5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کدام تورب ساخته شده از خزه برای بستر کرم ایمن است؟( کد 0476)
تورب ساخته شده از خزه یک بستر عالی برای جعبه ورمی کمپوست فراهم می کند، اما چطور شما می توانید بگویید یک کیسه تورب ساخته شده از خزه برای کرم های کمپوست شما ایمن است؟ بسیاری از مردم آشنا با ورمی کمپوست سوال می کنند که آیا باید تورب درست شده از خزه ای که شامل محتویات اضافی است را به بستر اضافه کنند. کیسه ممکن است به شما بگوید که با یک ماده شیمیایی، مثل میراسل گرو، تغذیه شده است."خزه مردابی" چه معنی می دهد؟ مخلوط های گلدانی کیسه شده چه؟ قبل از پاسخگویی به این سوالات، اجازه دهید برخی از پایه های بستر کرمی را مورد آزمون قرار دهیم.

whi p1 0476
ورمی کمپوست چیست؟
ورمی کمپوست یک روش دفع آلی و طبیعی خرده های آشپزی و زائدات باغی است. کرم های قرمز یا وول خورنده های شب اروپایی را از مزرعه کرمی عمو جیم سفارش داده و آن ها را در جعبه مخصوص بگذارید( در ایران جعبه های استاندارد ورمی کمپوست خانگی یافت نمی شود؛ اما ما بنا به سفارش مشتری قادر به تولید آن ها هستیم- مترجم) آن ها را هر چند روز یکبار تغذیه کنید. غذاهایی که کرم ها را با آن ها تغذیه می کنید باید، وفق گفته های عمومی، میوه هایی غیر از مرکبات و سبزی هایی غیر از اسیدی ها باشند. آن ها را با لبنیات، گوشت و هر چیز ساخته شده از مواد شیمیایی و نگهدارنده ها تغذیه نکنید. تمام میوه ها و سبزی ها باید از تمامی روغن ها، سس ها، ادویه ها آبکشی شده باشند. آن ها باید به قطعات کوچک بریده شوند. شما کرم ها را خوب تغذیه کنید و ، به نوبه خود، آن ها کود نفیسی برای باغ، باغچه و درختچه های شما تولید خواهند کرد. لطفا به آنچه در باره تغذیه کرم گفته شده رجوع نمایید: 5 تا از بهترین غذاها برای کرم های کمپوست ساز و غذاهایی که می توانند به کرم های کمپوست ساز آسیب بزنند.
بهترین جعبه ها برای کرم های کمپوست ساز، آن هایی هستند که شامل سینی های پلاستیکی ویژه می باشند.( اگر تازه کار هستید بهتان توصیه می کنیم که سفارش کمپوست ساز معمولی کرمی را بدهید) این جعبه های کمپوست سازی دارای زهکشی و جریان هوای فراوان هستند. بهره برداری آن ها هم راحت است( اما قیمت تمام شده و فروش آن ها بسیار بیش از کمپوست سازهای معمولی کرمی است. مترجم) بازیابی کمپوست نهایی هم آسان است.
داخل سینی ها، شما بستر اضافه می کنید. بستر می تواند ترکیبی از لیف نارگیل مرطوب، روزنامه ریز ریز شده، برگ های کمپوست شده، تورب درست شده از خزه باشد. کرم ها بستر تا حدی مرطوب و تاریک را دوست دارند و با اشتیاق غذا می خورند. آن ها در طول زمان بستر را هم می خورند. این همان دلیلی است که باعث می شود انتخاب مواد بستر مهم قلمداد شود.
خاک گلدان و تورب ساخته شده از خزه چه هستند؟
تورب درست شده از خزه یک ماده آلی است که رطوبت را نگه می دارد. در کانادا اغلب از تورب مرداب برداشت می شود. شما ممکن است لغت "خزه مردابی" را روی بسته بندی ببینید. خزه مردابی نوعی خزه است. وقتی شما آن را در مغازه می خرید، کاملا خشک شده است.
خاک گلدانی شامل تورب درست شده از خزه یا لیف نارگیل، به اضافه مخلوطی است که ممکن است شامل ماسه، پرلیت، شن و یا ورمیکولیت باشد.
بعضی از تورب های ساخته شده از خزه و خاک های گلدانی شامل کودهای شیمیایی مصنوعی هستند. برای مثال، میراسل گرو شامل فسفات آمونیم و چندین ماده شیمیایی دیگر است که می توانند برای خاک، کرم ها و گیاهان سمی باشند.
کودهای شیمیایی مستقیما به گیاهان می روند؛ جایی که مواد آلی، خاک را تغذیه می کنند. میکروب های خاک، مواد آلی و کود را برای گیاهان تجزیه می کنند تا در هنگامی که به آن ها نیاز دارند مورد استفاده قرار دهند. این در کودهای شیمیایی ممکن نیست. به علاوه، بارور کننده های شیمیایی در خاک شسته می شوند و آبراهه ها، رودخانه ها و آب های آشامیدنی را آلوده می سازند. مواد آلی، همانند کمپوست، در همانجایی که قرار داده شده اند می مانند و به آرامی برای گیاهان، که خیرش را ببرند، تجزیه می شوند. آن ها هرگز وارد منابع آبی نمی شوند.
مزایای ورمی کمپوست چیست؟
جدا از تاثیر غیر سمی مثبت زیست محیطی نشات گرفته از خلاصی طبیعی از شر زائدات غذایی؛ bورمی کمپوست نسبت به کمپوست سنتی، 5 برابر بیشتر ازت، 11 برابر بیشتر پتاسیم و 7 برابر بیشتر فسفر دارد.b به سبب محتویات تمام طبیعی، کودهای تولید شده توسط کرم ها به گیاهان و ریشه های آن ها آسیب نمی رسانند.
برای ورمی کمپوست باید از چه نوع بستری استفاده کنیم؟
شما می خواهید بستر کرم ها را تا جایی که ممکن است عاری از آلودگی نگه دارید. ما به شما توصیه اکید می کنیم که تا جایی که ممکن است از عناصر طبیعی یا نزدیک به طبیعی استفاده نمایید. بستر باید شبیه سکونتگاه های اصلی کرم ها باشد تا آن ها بتوانند رشد کنند. اجزای کلیدی بستر شامل پی اچ خنثی(7)، توانایی نگهداری رطوبت( ولی نه در مقدار خیلی بالا)، فقدان هر چیز خراشنده یا نوک تیزی است که می توانند به پوست کرم آسیب رسانده یا برای آن مضر باشند. بهترین محتویات برای ورمی کمپوست سازهای تازه کار شامل لیف نارگیل، کاغذ ریز ریز شده رنگبری نشده، مقوای موجدار قهوه ای ریز ریز شده، روزنامه ریز ریز شده فقط دارای نوشته های( جوهرهای) سیاه و تورب درست شده از خزه خالص می باشد. برای آگاهی بیشتر، لطفا به راهنمای بستر سازی ورمی کمپوست ما رجوع نمایید.
استنتاج
ما در تمام متن تاکید کردیم که کرم ها نباید چیزی را با مواد شیمیایی و نگهدارنده ها بخورند. کرم ها نمی توانند در سکونتگاه هایی با آلاینده ها زندگی نمایند. با هر انحراف در تغذیه و محیط زیست، شما شاهد بیماری و مرگ کرم ها خواهید بود. کرم های سالم تولید هوموس سیاه غنی می کنند که چشم و هم چشمی باغداران را بر می انگیزد؛ نوعی کود طبیعی که میراسل گرو نمی تواند از آن نسخه برداری نماید.
این ما را به سوال نخست بر می گرداند: آیا بستر جعبه کرم می تواند شامل تورب ساخته شده از خزه با میراسل گرو باشد؟
مطلقا نه!
در پاسخ به سوال دوم، آیا میراسل گرو به کرم ها آسیب می رساند؟ بله!

در صورت تمایل به خرید سطل های تولید کمپوست خانگی غیر کرمی می توانید آن ها را خریداری نمایید.