5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

راهنمای گام به گام ورمی کمپوست (کد 0479)
بستر موجدار ریز ریز شده توزین می شود
زباله آشپزی من بوی وحشتناک می داد. دانه های قهوه، پوست موز، برگ کاهو، برش های پیاز، پوست پرتقال، پسماندهای بشقاب؛ همگی به مجموعه ای از کاغذها، قوطی ها، بسته بندی های پلاستیکی، ظروف شیشه ای ترشی و خیارشور و در بطری ها پیوسته و تولید مجموعه ای از زائدات ناگوار و بدون استفاده کرده بودند. اگرچه من سطل زباله را خالی کردم تا بوی آشپزخانه را کم کنم، من مجبور بودم که موقع این کار نفس را در سینه حبس نمایم.

ast p 0479
اما طول نکشید! من اکنون مشکلم را کاملا با کمک ایزنیا فوئتیدا، کرم( یا ماهی قلاب) وول خورنده قرمز عمومی حل کرده ام. درست است. کرم ها زباله مرا می خورند. بیشتر از این هم هست. آن ها آن را به هوموس دارای بوی خاک و سیاه و غنی از مواد مغذی تبدیل می کنند که من از آن برای رشد سبزی های باغی خوشمزه و گیاهان خانگی زیبا استفاده می کنم. بهره برداری از مبدل زائدات راهبری شده با کرم داخلی؛ ساده، راحت، ارزان و از لحاظ زیست محیطی معقول است. شما با کارتان حال( تفریح) هم می کنید. هر کسی می تواند آن را انجام دهد. چطورش را هم ما می گوییم.
اصول ورمی کمپوست
اجزای اساسی یک واحد ورمی کمپوست خانگی( ورمی= کرم) یک ظرف هوادهی شده، مقداری بستر مرطوب، چند هزار کرم قرمز است. به خاطر اینکه شما با یک فرآیند پویا کار می کنید، نیاز به انجام روش های مراقبتی دارید تا هم جمعیت کرم ها را سالم نگه دارید و هم از محصول نهایی بهره برداری نمایید. این وظایف به ندرت تقاضا ایجاد می کنند: هنگام تمیز کردن باقیمانده غذا و یا درست کردن غذا زائدات سبزی را در ظرف کوچکی کنار بگذارید و کرم ها را یک تا دو بار در هفته تغذیه کنید و هر چند ماه یکبار ورمی کمپوست ها را برداشت نمایید و کرم ها را در بستر تازه بگذارید.
برای تعیین اندازه جعبه کرم، زائدات آشپزی که دور می ریزید را برای دو هفته نگهداری نمایید. از یک سطل یا ظرف کوچک استفاده کنید و دور ریز هایی از قبیل پوست سیب زمینی، پوست مرکبات، سبزها، باقیمانده سبزیجات، پوست تخم مرغ، نان و البته نه زائدات غذایی گوشتی حاصل از آشپزی را جمع آوری نمایید. ظرف را توزین کرده و متوسط پوند در هفته را به دست آورید. سپس، اندازه ورمی کمپوست کننده متناسب را تعیین کنید. جعبه کرمی شما باید تقریبا سطح یک فوت مربع را برای هر پوند زباله ای که هر هفته دفن می کنید فراهم آورد. برای مثال، یک جعبه 8 اینچ در 2 فوت در 2 فوت شرح داده شده در اینجا مناسب دستکاری و تبدیل حدود 4 پوند زباله در هفته است. این سطل برای بسیاری از خانوارهای 1 یا 2 نفری کافی خواهد بود. اندازه عمومی دیگر یک جعبه 1 فوت در 2 فوت در 3 فوت است که حدود 6 تا 6.5 پوند زباله را در خود جای می دهد. هوادهی مهم است و از آنجا که کرم های قرمز ترجیح می دهند بیش از حفارهای عمقی، تغذیه کننده های سطحی باشند؛ یک جعبه کم عمق با سطح وسیع به یکی که بلند و عمیق باشد ترجیح داده می شود.
ساخت یک جعبه کرمی
برای یک جعبه 8 اینچ در 2 فوت در 2 فوت که یک خانه یک تا دو نفری را تحت پوشش قرار می دهد، نیاز به مواد زیر دارید: 4 قطعه 8 اینچ در 23 و سه هشتم اینچ از پلی وود سی دی ایکس پنج هشتم اینچ، یک قطعه 24 اینچ در 24 اینچ از پلی وود سی دی ایکس پنج هشتم اینچ، یک چکش، یک درل با مته نیم اینچ، پیچ های کف پوش یا پلت سی و شش 6 دی( معادل درازای یک دهم 6 اینچ).( این پیچ ها دارای شیارهای حلقوی در بدنه خود هستند که قدرت نگهداری آن ها را ازدیاد می بخشد؛ یک کیفیت خیلی مهم برای چوبی که هم ممکن است نمناک باشد و هم ممکن است خشک باشد)
Alternate the overlap on the sides, and put the box together with three or four nails per side.
کف را چکش کاری کنید.سپس، با درل 9 سوراخ نیم اینچی در کف ایجاد کنید تا هوادهی و زهکشی صورت گیرد. جعبه را روی پایه ها، بلوک ها یا چرخک ها بگذارید تا قابلیت هوادهی و زهکشی از پایین را پیدا کند. اگرچه کرم ها به ندرت خزیده و از سوراخ ها خارج می شوند، مقادیر کوچکی از بستر یا فضله کرم پایین خواهد افتاد. پس وقتی لوکیشن نهایی را یافتید، شاید بخواهید جعبه را روی سینی قرار داده و یا آن را روی ورقه ای پلاستیکی بگذارید.
اگر تصمیم به ساخت یک جعبه هوی و هوسی ندارید، که از چوب جذابتر ساخته شده باشد، از الوار درجه بیرونی هم می توانید استفاده کنید؛ از آنجا که جعبه در بیشتر زمان ها مرطوب خواهد بود. همچنین، از چوب های فوق العاده معطر یا تحت فشار واقع شده همانند سدر یا چوب قرمز استفاده نکنید، زیرا آن ها ممکن است برای کرم ها مضر باشند.
یک جعبه نهایی نشده، با استفاده مستمر، باید دو تا سه سال دوام داشته باشد. شما می توانید دوام آن را با خشک کردن در چند سال قبل از استفاده افزایش دهید. البته، استفاده سیستم چرخشی دو ظرفی هم کاملا امکان پذیر است. درزگیری تمام سطوح با یک جلای خوب از قبیل پلی اورتان، اپوکسی یا دیگر مواد ضد آب عمر جعبه را بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
بستر ورمی کمپوست
مقوای موجدار ریز ریز شده، کاغذ چاپ شده ریز ریز شده با ماشین یا کاغذ پرینت گرفته شده با رایانه، کاغذ چاپ شده پاره شده با دست، خاک برگ و کود حیوانی؛ همگی بستر رضایتبخشی برای جعبه کرمی درست می کنند. بی توجه به نوع مواد مورد استفاده، آن ها باید بتوانند رطوبت را نگه دارند، اجازه تبادل هوا را بدهند، یک بستر ایمن غیر آلوده با مواد شیمیایی مضر فراهم کنند تا کرم ها بتوانند کار خودشان را صورت دهند. به خاطر سبکی، نرمی و سادگی مرطوب شدن که اجازه ایجاد رطوبت مناسب را می دهد؛ کارتن های ریز ریز شده موجدار در زمره بهترین مواد مورد استفاده هستند. با این حال، دستیابی به آن ها برای کرم های متوسط ایزنیا فوئتیدا ممکن است مشکل باشد. کم هزینه ترین بستر، کاغذ چاپ شده با دست ریز ریز شده است. برای درست کردن آن، به سادگی یک مقطع از روزنامه را باز کنید، آن را از نصف پاره کنید، آن را از نیمه به دو قسمت ببرید و به همین ترتیب. کار را تا جایی ادامه دهید که توده ای از باریکه ها به عرض 2 تا 3 اینچ داشته باشید.
سکونتگاه های طبیعی کرم های قرمز؛ کود حیوانی، خاک برگ، برگ های در حال فساد هستند. هر کدام از این ها می توانند به عنوان بستر استفاده شوند و یا به عنوان الحاقیه ای به دیگر بستر ها اضافه گردند. تورب درست شده از خزه افزوده گشته به کاغذ ریز ریز شده، کمک به باقی ماندن آب کرده و از اینکه نوارهای کاغذ توی هم بروند جلوگیری می کند. البته از تورب درست شده از خزه به تنهایی استفاده نکنید. آن، بسیار اسیدی است و به کرم ها آسیب می رساند.
انتخاب درست کرم ها: نوع، اندازه و مقدار
کرم های خاکی و کرم های خاکی وجود دارند: بعضی ها برای ورمی کمپوست از دیگران بهترند. بنا به تجربه من، وول خورنده های قرمزی همانند ایزنیا فوئتیدا و یا لومبریکوس لوبروس، به چند دلیل از رضایتبخش ترین ها هستند. آن ها مقادیر زیادی از مواد آلی را فرآیند می کنند، به سرعت و به راحتی تولید مثل می کنند و براحتی پیدا می شوند.( بازارهای کافی وجود دارد که مردم را تشویق می کنند به عنوان کار فول تایم یا پارت تایم، پرورش کرم قرمز را جدی بگیرند. پس شما می توانید تقریبا در هر فصلی آن ها را از طریق پست دریافت نمایید. آن ها را از طریق آگهی های باغبانی یا مجلات ماهی گیری جستجو نمایید)
شما باید نسبت 2 به 1 کرم به زباله را رعایت نمایید. برای مثال، اگر به طور متوسط یک پوند زباله را در روز دفن می کنید، شما نیاز به 2 پوند کرم دارید تا آن را مصرف کند. من معمولا نیم پوند زائدات آلی را در روز در داخل جعبه 8 اینچ در 2 فوت در 2 فوت خودم قرار می دهم. پس، من از یک پوند کرم در ساختار خود استفاده می کنم. اغلب آگهی ها کرم ها را بصورت 1000 تایی قیمت گذاری می کنند. برای محاسبه نیاز خود، هر 1000 وول خورنده را، بطور متوسط، معادل یک پوند بگیرید.( به خاطر اینکه کرم های جور نشده حرکت کننده در چاله در تمام اندازه ها می آیند، آن ها می توانند در یک پوند به تعداد خیلی بیشتر از 1000 تا موجود باشند)
کرم های اندازه طعمه یا بارور کاملا بزرگ و چاق هستند و یک باند باد کرده یا کلیتلیومiدر وسط دارند که بلوغ جنسی آن ها را مشخص میکند.این وول خورنده های رشد کرده، کپسول های تخم کوکون ها را در جایی می گذارند که بچه کرم ها سریعتر از کرم های حرکت کننده در چاله از آن ها بیرون بیایند. لذا، جمعیت های جعبه به سرعت افزایش پیدا می کند. در آغاز، زاد و ولد کننده ها هزینه بیشتری می تراشند، زیرا کارگر اضافی برای جور کردن آن ها مورد نیاز است. به علاوه، از آنجا که زاد و ولد کننده ها نسبتا بزرگ هستند، ممکن است یک پوند فقط شامل 700 تا 800 تا از آن ها باشد.( چطور من تعداد یک پوند آن ها را تعیین کنم؟ خب! در نخستین فصلی که من بازار کرم های خودم را راه اندازی کردم، آن ها را برای طعمه فروختم و 50 هزار تا از آن ها را یک به یک شمردم. شمارش یک به یک 50 هزار تا از هر چیزی سخت است و شما بزودی راه حلی را جایگزین خواهید نمود. من امروزه آن ها را بصورت پوندی می فروشم.)
به هر گونه ای که کار را آغاز کنید، زاد و ولد کننده ها یا آن هایی که در چاله حرکت می کنند، جمعیت آن ها در نهایت در تعدادی تثبیت خواهد شد که به بهترین صورت بوسیله غذای در دسترس و شرایط زیست محیطی حمایت می گردد.
ساختن یک سیستم ورمی کمپوست خانگی
سیستم ورمی کمپوست خانه شما نیاز به جعبه کرم، مقداری بستر، یک یا دو مشت خاک، یک ورقه پلاستیکی سیاه برای پوشش سطح جعبه پر شده، یک حمام یا تاسیسات رفاهی، یک سبوی یک گالنی، یک قوطی زباله فلزی یا پلاستیکی بزرگ( برای اختلاط بستر تازه)، و، البته کرم دارد.
به مجرد آماده ساختن مواد، نیاز به آماده کردن بستر با افزودن مقدار مناسب رطوبت دارید. بدن کرم شامل 75 تا 90 درصد آب است و سطح آن باید مرطوب باشد تا حیوان بتواند نفس بکشد. اگر بستر را با تقریبا همان محتویات بدن کرم آماده کنید، پس شما استرس ایجاد شده توسط محیط خیلی خشک یا خیلی مرطوب را کاهش خواهید داد.
رسیدن به رطوبت 75 درصد با هر بستر خشکی ساده است: مواد را وزن کنید، آن را در قوطی زباله تمیز برای اختلاط بگذارید و 3 برابر پوندهای بستر خشک، پوند آب اضافه نمایید. برای یک جعبه 8 اینچ در 2 فوت در 2 فوت نشان داده شده، به نظر می رسد که وزن بستر خشک 5 و یک سوم پوند باشد و چنین بستری نیاز به 16 پوند آب دارد.( از آنجا که گفته قدیمی " یک پینت تقریبا یک پوند در سراسر دنیا است" تقریبا نزدیک به صحت است، این وزن تقریبا معادل 2 گالن می شود) به مجرد اینکه بستر را آبیاری کردید، یک یا دو مشت خاک به آن اضافه کنید تا ماسه سنگدان های کرم را فراهم کند. سپس، کل چیزها را مخلوط کنید تا آب و خاک، خوب در سراسر بستر توزیع شوند و کل محتویات را داخل جعبه کرم مخلوط کنید.
بعد، کرم ها را در بالای خانه آماده شده جدیدشان خالی کنید و به آرامی آن ها را در اطراف سطح پخش کنید. کرم ها به نور حساس هستند. پس، برای فرار از نور به تدریج به داخل بستر پایین می روند. به مجرد اینکه رفتند، یک چاله به اندازه کافی بزرگ حفر کنید تا مقدار زیادی زباله که می خواهید دفن کنید را نگهداری نماید. باقیمانده ها را داخل منافذ بریزید، روی آن ها را با یک اینچ بستر بپوشانید. سپس، یک لایه یا ورق پلاستیک سیاه را روی سطح بگذارید تا رطوبت را نگه دارد و مانع از نفوذ نور خورشید گردد. پس از آن، نقاط دفنی اطراف بستر را وارد جریان چرخشی نموده و زباله بیشتری اضافه نمایید( من عمل دفن را تقریبا دو بار در هفته انجام می دهم)
چه را کمپوست نکنیم؟
اضافه کردن مقدار زیادی گوشت و استخوان ممکن است مشکلاتی را در جعبه کرم بوجود آورد، زیرا چنین موادی محتملا مقدار زیادی بو تولید می کنند که نه تنها نامطبوع است، بلکه همچنین متمایل است که جونده ها را به جعبه کرم ها جلب نماید. با این حال؛ مقادیر کوچک( به عنوان مثال، خرده های بشقاب) می توانند بدون ترس مصرف شوند. البته، اطمینان داشته باشید که هر چیز غیر قابل تجزیه زیستی از قبیل کیسه های پلاستیکی، در بطری ها، باندهای لاستیکی، فویل، شیشه یا اسفنج را دور نگه داشته اید. و اگر گربه دارید، یک غربال یا وسیله حفاظتی دیگر در بالای محل کرم ها بگذارید تا مانع از این گردید که جعبه کرم به عنوان "خاک گربه" مورد استفاده قرار گیرد.
جعبه فعال کرم بو ندارد و یا بوی غیر قابل توجه دارد. نور، بستر نرم و کرکی، سوراخ های هوادهی، حضور کرم خاکی ها همگی کمک می کنند تا اکسیژن در دسترس ارگانیزم های تجزیه کننده قرار گیرد و این امر به کرم ها کمک می کند تا مواد الی را به هوموس تجزیه نمایند. اگرچه، اگر شرایط به عدم چرخش اکسیژن بینجامد، ارگانیزم های دیگر بی هوازی ظاهر می شوند و محصولات انتهایی حاصل از حضور آن ها واقعا بوی بد دارد. اگر این اتفاق بیفتد، بستر اضافه کنید و یا سعی کنید که دسترسی به هوا را بیشتر کنید. برای مدتی هم زائدات غذایی در اختیار کرم ها قرار ندهید. فرض کنید کرم ها در شوک قرار گرفته اند. در این موقعیت فقط باید زمان داد و اجازه داد تا شرایط، خودش، بهتر شود.
مراقبت از کرم
اساسا، مراقبت از کرم شامل فراهم کردن محیط مناسب وول خورنده هاست. گاهگاهی آن ها را چک کنید و به جز این زمان ها اجازه دهید تنها بمانند. مراقبت روزانه لازم نیست. آشفته سازی کمتر، کمک هوشمندانه ای است و باعث می شود حال کرم ها خوبتر باشد.
حدود 6 هفته بعد از آغاز کار، تغییراتی را در بستر خواهید دید. آن تیره تر می شود و شما می توانید فضله های منفرد( مدفوع کرم ها) را تشخیص بدهید. جالب این است که علیرغم اضافه کردن زائدات غذایی بطور منظم، حجم مواد جعبه به تدریج افت می یابد. به نسبت اینکه فضله ها افزایش می یابند، کیفیت محیط برای کرم ها افت پیدا می کند. بعد از چند ماه، شما مجبورید کرم ها و کمپوست قابل استفاده را بردارید و بسته ای از بستر تازه آماده کنید.
جور کردن کرم ها
هر 4 ماه، یا چیزی در این حدود، برنامه بگذارید که چند ساعتی را صرف جور کردن کرم ها نمایید. این کار آسان است و تفریحی است که می تواند با کمک دوستان و بستگان نیز صورت گیرد. برای شروع یک ورق سنگین پلاستیکی 6 فوت مربع بردارید. یک منبع نورانی( مثلا لامپ 100 وات)، یک ماهی تابه پلاستیکی برای کرم ها، یک سطل زباله یا کیسه پلاستیک وظیفه سنگین برای نگهداری ورمی کمپوست، مقداری بستر تازه از جمله چیزهای دیگر مورد نیاز خواهند بود. ورق پلاستیکی را در کف یا یک میز بزرگ بگسترانید. تمام محتویات جعبه کرم را روی آن واژگون نمایید. از این مواد 9 توده مخروطی شکل درست کنید. شما کرم ها را همه جا می بینید، اما اگر نور به اندازه کافی درخشان باشد، آن ها به سرعت از آن فرار کرده و وارد مرکز پشته می شوند.
اکنون، برای 5 یا 10 دقیقه مطالعه کنید یا کار دیگر انجام دهید. وقتی برگشتید، هیچ کرمی نمی بینید. به آرامی سطح هر توده را بردارید. با انجام این کار، کرم هایی که مجددا در معرض رویت قرار می گیرند دوباره داخل توده می شوند. با تعقیب این رویه در یک زمان برای هر تپه، شما متوجه می شوید که با بازگشت به نخستین تپه، کرم های آن دوباره ناپدید می شوند و شما می توانید لایه بعدی هر تپه را بردارید.
در نهایت، مخلوقات در کف هر توده تجمع می نمایند. آن ها را در ماهی تابه بگذارید. فضله ها یا کمپوست را تمیز کرده و آن ها را توزین نمایید. اگر به جعبه اجازه نداده اید که به مدت طولانی تقسیم نشده باقی بماند، شما باید به تعداد شروع و بلکه هم بیشتر داشته باشید.( اگر در عوض 4 ماه، بستر را در هر 2 تا 3 ماه عوض کرده اید؛ حتی کرم های بیشتری برداشت خواهید کرد. با کاهش کیفیت محیط کرم ها مرده و خودشان کمپوست می شوند) بعد از توزین آن ها، کرم ها را در بستر تازه گذاشته و به آن ها اجازه دهید که همچون قبل کارشان را بکنند. در ضمن، شما می توانید با سطل های غنی دوست داشتنی ورمی کمپوست که در فرآیند جور کردن آن ها را اسکوپ می کنید سر و کار داشته باشید.
وابسته به اینکه چقدر جعبه مورد بهره برداری قرار گیرد، چقدر و چه نوع زباله ای دفن شود، چقدر تجزیه اتفاق بیفتد؛ ثبات کمپوست شما متغیر خواهد بود. بعضی از زائدات غذایی اخیرا دفن شده می توانند بخوبی به داخل بستر تازه برگشت داده شوند. مابقی ورمی کمپوست می تواند در یک کیسه پلاستیکی، زباله دان یا کارتن موجدار؛ جایی که تجزیه ادامه پیدا کند، ذخیره شود. همچنان که آن خشک می شود می تواند در باغ یا برای گیاهان خانگی مورد استفاده قرار گیرد.
در طی رویه جور ساختن، شما احتمالا با شماری از مخلوقات زنده خاک که تاکنون متوجه آن ها نبوده اید مواجه خواهید شد. این ها شامل دم فنری ها، کرم های گلدان سفید یا " انچی تریدز"، بذر حشره، مایت ها، حتی یک یا دو صدپا هستند. به استثنای صد پایان، که ممکن است کرم ها را جذب کنند، اغلب این ارگانیزم ها به فرآیند تبدیل زباله به کمپوست کمک می کنند و به جاست که دوست محسوب شوند.
استفاده از ورمی کمپوست
ورمی کمپوست یک ترکیب غنی از هوموس، فضله کرم و مواد تجزیه شونده است که استفاده انتخابی و اقتصادی دارد. آن را داخل ردیف های بذر بپاشید یا دو مشت از آن را داخل چاله ای بریزید که محصولات کلمی یا گوجه فرنگی را در آن نشا کرده اید. در اواخر فصل، خاک اطراف گیاهان بالغ را دارای پوشش بالایی نمایید و به آن ها قبل از برداشت، شات اضافی از مواد مغذی بدهید. نگران اینکه کرم ها یا کپسول تخم هایشان در کمپوست باشند نباشید. در حالی که این مخلوقات زندگی می کنند، هوادهی خاک را انجام داده و تولید فضله می کنند. از موکوس آن ها نیتروژن به خاک اضافه می شود و علاوه بر این ها یک عالمه چیزهای خوب در نتیجه عمل کرم ها بوجود می آید.اصلا توقع نداشته باشید که آن ها در باغ شما رشد و نمو کنند: کرم های قرمز مخلوقات معمولی ساکن خاک نیستند و نیاز به مقدار زیادی مواد آلی دارند تا زنده بمانند.
فضله های کرم فوق العاده همگن هستند، بسیار عالی فرآیند شده اند و غیر از ورمی کمپوست با مواد مغذی بسته بندی شده اند. در واقع، این مدفوع به تنهایی ممکن است شامل غلظت های به اندازه کافی بالا از املاح برای متوقف کردن رشد گیاهان باشد. راه حل ساده استفاده اقتصادی از فضله ها و یا مخلوط کردن آن ها با دیگر مواد گلدانی همانند تورب درست شده از خزه، ماسه، خاک باغ، ورمی کولیت، پرلیت است. گیاهان مختلف پاسخ های متفاوت می دهند، اما مخلوطی از یک سوم فضله کرم، یک سوم تورب( کود گیاهی) چوبی و یک سوم پرلیت برای بنفشه افریقایی خوب است. اضافه کردن یک لایه یک چهارم اینچی از فضله خالص کرم به خاک رویین نیز در مدت نسبتا کوتاه، نتایج مثبت حاصلخیزی را به ارمغان می آورد.
یک سیستم ورمی کمپوست خانگی، منابع را ذخیره کرده و هزینه دفع زایدات را کاهش می دهد. با مواد آلی دستکاری شده توسط کرم ها، باقیمانده های دیگری از قبیل بطری ها و قوطی ها تمیزتر مانده و راحت تر بازیافت می شوند. بوی بد به حداقل می رسد، مقادیر مواد مغذی مورد بهره برداری قرار می گیرند و محصول نهایی سیستم یک الحاقیه و افزودنی ارزشمند و بارور کننده است. به علاوه، وفق انتخاب شما، طعمه ماهیگیری هم در اختیار شما خواهد بود.
کرم ممکن است موجود پستی باشد، اما شک نکنید که فهرست استفاده های عالی از آن سر به آسمان می زند!