5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

راهنمای ورمی کمپوست ارائه شده توسط مزرعه کرمی عمو جیم( کد 0475)
در یک جعبه ورمی کمپوست، بستر ماده ای است که کرم های کمپوست ساز در آن زندگی می کنند. وقتی جعبه کرمی می سازید، نیاز دارید که قبل از گذاشتن کرم ها در بالا بستر را اضافه کنید. هدف بستر گذاری چیست؟ کدام انواع بسترها بهترین هستند؟ چطور بستر را آماده کنیم و کی باید بستر بیشتر اضافه کرد؟ راهنمای بستر ورمی کمپوست عمو جیم را خوانده و از آن پیروی نمایید.

ver P 0475
چرا کرم های ورمی کمپوست نیاز به بستر دارند؟
بستر سازی به مفهوم شبیه سازی محیط زیست طبیعی کرم ها است. بهترین نوع کرم کمپوست سازی، کرم قرمز است. این کرم های سالم اندازه متوسط یک اشتهای بی حد و حصر برای خرده های آشپزی دارند.
کرم های قرمز عاشق تاریکی هستند. نور آن ها را فراری می دهد. نور خورشید در فقط 3 دقیقه کرم قرمز را دهیدراته می کند. کرم های قرمز بستر خود را دفن می کنند تا در دل تاریکی فرو بروند.
بستر نیاز به رطوبت کافی دارد. این رطوبت اجازه می دهد کرم ها تنفس کنند. کرم های قرمز از طریق پوست نفس می کشند. اگر آن ها خشک شوند، خفه می گردند. بستر نیاز دارد که کارآمد بوده و رطوبت را نگهداری و حفظ نماید. بنابراین، عمو جیم انواعی ویژه از بسترها را توصیه می کند که بلدند کارشان را خوب صورت بدهند.
هوا، هم برای کمپوست سازی و هم برای فعالیت کرم ها، مهم است. داشتن جریان هوا مانع رشد میکروارگانیزم های بی هوازی می شود. جعبه ورمی کمپوست باید دارای سوراخ های هوای درج شده در آن باشد. به علاوه، انتخاب بستر درست موجب جریان خوب هوا می گردد. برای مثال، خرد کردن انواع درست کاغذ، باعث می شود هوا بخوبی در داخل بستر جریان پیدا کند.
بستر باید دارای پی اچ خنثی باشد. کرم ها در محیط اسیدی مریض می شوند.
بستر انتخابی باید برای پوست ملایم باشد. از بسترهای تیز و خراشنده اجتناب نمایید.
خرده های غذا می توانند در روی بستر قرار گیرند. هر چند، بطور ایده آل، آن ها باید در یک چاله کوچک داخل بستر قرار گرفته و دفن گردند. غذای دفن شده در بستر را کرم ها آسانتر پیدا می کنند. کرم های قرمز بستر را هم می خورند. آن ها این مواد را به هوموس تبدیل می کنند؛ یک بارور کننده آلی تاریک که توسط باغداران و باغبان ها بسیار محترم شمرده می شود.
انواع بسترهای ورمی کمپوست
ما انواع بیشتری از بستر را توصیه می کنیم، زیرا آن ها غیر سمی هستند و پوست کرم ها را تحریک نمی کنند. کرم ها آن ها را براحتی می خورند، هوا از بینشان عبور می کند و رطوبت را خوب نگه می دارند.
ما شنیده ایم انواع چیزهایی که با عقل جور در نمی آیند به عنوان بستر کرم مورد استفاده قرار می گیرند. اقلام پستی ناخواسته، کود گاوی تازه و کاغذهای اداری، برای مثال، مشکل زا هستند. اقلام پستی ناخواسته جوهر رنگی سمی دارند؛ پنجره های پلاستیکی اجازه نمی دهند کرم ها حرکت کنند. کود گاوی باید قبل از قرار گیری در جعبه کمپوست کرمی عمل آوری شود. کاغذ سفید اداری رنگ بری شده و دارای جوهر سمی است.
کرم های قرمز دندان ندارند. هرچیزی فقط وقتی انتظار خورده شدن توسط کرم را دارد که نرم بوده و یا به مواد نرمتر تجزیه و تبدیل شده باشد. تکه های کوچک کمک می کنند که عمل خوردن سریعتر انجام گیرد.
بهترین بستر کرم
بهترین بسترهای ورمی کمپوست عبارتند از:
مقوای قهوه ای ریز ریز شده: مقوای موجدار را از طریق دستگاه برقی خرد کننده ریز ریز کرده و یا آن را برای تشکیل قطعات کوچک، پاره کنید. اگر منبع خودتان را ندارید، هر مغازه جعبه بزرگ یا هر مغازه خوار و بار فروشی مقواهای قهوه ای موجدار ساده ای دارد که می تواند نیاز شما را بر طرف نماید.
لیف نارگیل: از غلاف نارگیل درست شده که با قرار گیری در آب، 5 تا 7 برابر گسترش می یابد. لیف نارگیل را می توانید از مزرعه کرمی عمو جیم یا از یک مرکز خرید باغبانی خریداری نمایید.
کاغذ ریز ریز شده: اگر کاغذ رنگ بری نشده دارید، آن را ریز ریز نمایید. از کاغذ اداری سفید رنگبری شده یا کاغذ کامپیوتر مخصوص پرینت استفاده نکنید.
روزنامه ریز، ریز شده: بخش هایی از روزنامه را پیدا کنید که فقط دارای جوهر سیاه هستند. از روزنامه با جوهر رنگی استفاده نکنید. کار را با خرد کننده جلو ببرید.
تورب درست شده از خزه: تورب تهیه شده از خزه خالص را از مراکز باغبانی تهیه کنید. بسته را به دقت مطالعه نمایید. تنها محتوی بسته باید تورب درست شده از خزه باشد. اگر ماده شیمیایی در بسته یا تورب درست شده از خزه دیدید، از آن برای بستر کرم استفاده نکنید.
کمپوست کهنه: اگر منبع موجود کمپوست کهنه دارید، می توانید از آن به عنوان بستر استفاده کنید.
زائدات باغی همانند برگ های پاییزی: قبل از استفاده از آن ها به عنوان بستر، بهترین کار این است که برگ های پاییزی را برای زمستان کمپوست کنید. آن ها را توده کرده و اجازه دهید بیرون بمانند.
کود اسب یا گاو کهنه: با رها کردن در محیط طبیعی برای چند ماه تا یکسال، اجازه عمل آوری را به کود بدهید.
یونجه یا بوریا: راحت پیدا می شود. شما می توانید مقداری یونجه یا بوریا را به بستر اضافه کنید.
خرده های چوب: فقط از خرده چوب های مورد عمل قرار نگرفته استفاده کنید. اگر مطلوب باشد، یک مقدار کوچک می تواند اضافه شود.
چطور بستر را بسازیم
یک جعبه کرم خریداری شده ممکن است همراه مقداری بستر شروع کننده باشد. جلو بروید و از آن مواد استفاده کنید. از دستورالعمل بسته پیروی نمایید.
برای حداقل یک ساعت قبل از استفاده، لیف نارگیل باید در آب خیس بخورد. آب کمک می کند لیف نارگیل راحت تجزیه شود. لیف مقدار زیادی آب نگه می دارد که به معنی ایجاد فضای زیاد برای هوادهی و زهکشی است. آن، همچنین، یک منبع تجدید پذیر است.
بهترین کار برای شما این است که مخلوطی از چند بستر را انتخاب نمایید. برای مثال، لیف نارگیل، تورب درست شده از خزه و روزنامه ریز ریز شده. یا مخلوطی از برگ های پاییزی کمپوست شده و مقوای موجدار قهوه ای ریز ریز شده.
آب اضافه کرده و به هم بزنید تا مخلوط قوام اسفنج خیس چلانده شده را به خود بگیرد.
در آینده، شما ممکن است نیاز به اضافه کردن بستر بیشتر داشته باشید. برای مثال، بعد از برداشت کمپوست، بستر ممکن است حسابی خالی شده و قادر به محافظت از تعداد کرم ها نباشد. بستر اضافی برای کرم ها جایی جهت آسایش در برابر شرایط گرم و سرد ایجاد می کند. و بعضی وقت ها، بستر شما یک فروپاشی دارد و شما نیاز دارید تا آن را مجددا راه اندازی نمایید. بستر بیشتر بگیرید، مرطوب کنید و آن را به جعبه اضافه کنید. خیساندن زیاده از حد لایه رویی بستر باعث قطع شدن برخی تونل های هوایی کرم ها می گردد.
نتیجه گیری
موقع درست کردن بستر کرم مراقب باشید. آن ها موجودات زنده هستند. با وجود خونگرمی، کرم های کمپوست ساز می توانند از آسیب های حاصل از محیط زیست بد متاثر شوند.
مزرعه کرمی عمو جیم تامین کننده کرم های کمپوست در ایالات متحده است. کرم های قرمز ما را برای ورمی کمپوست کنترل کنید و از قرمز های بزرگ برای کمپوست سازی استفاده کرده و یا آن ها را در باغ و چمن رها کنید. از آن ها می توانید برای کمپوست کننده ها هم استفاده نمایید.
ما همچنین کرم های خوراکی یا شپشک های آرد(mealworm) را برای ماهیگیری، غذای پرندگان و تجربیات علمی توصیه می کنیم.