نیم نگاه


midanidVERY

 اولین و تنها، در حال حاضر، مبتکر و سازنده سطل های تولید کمپوست خانگی و آپارتمانی ارزان قیمت  ( زیر 1 میلیون) در سراسر کشور

 

بهترین کود در خانه شماست!

5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

سادگی وگان


قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
نه به پوست

چرم و پشم بیش از آنچه فکر می کنید به حیوانات و سیاره ما آسیب می رسانند.

مواد بر پایه حیوانات از قبیل چرم، خز، ابریشم، پشم و نمد هستند. اینجا دو تا از گسترده ترین استفاده ها را آورده ایم.

چرم

چرم یک محصول جانبی برآمده از صنایع گوشت نیست. از لحاظ جهانی، کالاهای چرمی ارزشی بیش از 400 میلیارد دلار امریکا دارند. خرید چرم به سلاخی و کشتار حیوانات کمک می کند.

کیف چرمی شما می تواند از یک بچه درست شده باشد. اغلب چرم های کیفیت بالا مربوط به گوساله ها هستند که همانند بچه انسان گوشت نرمتر دارند. چرم برای محیط وحشتناک است. چرم پوست گاو مخرب ترین ماده زیست محیطی است؛ زیرا در این دباغی پنهانی مسائلی از قبیل از بین رفتن زمین، پرورش احشام، رشد تغذیه و فرآیند شیمیایی وجود دارند.

پشم

یک درک غلط این است که صنایع پشم برای حیوانات بی ضرر هستند. گوسفند وقتی کشته می شود که دیگر مفید نیست و برای تولید گوشت به کشتارگاه فرستاده می شود. بره ها بی دریافت هیچ مسکنی ناقص می شوند و دمشان بریده می شود، اخته می شوند و یا تحت جراحی ماسلینگ قرار می گیرند. پوست هم از ناحیه پشت بره برداشته می شود. هر ساله، 10 تا 15 میلیون بره از گرسنگی می میرند و بلافاصله بعد از تولد رها می شوند.

پشم، آنطور که ادعا شده، دوستدار محیط زیست نیست. در نیوزیلند، انتشار متان حاصل از 26 میلیون گوسفند تقریبا یک چهارم انتشارات گازهای گلخانه ای را تشکیل داده است. در استرالیا، تخمین زده شده که بیش از 68 میلیون گوسفند وجود داشته باشد.

vagan15v

محیط زیست

83 درصد انتشارات کشاورزی استرالیا مرتبط با پرورش حیوانات هستند.

احشام و کود حیوانی تولیدی آن ها 52 درصد کل انتشارات متان ملی را به خود اختصاص داده است.

در یک دوره 100 ساله، پتانسیل گرمایش جهانی متان 34 برابر بیش از دی اکسید کربن است. این به معنی این است که یک تن متان معادل 34 تن دی اکسید کربن است.

اگرچه متان یک گاز گلخانه ای خطرناک است نیمه عمر کوتاهی دارد و در 12 سال تجزیه می شود. اما دی اکسید کربن 100 ها سال طول می کشد تا تجزیه شده و از اتمسفر خارج شود. توقف پرورش دام به معنای برگشت سریع گرمایش جهانی ناشی از متان به شرایط قبل است.

vagan16v

وگان برای سیاره

vagan17v

راهی که ما زندگی می کنیم، و به آنچه می خوریم هم مربوط می شود، تاثیر بزرگی روی دنیای اطراف ما دارد. به ویژه، تقاضای ما برای محصولات حیوانی، صنایع حیوانی را یکی از بزرگترین منابع ویرانی اقلیم و محیط زیست نموده است؛ از جمله

تغییرات آب و هوایی
از بین رفتن تنوع گونه ها، اساسا به دلیل تخریب سکونتگاه های وابسته به چرا
کمبود آب
جنگل زدایی و تخریب زمین
تخلیه منابع و استفاده بیش از حد انرژی
آلودگی
مناطق مرده اقیانوسی

رفاه سیاره ما به تنوع زیستی غنی و اکوسیستم های سالم وابسته است. به جای ادامه بهره برداری از منابع طبیعی زمین، گیاهان و جانوران، موثرترین تغییر سبک زندگی که می توانیم برای ثبات آب و هوا و محیط زیست ایجاد کنیم وگان شدن است.

سلامت انسان

vagan18v

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در دسامبر 2016 چنین گفته است: " رژیم های غذایی وگان سالم و به حد کافی مغذی هستند و منافع تندرستی زیادی را در پیشگیری و معالجه بیماری های ویژه فراهم می آورند. این رژیم ها برای همه مراحل چرخه زندگی، از جمله بارداری، شیردهی، شیرخوارگی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و برای ورزشکاران مناسب است"

vagan19v

دکتر مایکل گرگر می گوید: " اخلاقی ترین رژیم غذایی بیشترین علاقه را در میان دوستداران محیط زیست کسب کرده و در ضمن سالمترین رژیم غذایی هم هست."

در جامع ترین مطالعه راهبری شده در باره رژیم غذایی و بیماری، یک مطالعه چینی نشان داد که رژیم های غذایی دارای پایه گیاهی با کاهش خطرات بیماری هایی از قبیل قلبی- عروقی، سرطان، دیابت و بسیاری دیگر از امراض مزمن تندرستی
مرتبط هستند.

از زمان انتشار مطالعه چینی در 2006، مطالعات متعدد دیگر از قبیل مطالعه نیوزلند نشان دادند که تمام الگوهای خوردن بر پایه گیاه می توانند از امراض سبک عمومی زندگی هر استرالیایی پیشگیری کنند، آن ها را متوقف نمایند و حتی معکوس کنند. رژیم غذایی گیاهی نیز با بهبود زندگی همراه بوده است و انتظار می رود و می تواند بار سیستم های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد.

در 2013، متخصصین این را پذیرفتند و خطوط راهنمای رژیم غذایی استرالیایی به روز شد و این واقعیت را بر ملا کرد: "رژیم های غذایی وگان سالمتر و از نظر تغذیه ای مناسب هستند....در طی تمام مراحل چرخه زندگی"

قسمت پنجم