5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

رطوبت خیلی زیاد در جعبه کرمی( کد 0511)

ظرف ها یا جعبه های کرمی بسیار مرطوب و بد بو یک مشکل عمومی هستند. خوشبختانه، نسبتا ساده می توان بر این مشکل غلبه کرد. رطوبت خیلی بالا در ظرف یا جعبه کرمی توسط یکی از این سه چیز ایجاد می شود:


1- غذای خیلی زیاد با رطوبت بالا
2- اب خیلی زیاد اضافه شده به بستر
3- بستر تازه خیلی کم اضافه شده

غذاهای خیلی زیاد با رطوبت بالا

برای غلبه بر مشکل غذاهای خیلی مرطوب زیاد در جعبه یا ظرف شما می توانید طی یک فرآیند دو مرحله ای جعبه یا ظرف را به حالت نخست بازگردانید. اول، دادن غذا با رطوبت بالا را متوقف نمایید. این شامل هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، میوه های گوشتالو و بی هسته مثل توت فرنگی است. شما می توانید این ها را بعدا به جعبه کرمی اضافه کنید، اما سعی کنید کار را با ملایمت صورت دهید. بخش دیگر کار اضافه کردن مقداری بستر خشک و تازه به جعبه کرمیتان است.

در اغلب موارد، مردم از روزنامه ریز ریز شده برای بستر استفاده می کنند. به سادگی؛ مقداری از محتویات تر جعبه را کنار بگذارید و در عوض یک یا دو لایه بستر خشک اضافه کنید. آن مقداری از رطوبت را جذب خواهد کرد. مطمئن باشید که نزدیک ته جعبه اضافه کرده اید، زیرا به ناچار بیشترین رطوبت اینجا جمع شده است.

اضافه کردن آب خیلی زیاد

بسیاری از ما نگران خشک شدن کرم هایمان هستیم. نتیجه می تواند این باشد که ما نسبت به استفاده از بطری اسپریتزر بیش از حد مشتاق باشیم. علاج این ساده است: آبیاری را برای مدتی متوقف کنید و مقداری بستر خشک تازه را به گونه مشروح در بالا بیفزایید. وقتی زمان شروع دوباره آبیاری فرا رسید، کار را فقط بعد از این انجام دهید که یک حفاری کوچک داخل ظرف انجام دادید و دیدید که محتویات واقعا خشک است. بعد از اینکه لایه بالایی کمی خشک شد، معمولا، هنوز لایه پایینی نسبتا مرطوب است. با اختلاط محتویات جعبه کرمی در هر چند وقت یکبار، شما می توانید حتی بدون اسپری کردن محتویات را نسبتا مرطوب نگه دارید. اگر متوجه شدید که محتویات خشک هستند، کمی غذاهای دارای محتویات مرطوب اضافه کنید و یا مقداری بستر مرطوب تازه اضافه کنید. اینطور مشکل شما خیلی خوب حل خواهد شد.

بستر تازه ناکافی

اخرین نتیجه احتمالا ساده ترین راهکار را دارد. با گذر زمان، بستر کرمی به تدریج، اجبارا، شروع به ناپدید شدن می کند. این نشانه خوبی است: کرم ها و میکروارگانیزم های جعبه یا ظرف کارشان را می کنند. هر چند، بستر همانند یک اسفنج در جعبه کرمی شما عمل می کند. کار آن جذب رطوبت اضافی و ممانعت از این است که یک توده مرطوب در کف ظرف قرار گیرد. به مجرد اینکه بستر تجزیه می شود، آب اضافی جایی برای رفتن ندارد. برای اصلاح این، به سادگی لایه هایی از مواد بستری تازه و تا اندازه ای مرطوب( یا خشک، اگر بستر خیلی مرطوب است) اضافه کنید.

یک جعبه کرمی مرطوب می تواند یک توده چسبناک شود و مرگ گله ای کرم های شما در اثر غرق شدن را رقم بزند. با داشتن توجه، و عملکرد مناسب در هنگام نیاز، می توانید از این رویداد بد کرمی ممانعت به عمل آورید.

در صورت تمایل به خرید سطل های تولید کمپوست خانگی غیر کرمی می توانید آن ها را خریداری نمایید.