد. گام بعدی در دفن بیشتر و 2 تا 4 هفته طول می کشد. پس برای کل فرآیند یک زمان 6 هفته ای در نظر بگیرید. در زمستان، وقتی تجزیه آرامتر است، فرآیند می تواند تا 8 هفته به طول بینجامد.