5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

بهترین پی اچ برای کمپوست سازی با کرم ها( کد 0514)

کمپوست سازی موفق با کرم مستلزم این است که ظرف کرمی کم بو نگه داشته شود و برای کرم ها ایمن باشد. یک فاکتور حیاتی اسیدیته جعبه کرمی است. بستر جعبه کرمی نیاز به سطح پی اچ در محدوده معین دارد. خیلی اسیدی باشد، کرم ها مریض می شوند و حتی می میرند. کرم های کمپوست ساز در محیط خنثی رشد و نمو می کنند. چطور می توانید کمک کنید که پی اچ خنثی در جعبه کرمی نگهداری شود؟ لازم است اسیدیته جعبه را اندازه بگیرید؟ کدام خرده های غذایی اسیدیته جعبه را افزایش می دهند؟

edu P1 0514

کرم ها پوست حساس دارند. آن ها در بستر زندگی می کنند. بنابراین، آن ها به بستر و خرده هایی که اضافه می کنید حساسیت دارند. و آن ها جایی برای رفتن ندارند. اسید می تواند سبب سوختگی شده و کرم ها را مریض نماید. آن ها حتی ممکن است بمیرند.

اسیدیته در برابر قلیاییت

پی اچ در لغت به معنای قدرت هیدروژن می باشد. اتم های بیشتر هیدروژن در محلول قلیاییت را زیاد می کنند. هیدروژن کمتر به معنی این است که محلول اسیدی تر است. مقیاس پی اچ معمولا از صفر تا 14 است.

اسید معده پی اچ صفر دارد.
آب لیمو ترش پی اچ 2 دارد.
آب، پی اچ 7 دارد که خنثی است.
جوش شیرین پی اچ 9 دارد.
آب قلیایی دارای پی اچ 13 است.

پی اچ ایده آل جعبه کرمی 6 تا 7 است. هر چند، جعبه کرمی بطور طبیعی بطرف اسیدی شدن حرکت می کند. تجزیه مواد آلی آمونیاک ایجاد می کند. خود آمونیاک قلیا است، اما فرآیندهای شیمیایی مختلف مرتبط با تجزیه آمونیاک، بستر را اسیدی تر می سازند. تغذیه بیش از حد کرم ها منجر به ایجاد شرایط اسیدی می گردد.
اضافه کردن مستقیم مایعات و غذاهای اسیدی به جعبه کرمی هم اسیدیته را افزایش می دهد. فهرست غذاهای اسیدی که باید از آن ها اجتناب کنید را دریابید.

چطور پی اچ را اندازه گیری نماییم؟

صاحب کرم های کمپوست ساز نباید خیلی نگران اندازه گیری پی اچ بستر باشد. وقتی به کرم ها غذا می دهید، جعبه را بو کنید. آن باید دارای رایحه "خاکی" باشد. اگر بوی گندیدگی، قارچ و کپک و ترشیدگی می دهد مشکلی وجود دارد. مشکل ممکن است به پی اچ مربوط باشد، یا به چیز دیگر. راهنمای مشکلات جعبه کرمی را ببینید.

اگر بخواهید، می توانید یک پی اچ متر خریداری کرده و پی اچ را در چند نقطه تست کنید. پروژه های مدرسه ممکن است شامل اندازه گیری پی اچ به عنوان بخشی از "ثبت و نگهداری مستندات" باشند. کشاورزانی که تعداد بالایی از کرم ها را پرورش می دهند نیاز به تست پی اچ دارند. نکته: بعضی از پی اچ مترهای خورشیدی ارزان قیمت رطوبت خاک را هم اندازه گیری می کنند که به آن ها ممکن است " اندازه گیرهای خاک" یا "خاک سنج" گفته شود.

چطور پی اچ سالم را نگهداری نماییم؟

سه راه خیلی آسان وجود دارند که به شما کمک می کنند پی اچ جعبه کرمی را در محدوده خنثی نگهداری نمایید.

اول، فقط غذاهای درست را به جعبه کرمی بدهید. غذاهای اسیدی پی اچ را پایین آورده و سبب ایجاد مشکل می شوند. غذاهای اسیدی شامل انواع مرکبات (پرتقال، لیمو، لیموترش)، آناناس و مقدار زیادی گوجه فرنگی است. فهرست کامل غذاهایی که نباید به کرم ها داد را مطالعه نمایید.

دوم، به کرم ها زیادی غذا ندهید. قبل از اضافه کردن غذا، اطمینان حاصل کنید که آن ها آغاز به خوردن آخرین غذاهای داده شده را کرده اند. کوچکتر کردن خرده های غذاها تجزیه آن ها را سریعتر می سازد. یک خرد کننده یا فرآیند کننده غذا کمک کننده است. اگر مقدار زیادی غذاهای خورده نشده پیدا کردید، آن ها را بردارید.

در نهایت، یک یا دو بار در ماه پوست تخم مرغ شکسته به کرم ها بدهید. پوست تخم مرغ شامل کلسیم است، که قلیایی است. همانند ماکیان، کرم ها برای انجام عمل هضم نیاز به شن دارند. پوست تخم مرغ را با آبکشی جدا کرده و خشک نمایید. آن ها را خرد و پودر کنید تا بتوانند مورد استفاده قرار گیرند. حدود نصف فنجان پوست تخم مرغ را به بالای جعبه اضافه کنید. اگر بخواهید می توانید آن را نزدیک بالای بستر به هم بزنید. چند هفته صبر کنید. وقتی ریخته ها از بین رفتند، بیشتر اضافه کنید.

اگر جعبه کرم خیلی اسیدی است، پوست تخم مرغ های بیشتر را در فواصل کوتاهتر اضافه کنید. مطمئن باشید که غذاهای درست را اضافه کرده اید و در یک بار غذای زیاد نداده اید. همچنین سطوح رطوبت جعبه را در نظر دور نگیرید.

نتیجه گیری

از کرم ها مراقبت کنید تا آن ها هم مراقب خرده های آشپزی باشند. کرم ها کود آلی رایگان برای باغ و گیاهان تولید می کنند. با کمی کوشش، می توانید از جعبه کرمی در یک پی اچ خنثی مراقبت نمایید. یک جعبه کرمی سالم، مولدتر است و بوی مطبوع و شیرین می دهد.

در مزرعه کرمی عمو جیم، ما کرم‌های کمپوست‌ کننده، کرم‌های خوراکی، کتاب‌هایی درباره کمپوست کرمی، سطل‌های کمپوست‌ سازی که به‌طور خاص برای ورمی‌کمپوست‌سازی طراحی شده‌اند، و لوازم جانبی را منتقل می‌کنیم و در اختیار علاقمندان می گذاریم.

در صورت تمایل می توانید سطل های تولید کمپوست خانگی غیر کرمی را خریداری نمایید.