5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

چطور کمپوست را برای گیاهان آپارتمانی درست کنیم؟

مراحل

درست کردن سطل کمپوست خانگی
افزودن ماده آلی به سطل کمپوست
استفاده از کمپوست نهایی

کمپوست سازی فرآیندی است که کمک می کند مواد آلی از قبیل خرده های آشپزی و هرس های چمن در یک ساختار کنترل شده تجزیه شوند. 16 درصد تمام انتشارات متان ایالات متحده از مواد آلی می آیند که در لندفیل ها تجزیه نمی شوند. کمپوست خرده ها و بازگشت این ها به خاک برای محیط زیست خیلی مهم است، زیرا انتشارات متان و کربن را کم می کند. این معمولا در بیرون و در توده کمپوست باز انجام می شود، اما ساکنین آپارتمان ها و خانه های نقلی به فضای کافی بیرونی دسترسی ندارند تا از این روش استفاده نمایند. در عوض، شما می توانید از یک کمپوست ساز کوچک خانگی داخلی استفاده کنید که فقط یک سطل زباله کوچک در دار است. این روش به شما کمک می کند که کمپوست گیاهان خانگی خود را تهیه نمایید و شما همیشه می توانید مازاد بر نیاز خود را به فروش رسانیده و یا هدیه دهید.

مرحله 1: سطل کمپوست داخلی خود را درست کنید

PLANHOU1

1
یک ظرف برای کمپوست خود انتخاب نمایید شما نیاز به ظرف تیره دردار دارید؛ ظرفیت باید حدود 1 تا 3 گالن باشد.( 4 تا 11 لیتر) ظروف فلزی زباله کوچک ایده آل این منظور هستند و همینطور سطل های ذخیره پلاستیکی در دارد.

PLANHOU2

2
جایی برای کمپوست سازی داخلی پیدا کنید شما می خواهید که سطل کمپوست را نزدیک آشپزخانه نگهداری کنید، زیرا این امر مانع از سفر شما به همراه خرده های سبزی در داخل خانه می شود. قرار دادن سطل در زیر سینک آشپزی یک اختیار است، اما کار وقتی جذاب تر می شود که سطل کمپوست بخشی از دکور باشد.

PLANHOU3

3
سوراخ های سطل را حفاری کنید از یک مته برقی کمک گرفته و سوراخ های کوچکی را در سراسر جوانب و ته سطل ایجاد کنید. این سوراخ ها باعث می شوند اکسیژن تازه در داخل سطل چرخش نماید و این امر برای اینکه باکتری های هوازی کار تجزیه را انجام دهند ضروری است.

PLANHOU4

4
سطل کمپوست را روی یک سینی کم عمق بگذارید در نهایت، شما نیاز دارید سطل کمپوست را روی سینی یا تابه کم عمق بگذارید تا آب مازادی که از سوراخ های ته ظرف چکه می کند را بگیرد.

مرحله 2: مواد آلی را به سطل کمپوست اضافه کنید

 PLANHOU5

1
یک لایه خاک گلدان در ته سطل یک ظرف کمپوست اسکوپ کنید. با چند اسکوپ خاک گلدان که به سطل کمپوست می افزایید شروع کنید. یک لایه با عمق چند اینچ یا چند سانتیمتر کافی است. خاک گلدان برای کمپوست سازی داخلی مفید است، زیرا کمک به تنظیم سطح رطوبت مخلوط می کند که می تواند از ساطع شدن بوهای نامطلوب جلوگیری کرده و یا از هجوم حشرات ممانعت به عمل آورد.

به جای خاک گلدان از خاک جمع آوری شده از بیرون استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از کمپوست نهایی برای گیاهان خانگی هستید، در صورت استفاده از خاک فضای باز، قوام و قابلیت زهکشی خاک به خطر می افتد.

PLANHOU6

2
خرده های آلی را به سطل کمپوست اضافه کنید هر جا که می توانید، خرده های آلی را برای کمپوست سازی جمع آوری نمایید. این می تواند شامل پوست یا میان سبزیجات، تفاله های قهوه، گل های مرده، هرس های چمن، باقیمانده غذاهای پخته همانند برنج باشد. این خرده ها را به قطعات کوچک برش دهید تا سطح در دسترس تجزیه را افزایش دهد و سپس آن ها را در سطل بگذارید.

PLANHOU7

3
روزنامه پاره شده را به سطل کمپوست اضافه کنید هر زمانی که خرده های غذا را به سطل کمپوست می افزایید، نیاز به اضافه کردن یک مشت روزنامه ریز ریز شده یا مقوای به همان شکل دارید. خرده های آشپزی غنی از نیتروژن با روزنامه غنی از کربن متعادل می شوند تا برای باکتری ها یک محیط متعادل تهیه نمایند.

PLANHOU8

4
کمپوست را هفته ای بچرخانید حدودا یکبار در هفته، از یک بیلچه باغبانی کوچک یا ابزار دیگر استفاده کنید و کمپوست را مخلوط نمایید. این، اکسیژن تازه را به همه مخلوط می رساند و مانع از این می شود که همه کمپوست خیلی کمپکت و فشرده شود. شما همچنین می توانید یک مشت کوچک خاک گلدان در هر زمانی که این کار را می کنید اضافه کنید.

PLANHOU9

5
سطح رطوبت کمپوست را پایش نمایید برای اینکه تجزیه بطور کارآمدی پیش برود، کمپوست باید مرطوب باشد؛ اما نه خیس! شما می توانید محتویات رطوبت کمپوست را با اسپری کردن مقداری آب به داخل سطل با یک بطری اسپری افزایش دهید. برای کمک به شما می گوییم که موقع دستکاری، رطوبت باید به اندازه یک اسفنج چلانده شده باشد.

مرحله 3: استفاده از کمپوست نهایی

PLANHOU10

1
با پر شدن سطل، به کمپوست اجازه دهید تا تجزیه شود. به مجرد اینکه سطل تقریبا پر شد، نیاز دارید که افزودن خرده های جدید را متوقف ساخته و به کمپوست اجازه دهید که تجزیه شده و کمپوست نهایی را تولید نماید. شما می توانید سطل را در هر موقعیتی در طی این فرآیند رها نمایید، اما باید چرخاندن هفته ای یکبار را فراموش نکنید. کمپوست باید در عرض چند ماه اماده شود، زمانی که به صورت مخلوطی یکنواخت، غنی و سیاه به نام هوموس ظاهر می شود.

PLANHOU11

2
کمپوست نهایی را به گلدان های خانگی اضافه کنید برای اینکه کمپوست در خاک گلدان کار کند، به سادگی مقدار کمی از آن را روی گلدان بپاشید و سپس آن را با انگشت توی خاک فرو کنید.

اضافه کردن کمپوست با افزودن مواد آلی، ساختار و تندرستی خاک را بهبود می بخشد و با بهبود توالی خاک، گازهای گلخانه ای را کم می کند.